• Anonym (Netta­n)
    Thu 25 Nov 2021 21:50
    5915 visningar
    48 svar
    -2 +2
    48
    5915

    "Hämta ett mikroskop"

    Är så himla upprörd!
    I morse var jag så lycklig när jag gick till jobbet, jag ville visa min förlovningsring. Min kille friade och hade köpt en ring med en diamant. Han vet att jag önskade en sådan. Okej, det var ingen jättediamant men jag blev överlycklig. Han har inte så fet lön.
    När jag glatt visade ringen för mina arbetskamrater så utbrister en av dom "Hämta mikroskopet"
    Va? Alltså gör man så? Hen förstörde min dag.

  • Svar på tråden "Hämta ett mikroskop"
  • Anonym (Fru Ribbin­g)
    Thu 25 Nov 2021 21:59
    #1

    Nej, så säger man verkligen inte. Det går utanför allt vad hyfs och vett heter.

  • Thu 25 Nov 2021 22:01
    #2
    -1 +1

    Det är bara ett dåligt skämt, läs inte in nått annat.(Om nu inte de fyller ut med mer.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Netta­n) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 22:42
    #3
    Anonym (Fru Ribbing) skrev 2021-11-25 21:59:40 följande:

    Nej, så säger man verkligen inte. Det går utanför allt vad hyfs och vett heter.


    Skönt att inte bara jag reagerar på detta
  • Anonym (Bibbi­)
    Thu 25 Nov 2021 22:51
    #4

    Usch så säger man inte. Försök tänka att det är något hos din kollega som gör att hon/han svarar så. Säger inte att kollegan nödvändigtvis är avundsjuk men det kan vara så. Det är onormalt att säga en sån sak. Försök att inte ta åt dig.

    Grattis till förlovningen! :) så glad för din skull. (Små stenar är för övrigt mer praktiska )

  • Anonym (Netta­n) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 22:52
    #5
    klyban skrev 2021-11-25 22:01:30 följande:

    Det är bara ett dåligt skämt, läs inte in nått annat.(Om nu inte de fyller ut med mer.)


    Kanske, men vad är det roliga i så fall?
  • KKarat­e
    Thu 25 Nov 2021 22:54
    #6
    -4
    Anonym (Nettan) skrev 2021-11-25 22:42:26 följande:
    Skönt att inte bara jag reagerar på detta
    HAhaha fan va ball. Du verkar styv i korken, jag hade sagt detta till dig direkt i ansiktet.
  • Anonym (Bibbi­)
    Thu 25 Nov 2021 22:54
    #7

    Usch så säger man inte. Försök tänka att det är något hos din kollega som gör att hon/han svarar så. Säger inte att kollegan nödvändigtvis är avundsjuk men det kan vara så. Det är onormalt att säga en sån sak. Försök att inte ta åt dig.

    Grattis till förlovningen! :) så glad för din skull. (Små stenar är för övrigt mer praktiska )

  • Anonym (Hej)
    Thu 25 Nov 2021 22:54
    #8

    Hej,

    Det är bara bittra människor som säger så.

    Människor som inte mår bra i sig själv projicierar oftast det utåt.

    Alltså, det personen sa till dig säger mer om honom/henne än din förlovningsring.

    Kom ihåg det.

  • Anonym (Netta­n) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 23:04
    #9
    Anonym (Bibbi) skrev 2021-11-25 22:51:18 följande:

    Usch så säger man inte. Försök tänka att det är något hos din kollega som gör att hon/han svarar så. Säger inte att kollegan nödvändigtvis är avundsjuk men det kan vara så. Det är onormalt att säga en sån sak. Försök att inte ta åt dig.

    Grattis till förlovningen! :) så glad för din skull. (Små stenar är för övrigt mer praktiska )


    Tack
  • Anonym (Netta­n) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 23:05
    #10
    KKarate skrev 2021-11-25 22:54:15 följande:
    HAhaha fan va ball. Du verkar styv i korken, jag hade sagt detta till dig direkt i ansiktet.
    va?
Svar på tråden "Hämta ett mikroskop"