• Sat 27 Nov 2021 15:58
    6030 visningar
    4 svar
    4
    6030

    Katterna slukade upp hela godispåsen

    Hej det är så att jag gav under dagen mina katter några dreamies bitar men när min minne är som trögast pga av dålig sömn glömde jag ställa in godispåset i skåpen igen och stod vid mikron tills dem tog hela påset, slet upp den och åt upp allt medans jag var borta och när jag kom hem låg det bara delar kvar av påsen.

    Jag har inte så bra koll på hela innehållet i godiset förutom att det brukar vara mycket kalorier och spannmål men är detta något farligt och kommer dem få sjukdom? Jag kanske överdriver men känner mig orolig med tanke på att veterinärer brukar rekommendera att man ger katterna godis max runt 6 bitar i veckan

  • Svar på tråden Katterna slukade upp hela godispåsen
  • Sat 27 Nov 2021 16:03
    #1
    +1

    Ärsch, ingen fara! De kommer bli lite dåliga i magen som max (dock långt ifrån säkert) och blir inte sjuka av det. Dreamies är ju egentligen bara ett sorts dåligt torrfoder egentligen och många katter går ju hela livet och äter torrfoder av usel kvalitet (t ex Friskies), så att dina katter en gång festat på kattgodis är inte hela världen och kommer inte påverka deras hälsa någonting. Well played, av dem, well played!

  • Sat 27 Nov 2021 16:29
    #2

    Så länge dom inte ätit delar av påsen är det ingen fara. 

  • Sat 27 Nov 2021 16:37
    #3

    Haha det har hänt här också, katten spydde inte och lever fortfarande! ????

  • SHB
    Mon 10 Jan 2022 23:45
    #4

    Ansvarslöst av dig. Hoppas verkligen att fu borstar katternas /kattens tänder .

Svar på tråden Katterna slukade upp hela godispåsen