• bellamer

    Tänder inte på min man ALLS!

    Min man är världens finaste person, han är min bästa vän och det sista jag vill är att såra honom. Jag blev inte ihop med honom för hans utseende och han var kanske inte den snyggaste när vi träffades, men nu har släppt taget om sitt utseende totalt.

    Han är 12 år äldre än mig och vi har varit tillsammans i 13 år. Jag tycker det är viktigt att hålla sig attraktiv för den andra, särskilt som åren går.

    Jag snyggar till mig varje dag, tränar och håller mig fit. Han har fått en jättemage, flint och stor dubbelhaka, jag är totalt oattraherad av honom och vill verkligen inte ha sex med honom, tycker inte om det alls. Har försökt få med honom till gymmet, men han orkar aldrig följa med.

    HJÄLP! Hur ska jag göra för att bli attraherad av honom, finns det något piller man kan ta? Vet att han blir sårad när jag hittar på ursäkter för att slippa sex. Jag har män som springer efter mig men det är totalt ointresserant, söker inte efter otrohet. Vill göra slut och bara vara själv, men vill heller inte leva mitt liv utan honom.

  • Svar på tråden Tänder inte på min man ALLS!
  • Anonym (Samma)

    Samma här, tänder inte heller på min pojkvän. Men han är världens finaste och skulle aldrig göra slut. Men det är jobbigt med sex-grejen

  • Man1967

    Ge honom ett år till att hyfsa till sig. Totalt sexförbud och har inte klarat det på det året så skilj dig

  • Anonym (Nyseparerad)

    Hur gamla är ni?
    Är det så att han "gubbat till sig" så blir det nog svårt.

  • Hotelliggaren
    Man1967 skrev 2021-11-26 12:00:03 följande:

    Ge honom ett år till att hyfsa till sig. Totalt sexförbud och har inte klarat det på det året så skilj dig


    Så tänker jag med. Om du nekar honom sex, vilket inte bör vara ett problem då du inte tänder på honom, och han inte hyfsar till sig innebär det ju att han inte anser ert sex vara viktigt. Och då är ju hans sex inget att ha ändå...
  • OneOf

    Det där är en väldigt jobbig situation. För i ett förhållande så behövs attraktion mer än man tror. 
    Efter många år så är risken att man blir bekväm. Tyvärr kan vi killar bli väldigt bekväma ibland. 
    Att göra sig snygg för varandra är nått som fler borde göra. Precis som när man träffades, då var det största saken att man ville attrahera varandra. 

    Två vägar att gå

    1. Gå vidare i ditt liv och sök någon som kan ge dig alla delar. 
    2. Prata med honom, hur tufft det än blir. Så behöver han höra det att nått behöver hända. Bara för att man lever med varandra och älskar varandra så behöver inte allt bara förfalla. Man behöver faktiskt fortsätta att förföra sin partner. Ett förhållande är ett maskineri som behöver underhåll på alla plan. 


    Skapa minnen
  • Anonym (K)

    Det finns två alternativ:

    1. Han är deprimerad och behöver hjälp.

    2. Han bryr sig inte ett dugg. Skilj dig.

  • MasterC99

    Tycker du ska berätta vad du känner helt och hållet. Än att kringå sexfrågan med massa ursäkter. Ibland gör sanningen ont men det är ett nödvändigt ont!

  • Anonym (Loke)
    Anonym (K) skrev 2021-11-27 12:57:57 följande:

    Det finns två alternativ:

    1. Han är deprimerad och behöver hjälp.

    2. Han bryr sig inte ett dugg. Skilj dig.


    Det mest troliga är 3.

    3) Han är bekväm och nöjd.
  • Anonym (Man 53 år make)

    Jag känner igen mig mycket.

    Min fru har i perioder inte tyckt om sig själv och har då successivt tappat intresse helt för att anstränga sig för att göra sig attraktiv. Jag tror helt enkelt att hon inte trivs med sig själv men inte har haft förmåga eller intresse för att ändra sig.

    Hon har aldrig varit särskilt intresserad av sin kropp, träning och utseende, och lägger inte mycket energi på de delarna. Jag sörjer det successiva förfallet. Och JA, jag anstränger mig med att vara vältränad, vara proper och ren osv.

    Det positiva som nu hänt senaste halvåret är att hon börjat träna äntligen och lagt om kostvanor. JA!!! Den vanliga sanningen som verkligen stämmer: tänk på vad man äter och rör på dig så mår kroppen bättre!!

    Tyvärr är hennes fantasi avseende kläder och stil inte nån ljusning, men kanske kan öppningen när hon kan börja ha mindre storlekar nu igen öppna nån sporre hoppas jag.

    Jag tror:

    Du behöver förklara rakt och tydligt för honom att han behöver göra nåt för att ni inte ska glida isär. Gör du inte det har ni inget gemensamt kvar och du får inte ut det du vill av er relation. Ett vägskäl, men han kan ju börja ett nytt liv om han förstår allvaret i situationen. Kanske ni kan träna tillsammans, bestämma nya kostvanor tillsammans osv?

    Lycka till i

Svar på tråden Tänder inte på min man ALLS!