• Sat 11 Dec 2021 22:39
    74951 visningar
    649 svar
    +1
    649
    74951

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Tue 14 Dec 2021 21:03
    #21
    Clina38 skrev 2021-12-14 20:44:32 följande:

    Hej jag hoppar in här! Denna månad blir vårt tredje försök med ägglossningstester. Fick min mens igår med stor besvikelse? men nu tar vi nya tag och tänker positivt :)


    Hej, välkommen! Usch förstår besvikelsen, men nu tänker vi positivt och håller tummarna att det blir plus :)
  • Wed 15 Dec 2021 07:52
    #22
    Rilakkuma skrev 2021-12-14 09:26:29 följande:
    Välkommen! Beklagar det tidiga missfallet, hade också ett i november. Har dock läst att man har större chans att bli gravid inom 6 månader efter ett missfall, så det väljer jag att tro på oavsett om det är sant eller inte, haha.

    Jag hade precis som du en oregelbunden cykel förut, men också lång, den kunde variera mellan 35-75 dagar. Jag blev gravid med mitt första barn med hjälp av ägglossningstester och tempande. Tempar även den här gången men har lärt känna min kropp bättre än sist (eller så är den tydligare) så jag använder inga ägglossningstester. Har du någon metod för att hantera din oregelbundna cykel? Håller tummarna för dig!
    Åh tack för ditt fina svar!
    Beklagar även ditt missfall, har förstått att det är så himla vanligt. Hur tidigt missfall fick du? Ja jag har också läst att man har större chans till en ny graviditet efter missfall :D och som du säger så väljer man ju hellre att tro på att det är sant än inte haha...
    Vad roligt att du också tempade och använde ÄL-tester när du fick du första barn! Får man fråga hur lång tid det tog för dig sist? Jag har nu tempat dom tre senaste försöken men köpte faktiskt ÄL-tester för att använda nu till det fjärde försöket. Vad skönt att din kropp är tydligare/eller du har lärt känna din kropp bättre nu! Jag upplever att det hjälpt mig otroligt mycket att börja tempa för att förstå min cykel, speciellt nu när den blivit så oregelbunden.
    Tack! Håller alla tummarna jag kan för dig med!
  • Lillst­rumpan­123
    Wed 15 Dec 2021 10:34
    #23

    Lägger till mig hör också :)

    2/1 Rilakkuma (andra försöket efter MF, andra barnet)

    3/1 Pepsin

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 Kiiwii

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    13/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

  • Kiiwii
    Wed 15 Dec 2021 14:22
    #24

    Så drygt när man har lite oregelbunden cykel? det går åt många ÄL-stickor om man vill vara säker på att inte missa något? skulle egentligen inte börja kolla med stickor förrän om en vecka men jag tycker det börjar kännas som att ägglossningen närmar sig redan nu snart, så jag måste kanske börja använda mina stickor redan. Första gången jag provar med CB digitala ägglossningstest, verkar bra att slippa tyda streck :)

  • Kiiwii
    Wed 15 Dec 2021 14:23
    #25

    Alla utropstecken bland annat blir frågetecken i min text? fattar inte :?D

  • Wed 15 Dec 2021 21:37
    #26
    Kiiwii skrev 2021-12-15 14:22:45 följande:

    Så drygt när man har lite oregelbunden cykel? det går åt många ÄL-stickor om man vill vara säker på att inte missa något? skulle egentligen inte börja kolla med stickor förrän om en vecka men jag tycker det börjar kännas som att ägglossningen närmar sig redan nu snart, så jag måste kanske börja använda mina stickor redan. Första gången jag provar med CB digitala ägglossningstest, verkar bra att slippa tyda streck :)


    Håller med om att det blir dyrt i längden att hålla på och testa ofta. Särskilt CB digitala, de är sååå bra att tyda men ganska dyra jämfört med vanliga stickor.

    Haha vad konstigt att det blir så många frågetecken, tycker FLs sida ligger så mycket efter digitalt. Hade varit bra om man moderniserat så att det funkar felfritt i texten och att man kan använda smileys. Hello 2021 eller vad? xD
  • Kiiwii
    Wed 15 Dec 2021 22:48
    #27
    Fyrklöverns skrev 2021-12-15 21:37:50 följande:

    Håller med om att det blir dyrt i längden att hålla på och testa ofta. Särskilt CB digitala, de är sååå bra att tyda men ganska dyra jämfört med vanliga stickor.

    Haha vad konstigt att det blir så många frågetecken, tycker FLs sida ligger så mycket efter digitalt. Hade varit bra om man moderniserat så att det funkar felfritt i texten och att man kan använda smileys. Hello 2021 eller vad? xD


    Jag har endast använt ÄL-stickor en gång tidigare med första barnet. Aldrig använt digitala men ville testa åtminstone en cykel för att se om jag tolkar min kropp rätt :)

    Jamen hålla på o skriva smileysar som back in the days, och den köper inte ens alla tecken, jag kan inte göra ett vanligt utropstecken ens. :-P
  • Wed 15 Dec 2021 23:36
    #28
    Sophiee92 skrev 2021-12-15 07:52:23 följande:

    Åh tack för ditt fina svar!

