• Anonym (Bäst före)
    Thu 25 Nov 2021 17:24
    10281 visningar
    65 svar
    65
    10281

    Vid vilken ålder började du känna dig ful/fulare?

    Medelåldern verkar vara en stor kris för många då utseendet falnar drastiskt, fast jag kan tycka att vissa blir mer attraktiva då och som äldre.  Ofta var dessa inte särskilt snygga som unga men växer till sig.

    Fanns det någon tid/ålder du började känna dig fulare än du gjort tidigare. När åldrandet blivit så tydligt att det påverkade din syn på ditt utseende?

    Är du kvinna eller man?

  • Svar på tråden Vid vilken ålder började du känna dig ful/fulare?
  • Anonym (Kvinn­a 45)
    Thu 25 Nov 2021 17:32
    #1

    Jag känner mig inte ful, men visst har jag märkt att jag inte har samma attraktionskraft som när jag var yngre.

  • Anonym (Fia)
    Thu 25 Nov 2021 17:34
    #2

    Jag är 47 år (kvinna) och känner mig inte alls fulare. Jag ser rätt ung ut så jag tror att jag snarare blivit snyggare (relativt sett) då många av mina jämnåriga har mer rynkor än jag.

  • Anonym (B)
    Thu 25 Nov 2021 17:34
    #3
    +3

    Alltså fattar inte ni som startar dessa trådar. Det skapar bara ångest. Det lär komma många som skriver låga åldrar och då kommer folk i den åldern bli stressade och få ångest. Sluta. Gå i terapi istället för att sprida utseende ångest .

  • Anonym (Bäst före) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 17:47
    #4
    Anonym (Fia) skrev 2021-11-25 17:34:46 följande:

    Jag är 47 år (kvinna) och känner mig inte alls fulare. Jag ser rätt ung ut så jag tror att jag snarare blivit snyggare (relativt sett) då många av mina jämnåriga har mer rynkor än jag.


    Vad positivt att höra. Jag vände mig dock till människor som känner sig fulare av att åldras för att få reda på hur "före och efter" skiljer sig.

    Ni som känner er snygga är ju bara att Gratulera:)

    Du får återkomma till tråden när du inte längre känner dig snygg, Förhoppningsvis sker det aldrig!
  • Anonym (Bäst före) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 17:52
    #5
    Anonym (B) skrev 2021-11-25 17:34:53 följande:

    Alltså fattar inte ni som startar dessa trådar. Det skapar bara ångest. Det lär komma många som skriver låga åldrar och då kommer folk i den åldern bli stressade och få ångest. Sluta. Gå i terapi istället för att sprida utseende ångest .


    FL är alltså ett diskussionsforum för olika ämnen som upplevs som jobbiga att hantera och att man vill ha andras råd i olika frågor.
    Kan inte se hur det ska skapa ångest i en människa som mår bra och inte lider av detta. Ämnet har dessutom debatterats flitigt i media senaste dagarna där kända kvinnor berättar öppet om sin åldersångest. Även på Malou von Sivers.

    Ett mycket välkommet ämne, att det äntligen kommer ut istället för att alla går och lider i tysthet.
  • Anonym (M)
    Thu 25 Nov 2021 18:13
    #6

    Jag har aldrig kännt mig så ful som när jag var tonåring. Då var också utseendet en mycket större grej än nu som medelålders. Så jag tänker snarare att mitt förhållande till mitt yttre blivit bättre med åren. Att jag inte är så snygg är ingen stor grej.

  • Anonym (45 år)
    Thu 25 Nov 2021 18:16
    #7

    Absolut inte som yngre.Nu får jag vara mera ifred.Men kroppen är bra,utseendet fortvarande ok när jag jämför mig med vissa unga kvinnor.

  • Anonym (L)
    Thu 25 Nov 2021 18:26
    #8
    -1
    Anonym (B) skrev 2021-11-25 17:34:53 följande:

    Alltså fattar inte ni som startar dessa trådar. Det skapar bara ångest. Det lär komma många som skriver låga åldrar och då kommer folk i den åldern bli stressade och få ångest. Sluta. Gå i terapi istället för att sprida utseende ångest .


    Fattar inte varför man kommenterar om man är så himla känslig. Gå i terapi istället.
  • Anonym (Jajaa­j)
    Thu 25 Nov 2021 18:32
    #9
    Anonym (M) skrev 2021-11-25 18:13:51 följande:

    Jag har aldrig kännt mig så ful som när jag var tonåring. Då var också utseendet en mycket större grej än nu som medelålders. Så jag tänker snarare att mitt förhållande till mitt yttre blivit bättre med åren. Att jag inte är så snygg är ingen stor grej.


    Håller med! Fyfan vad man såg ut då. Blir mer nöjd för varje år som går. 
  • Anonym (L)
    Thu 25 Nov 2021 18:39
    #10
    -2

    Kvinna här.

    Jag är fortfarande ung och snygg men vi får väl se när förfallet börjar. Det är svårt att hitta en snygg och attraktiv kvinna som är över 30. Det går men det är svårare. Efter 35-40 är det mycket svårt. Rent utseendemässigt så brukar män inte förfalla lika snabbt som kvinnor. Det är dock mycket svårt att hitta en snygg och attraktiv man som är över 45.

    Jag bör poängtera (innan någon annan nämner det) att det givetvis finns undantag, precis som med allt annat.

    Man kan träna och ta hand om sin kropp och sitt utseende även fast man börjar bli äldre men man kan aldrig förändra det naturliga åldrandet. Oavsett vad man gör så kommer man att åldras och med åldern kommer också ett fulare utseende, förr eller senare.

Svar på tråden Vid vilken ålder började du känna dig ful/fulare?