• Thu 25 Nov 2021 20:40
    31822 visningar
    181 svar
    181
    31822

    Ruvare November/December 2021

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 3 efter en FET, en 5 dagars blastocyst i måndags 22/11.

    Vad har ni för testdag?

    Min testdag är 10/12, känns så galet långt bort.

    Kan man testa tidigare?

  • Svar på tråden Ruvare November/December 2021
  • Fri 26 Nov 2021 06:39
    #1

    Hej!

    Ruvardag 1 med fem dagars(eller sexdagars) vet inte vilket de satte in. Jag har testdag 8/12. Det låter som en lång väg till testdag, om det gått eller inte kommer du kunna veta innan dess ändå. När ska mensen komma?

  • Fri 26 Nov 2021 10:42
    #2

    Vad roligt att du också ruvar, skönt med lite sällskap.

    Jag har Ingen naturlig cykel och väldigt sällan mens så har ingen aning. (Har PCO)

  • Fri 26 Nov 2021 14:36
    #3

    Jag är på dag 7 efter FET. Testdag 3/12.

    Har ett ivf-barn sedan tidigare och ett tidigt missfall däremellan. Så jag känner mig lite kluven till att tjuvtesta då det ändå gick åt skogen i v7 förra gången jag plussade

  • Fri 26 Nov 2021 16:09
    #4
    EttLitetSmultron skrev 2021-11-26 14:36:56 följande:

    Jag är på dag 7 efter FET. Testdag 3/12.

    Har ett ivf-barn sedan tidigare och ett tidigt missfall däremellan. Så jag känner mig lite kluven till att tjuvtesta då det ändå gick åt skogen i v7 förra gången jag plussade


    Förstår att du är kluven. Beklagar missfallet, men håller tummarna att det går bättre denna gång.
  • Fri 26 Nov 2021 16:43
    #5

    Hej!

    Är på ruvdag 2 med en tvådagars embryo.Har testdag 10/12.

    Vi har Ett totalt misslyckad ivf i bagaget där man inte ens fick fram några ägg.

    Nu på andra ivf försöker fick vi fram 6 mogna ägg och 3 befruktades. Blev toppkvalitet av dessa

    Ett fick jag tillbaka och två ska försökas frysas????

    Är överlycklig att jag har kommit så här långt????

    Har ett barn på naturligt väg sen innan. Hur det nu gick till utan att ha några ägg i mina påsar????

  • Fri 26 Nov 2021 19:24
    #6
    +1
    JWB88 skrev 2021-11-26 10:42:48 följande:

    Vad roligt att du också ruvar, skönt med lite sällskap.

    Jag har Ingen naturlig cykel och väldigt sällan mens så har ingen aning. (Har PCO)


    Alltid kul med sällskap! Då förstår jag att det är svårt att veta vad som är lagom. För mig har ruvardag 10 varit en bra dag för testning för att få ett korrekt svar.
  • Fri 26 Nov 2021 19:26
    #7
    Vanessa88 skrev 2021-11-26 16:43:54 följande:

    Hej!

    Är på ruvdag 2 med en tvådagars embryo.Har testdag 10/12.

    Vi har Ett totalt misslyckad ivf i bagaget där man inte ens fick fram några ägg.

    Nu på andra ivf försöker fick vi fram 6 mogna ägg och 3 befruktades. Blev toppkvalitet av dessa

    Ett fick jag tillbaka och två ska försökas frysas????

    Är överlycklig att jag har kommit så här långt????

    Har ett barn på naturligt väg sen innan. Hur det nu gick till utan att ha några ägg i mina påsar????


  • Fri 26 Nov 2021 19:48
    #8

    Hej

    Ansluter mig också till tråden. Idag ruvardag 7, jag fick ett 2-dagars tillbaka. Inget till frysen denna gången heller. Så jag hoppas denna håller sig fast. Tycker det är väldigt tungt att ruva. Hela kroppen är fokuserad på minsta lilla tecken och jag vacklar mellan hopp och förtvivlan. Har testdag på fredag den 3/12. Har tidigare alltid tjuvtestat men lutar denna gång åt att inte göra det. Å andra sidan kan ju mensen komma och förstöra hoppet ändå. Så vi får se hur jag gör.

    Hoppas vi alla får tidiga julklappar i form av fina plus!

  • Fri 26 Nov 2021 19:53
    #9

    Nemen Vanessa88 mitt svar kom inte med. Skulle i alla fall skriva att jag håller tummarna för att det ska gå bra för ägget du ruvar på och att de andra två hamnar i frysen. Det är inte kul att vänta på!

  • Fri 26 Nov 2021 19:58
    #10
    Kronärtskocka skrev 2021-11-26 19:48:33 följande:

    Hej

    Ansluter mig också till tråden.

    Hoppas vi alla får tidiga julklappar i form av fina plus!


    Hejsan! Hoppas också på tidiga julklappar för oss alla!

    Kul att du hittade hit!

    Skönt att du kommit en bit på vägen i ruvningen. Det betyder också att analyserna av en själv ökar drastiskt. Vad var det där som kändes nu? Och vad hände nu? Man blir galen med mindre. Det viktiga är att man hittar det sättet att hantera det på som passar en själv bäst. Här har du en som aldrig kan låta bli de där tidiga testen, till exempel
Svar på tråden Ruvare November/December 2021