• h96kv
    Wed 15 Dec 2021 18:39
    2833 visningar
    24 svar
    24
    2833

    Är Magdalena Andersson en bra statsminister?

    Så, är hon det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Magdalena Andersson en bra statsminister?
  • Anonym (Y)
    Wed 15 Dec 2021 19:24
    #1

    Tycker du inte det är lite tidigt att svara på frågan? Eller är hon guilty by association?

  • Anonym (Arg Pensio­när)
    Wed 15 Dec 2021 19:36
    #2
    +1

    Det vi kan bedöma än så länge är hennes val av ministrar och där finns det ju en del tveksamheter.

    Ett viktigt och aktuellt politikområde är brottsligheten. Där ser vi att kriminella gäng flyttat fram positionerna rejält med otaliga skjutningar och bombdåd som följd. Idag kom även en ny rapport från Brå som visar att antalet rån mot barn ökat kraftigt de senaste fem åren.

    Ansvarig minister de senaste sju åren har varit Morgan Johansson (S). Han har uppenbart misslyckats med sitt arbete. Vad var då Magdalenas första åtgärd som statsminister? Jo, att inte bara ge Morgan förnyat förtroende utan till och med utökat ansvar! Snacka om att sätta bocken till trädgårdsmästare.

    En annan bock som fått förnyat förtroende är ministern som nyligen anmäldes för att ha tafsat på en kvinna under partikongressen. Magdalena lät hälsa att hon litade fullt ut på ministerns version om vad som faktiskt hände. Det har lett till intern ilska inom partiet.

  • Anonym (nejin­)
    Thu 16 Dec 2021 11:58
    #3

    Säger nej . Även om jag var väldigt frestad på att trycka på Aniie Lööf har inte ätit sin sko 

    Men nej hon är inte bra . S är farligt mot både folket och demokratin finns ingen socilism som någonsin har funkat . Titta bara på Tyskland och Hitler. Hitler var fakitskt en sosse 

  • Anonym (nejin­)
    Thu 16 Dec 2021 11:59
    #4
    Anonym (Y) skrev 2021-12-15 19:24:43 följande:

    Tycker du inte det är lite tidigt att svara på frågan? Eller är hon guilty by association?


    Tycker du hon visar bra ledarskap när hon väljer en minister som springer runt och heilar och som har en sambo som stödjer slaveriet i USA? 
  • Anonym (pucko­)
    Sun 9 Jan 2022 13:26
    #5
    Anonym (nejin) skrev 2021-12-16 11:58:00 följande:

    Säger nej . Även om jag var väldigt frestad på att trycka på Aniie Lööf har inte ätit sin sko 

    Men nej hon är inte bra . S är farligt mot både folket och demokratin finns ingen socilism som någonsin har funkat . Titta bara på Tyskland och Hitler. Hitler var fakitskt en sosse 


    Hitler var sosse? Är du go eller? :)
  • Anonym (Ingen kvinnl­ig politi­ker)
    Sun 9 Jan 2022 13:32
    #6

    Ingen kvinnlig politiker är bra.

  • Anonym (Ingen kvinnl­ig politi­ker)
    Sun 9 Jan 2022 13:33
    #7
    Anonym (Arg Pensionär) skrev 2021-12-15 19:36:10 följande:

    Det vi kan bedöma än så länge är hennes val av ministrar och där finns det ju en del tveksamheter.

    Ett viktigt och aktuellt politikområde är brottsligheten. Där ser vi att kriminella gäng flyttat fram positionerna rejält med otaliga skjutningar och bombdåd som följd. Idag kom även en ny rapport från Brå som visar att antalet rån mot barn ökat kraftigt de senaste fem åren.

    Ansvarig minister de senaste sju åren har varit Morgan Johansson (S). Han har uppenbart misslyckats med sitt arbete. Vad var då Magdalenas första åtgärd som statsminister? Jo, att inte bara ge Morgan förnyat förtroende utan till och med utökat ansvar! Snacka om att sätta bocken till trädgårdsmästare.

    En annan bock som fått förnyat förtroende är ministern som nyligen anmäldes för att ha tafsat på en kvinna under partikongressen. Magdalena lät hälsa att hon litade fullt ut på ministerns version om vad som faktiskt hände. Det har lett till intern ilska inom partiet.


    Brottsligheten har inte ökat, det är bara anmälningsbenägenheten som har ökat.
  • Sun 9 Jan 2022 14:08
    #8

    Jag har mycket svårt för henne så hon kommer inte få min röst i alla fall även om jag kanske är en gråsosse i grunden, om jag ens kommer att rösta, är starkt tveksam till att jag kommer rösta i nästa val.

  • Sun 9 Jan 2022 14:11
    #9
    +1
    Anonym (Arg Pensionär) skrev 2021-12-15 19:36:10 följande:

    En annan bock som fått förnyat förtroende är ministern som nyligen anmäldes för att ha tafsat på en kvinna under partikongressen. Magdalena lät hälsa att hon litade fullt ut på ministerns version om vad som faktiskt hände. Det har lett till intern ilska inom partiet.


    Ja hennes magkänsla fick också rätt, det hela las ner, inget kunde bevisas. Man kan inte bara börja plocka bort ministrar på grund av hörsägen.
  • Anonym (Ini)
    Sun 9 Jan 2022 14:17
    #10
    h96kv skrev 2021-12-15 18:39:04 följande:
    Är Magdalena Andersson en bra statsminister?
    Så, är hon det?
    Avgörs av om hon vågar ta jobbiga beslut som att minska invandring samt att minska administration inom stat och kommun.
Svar på tråden Är Magdalena Andersson en bra statsminister?