    Beklagar även ditt missfall, har förstått att det är så himla vanligt. Hur tidigt missfall fick du? Ja jag har också läst att man har större chans till en ny graviditet efter missfall :D och som du säger så väljer man ju hellre att tro på att det är sant än inte haha...

    Vad roligt att du också tempade och använde ÄL-tester när du fick du första barn! Får man fråga hur lång tid det tog för dig sist? Jag har nu tempat dom tre senaste försöken men köpte faktiskt ÄL-tester för att använda nu till det fjärde försöket. Vad skönt att din kropp är tydligare/eller du har lärt känna din kropp bättre nu! Jag upplever att det hjälpt mig otroligt mycket att börja tempa för att förstå min cykel, speciellt nu när den blivit så oregelbunden.

    Tack! Håller alla tummarna jag kan för dig med!


    Mitt MF var i vecka 6, så det var ju tidigt men jag hann verkligen ställa in mig på att det skulle bli en bebis. Har en nära vän som gick igenom samma sak bara en månad innan, då kändes det osannolikt att jag också skulle få det. Märkligt egentligen, att mina vänner får MF minskar ju inte risken att jag skulle få det :D Hur kände du?

    När jag blev gravid med min dotter tog det 2,5 cykler (vi bestämde oss efter första ÄL, men hade ju ingen aning om när den var, började tempa/testa senare). Men i faktisk tid var ju det 6 månader. Nu har jag dock en annan partner. Tror det är bra att komplettera med ÄL-tester när cykeln är oregelbunden! Hoppas det får effekt för dig.

    Min ägglossning närmar sig nu (jag känner av den) och jag ska verkligen försöka att inte bli testbesatt mellan ÄL och mens. Men blev så förvirrad av att läsa mina anteckningar från första graviditeten, symptomen var inte riktigt samma som vid min senaste och en tidigare som blev abort. Det triggar ju min vilja att testa, haha.
  • Thu 16 Dec 2021 16:08
    #29

    Hej!

    Hoppar in i denna tråd. Min mens är beräknad i morgon, den 17. Känner att den är påväg och alla test är negativa så jag utgår från att det inte tog denna månad heller. Det här är vårt tredje försök och ?beräknad? ägglossning blir på nyår :D är lite orolig för jag tyckte vi fick till det bra under ägglossning, två gånger per dag, förutom en dag när det bara blev en gång. Tänker att det skulle bli något när det vi fick till det så bra, men tydligen verkar vi ha svårare att skaffa bebis nr 2 än det var med ettan.

    Har väldigt regelbunden menscykeln på 27, ibland 28, dagar. Och har beräknat mina ägglossningar utifrån olika test på nätet. Denna gång tänker jag prova ägglossningstest, är det en bra ide tror ni?

    Har endomentrios, konstaterat efter jag fått bebis nr 1, kan det påverka ens chanser att bli gravid?

  • Kiiwii
    Thu 16 Dec 2021 23:28
    #30
    Annemarit123 skrev 2021-12-16 16:08:03 följande:

    Hej!

    Hoppar in i denna tråd. Min mens är beräknad i morgon, den 17. Känner att den är påväg och alla test är negativa så jag utgår från att det inte tog denna månad heller. Det här är vårt tredje försök och ?beräknad? ägglossning blir på nyår :D är lite orolig för jag tyckte vi fick till det bra under ägglossning, två gånger per dag, förutom en dag när det bara blev en gång. Tänker att det skulle bli något när det vi fick till det så bra, men tydligen verkar vi ha svårare att skaffa bebis nr 2 än det var med ettan.

    Har väldigt regelbunden menscykeln på 27, ibland 28, dagar. Och har beräknat mina ägglossningar utifrån olika test på nätet. Denna gång tänker jag prova ägglossningstest, är det en bra ide tror ni?

    Har endomentrios, konstaterat efter jag fått bebis nr 1, kan det påverka ens chanser att bli gravid?


    Mycket ska ju klaffa för att det ska bli en graviditet, även om allt är som det ska. Typ 20 % chans att det lyckas om man prickar in ägglossning, så lite tur behöver man. Vi med är inne på 3 seriösa försöket då jag har koll på cykeln och så, men har kört oskyddat lite längre men haft lite strulig cykel då efter spiraluttag.

    Mina sista två graviditeter bara blev, hann knappt ens försöka så lite frustrerad blir man. Men snart blir det er och vår tur får man hålla tummarna för :)

    Den här gången ska jag använda ÄL-test, mest för att kolla så jag tolkar min cykel rätt.
Svar på tråden BIM Januari 2022