• Sun 5 Dec 2021 22:46
    862 visningar
    2 svar
    2
    862

    Illamående och diaree, tecken på graviditet?

    Jag har sen ca en vecka varit extremt illamående och haft diaree flera gånger per dag. Jag har inte feber eller liknande. Jag har ALDRIG tidigare varit magsjuk eller haft sådana typer av problem med magen. Jag fick dock min senaste mens, men den var fem dagar för tidig vilket heller ALDRIG händer, den är alltid otroligt punktlig. Har tagit graviditetstest som är negativt. Kan jag ändå vara gravid? Eller griper jag efter halmstrån? Skulle I så fall vara i v.4- 5 nu, så det borde väl synas på gravtest? Nån annan som haft mens och ändå varit gravid? Nån annan som haft diaree i början på graviditet? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Illamående och diaree, tecken på graviditet?
  • Sun 5 Dec 2021 22:51
    #1

    Nej, diarré är inget gravtecken. Illamående är ju det, men man mår ju illa pga hormonerna och har man så högt att man mår illa ger det även utslag på gravtest. Tycker snarare det låter som du blivit matförgiftad. Men är du fortfarande tveksam så skicka in hcg-prov till Werlabs.

  • Mon 6 Dec 2021 15:56
    #2
    Amima skrev 2021-12-05 22:46:20 följande:
    Illamående och diaree, tecken på graviditet?

    Jag har sen ca en vecka varit extremt illamående och haft diaree flera gånger per dag. Jag har inte feber eller liknande. Jag har ALDRIG tidigare varit magsjuk eller haft sådana typer av problem med magen. Jag fick dock min senaste mens, men den var fem dagar för tidig vilket heller ALDRIG händer, den är alltid otroligt punktlig. Har tagit graviditetstest som är negativt. Kan jag ändå vara gravid? Eller griper jag efter halmstrån? Skulle I så fall vara i v.4- 5 nu, så det borde väl synas på gravtest? Nån annan som haft mens och ändå varit gravid? Nån annan som haft diaree i början på graviditet? Tacksam för svar!


    Jag har haft illamående och varit extremt dålig i magen pga graviditeten. När illamåendet är som värst resulterar det i diarré. Det är precis som att jag istället för att kräkas blir dålig i magen. Jag är gravid i vecka 14 nu och har haft såhär sen kanske vecka 7-8. Enligt min BM är det inte supervanligt att gravidillamåendet ger dålig mage men att det händer, precis som det varit för mig. 

    Om man får mens är man inte gravid, däremot kan man givetvis ha andra typer av blödningar och ändå vara gravid. Om du tagit gravtest med morgonurin, och borde vara i vecka 4-5 (dvs passerat BIM), borde du ha plussat om du är gravid. Om man får gravidsymptom är det ett tecken på att hormonerna stegrar vilket då även borde synas på ett gravtest. 
Svar på tråden Illamående och diaree, tecken på graviditet?