• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • svansmamman
    Chilins skrev 2022-01-16 21:06:53 följande:
    Tack för ditt svar och så himla kul att det gick på endast en gång under äl för er :) jag fick glad gubbe idag, hade sex igår och funderar nu på om jag bör vänta till imorgon eftersom jag inte vet exakt när ägglossningen sker? därav frågan:)
    Jag ser nu att jag är lite sent ute med svaret men jag hade nog kört även igår, dock tror jag att det räcker med att köra idag. Mig veterligen brukar man säga att man ska ha sex varannan dag för att öka chanserna, så det borde ju gälla även för dig tänker jag. Glad
  • FluffigaMoln

    Uppdaterar med mitt plus också

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 pepsin (2a seriösa försöker, 2a barnet) - PLUSSAT - MISSFALL

    5/1 bethrest (18:e försöket, 2:a barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    7/1 Sjuttonmånader (30år, 5e försöket, 3e barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 butembobaby - PLUSSAT

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    10/1 Glittergatan (första försöket, första barnet)

    10/1 Länken (11:e försöket, 2 missfall, tredje barnet) - PLUSSAT

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    14/1 FluffigaMoln (15e försöket, första barnet) PLUSSAT

    15/1 Jordgubbstanten (andra försöket efter X, andra barnet) PLUSSAT

    16/1 Caleido (29 år, första försöket)

    17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    19/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 kaol81 (andra naturliga försöket, tredje barnet)

    20/1 loppan483

    20/1 Blucky 29 år (andra försöket, första barnet) PLUSSAT

    21/1 Sophiee92 29 år (fjärde försöket, första barnet)

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    23/1 Solskensdag 30 år (5e försöket, 3e försöket efter mf, första barnet)

    24/1 Dalarna91 (7e försöket, 4e försöket efter MF, första barnet)

    24/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    25/1 Emma1b (2a ivfen, 1a blev ma i nov, tredje barnet)

    25/1 ewcia (3e efter mf, 9 totalt, tredje barnet)

    26/1 solis 123 (3 försöket 3 barnet)

    27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

    30/1 pelloBello (3e försöket efter sent MF, tredje barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

    31/1 Rilakkuma (1:a försöket efter MF nr 2, totalt 4:e försöket, andra barnet)

    31/1 Fyrklöverns (åttonde försöket, första barnet)

    8/2 mewq (femte försöket, första barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöket, första barnet)

  • Alexalexa

    Hej,

    38 år, 3 barn sen innan, försöker nu med nr 4.

    Hade kyleena spiral som togs ut 29/12, mens (blödning iaf) 11/1, testade med CB ägglossningstest den vanliga idag och fick en smiley. Så inom 48h har jag äl.

    Bim antar jag är 30/1

  • Elliot1

    Tänk vad knäppt det är att bara för att man bestämmer sig för att försöka bli gravid så känner man av minsta lilla symtom i kroppen.. :)

    Helt plötsligt känner man sig både illamående, trött, kissnödig, svullen osv efter ägglossning haha.

    Har BIM om en vecka och detta är första försöket till ett syskon så jag tänker att osannolikheten att jag är gravid är ganska liten. Mest lite kul och konstigt att man kan inbilla sig så mycket.

  • Önskarentrea
    Elliot1 skrev 2022-01-18 09:40:28 följande:

    Tänk vad knäppt det är att bara för att man bestämmer sig för att försöka bli gravid så känner man av minsta lilla symtom i kroppen.. :)

    Helt plötsligt känner man sig både illamående, trött, kissnödig, svullen osv efter ägglossning haha.

    Har BIM om en vecka och detta är första försöket till ett syskon så jag tänker att osannolikheten att jag är gravid är ganska liten. Mest lite kul och konstigt att man kan inbilla sig så mycket.


    Jag känner det samma hahha allt är fan preggosymtom..... man blir så trött på sig själv xD
  • Solskensdag
    Önskarentrea skrev 2022-01-18 11:20:38 följande:
    Jag känner det samma hahha allt är fan preggosymtom..... man blir så trött på sig själv xD
    Samma här haha. Men sen kan det ju absolut ge sig på första försöket! Håller tummarna för att det inte är önskesymtom för er Jag har också bim om en vecka. Kommer ni att testa innan?
  • Elliot1
    Solskensdag skrev 2022-01-18 11:40:09 följande:
    Samma här haha. Men sen kan det ju absolut ge sig på första försöket! Håller tummarna för att det inte är önskesymtom för er Jag har också bim om en vecka. Kommer ni att testa innan?

    Haha jo, det är ju inte omöjligt men hade ju verkligt känts helt sjukt om det faktiskt tog sig. Men jag inbillar ju mig både det ena och det andra nu. 


    Kommer nog inte testa innan, eller jag ska åtminstone försöka hålla mig. Får väl se om det går eller inte.. 

    Sist jag var gravid så hade jag typ inga symtom alls och glömde nästa bort att testa mig, hade satt in en tampong för jag ville inte få mens när jag var iväg på en kurs inom
    träning, dvs fysiskt aktiv större delen av dagen. När jag kom hem var tampongen torr och då kom jag på att jag borde testa och då var det väldigt positivt haha. Hade gärna fått ett så starkt streck igen, men då får man nog vänta till BIM! :) 


    Hur tänker du kring det? 

  • Solskensdag
    Elliot1 skrev 2022-01-18 15:17:04 följande:

    Haha jo, det är ju inte omöjligt men hade ju verkligt känts helt sjukt om det faktiskt tog sig. Men jag inbillar ju mig både det ena och det andra nu. 


    Kommer nog inte testa innan, eller jag ska åtminstone försöka hålla mig. Får väl se om det går eller inte.. 

    Sist jag var gravid så hade jag typ inga symtom alls och glömde nästa bort att testa mig, hade satt in en tampong för jag ville inte få mens när jag var iväg på en kurs inom
    träning, dvs fysiskt aktiv större delen av dagen. När jag kom hem var tampongen torr och då kom jag på att jag borde testa och då var det väldigt positivt haha. Hade gärna fått ett så starkt streck igen, men då får man nog vänta till BIM! :) 


    Hur tänker du kring det? 


    Vilken dröm ändå att helt glömma bort det! Är typ ända jag kan tänka på haha så finns tyvärr inte på kartan

    tänkte också vänta till bim - jag var gravid i oktober och testade tydligt positivt bim-2. Men fick tyvärr mf och har varit super skengravid i nov och dec så är lite rädd för besvikelsen över ännu ett negativt test?fick massor med konstiga symtom då så litar inte riktigt på mina olika symtom längre haha! Om inte jag får ännu tydligare symtom kommer jag vänta till bim som är på söndag tror jag får se om jag håller mig
  • Ewcia

    När tänkte ni testa? 


    21/1 Sophiee92 29 år (fjärde försöket, första barnet)

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    23/1 Solskensdag 30 år (5e försöket, 3e försöket efter mf, första barnet)

    24/1 Dalarna91 (7e försöket, 4e försöket efter MF, första barnet)

    24/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    25/1 Emma1b (2a ivfen, 1a blev ma i nov, tredje barnet)

Svar på tråden BIM Januari 2022