• h96kv
    Wed 15 Dec 2021 18:39
    2834 visningar
    24 svar
    24
    2834

    Är Magdalena Andersson en bra statsminister?

    Så, är hon det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Magdalena Andersson en bra statsminister?
  • Anonym (Ingen kvinnl­ig politi­ker)
    Sun 9 Jan 2022 16:22
    #11
    Postman skrev 2022-01-09 14:08:47 följande:

    Jag har mycket svårt för henne så hon kommer inte få min röst i alla fall även om jag kanske är en gråsosse i grunden, om jag ens kommer att rösta, är starkt tveksam till att jag kommer rösta i nästa val.


    Sossarna är ju inte vad de en gång var.
  • Anonym (Relat­ivt bra)
    Sun 9 Jan 2022 16:28
    #12

    Hon är bättre än Lövet och Ruinfält. Det gör henne inte bra, men relativt bra. Bättre än dem åtminstone.

  • Anonym (Nej tack)
    Sun 9 Jan 2022 17:50
    #13

    Hon pratar ju som att vi alla är små barn.

    Dessutom sa hon att hon aldrig ville ha statsminister-rollen.

    O ibland är ladorna fulla gör att sen vara tomma. Nej! Jag tror man gillar henne skarpt i hennes närhet hon är säkert en godhjärtat och genuin människa mot dom hon känner. Men extremt manipulativ och falsk mot dom utanför dörrarna.

    Vi behöver en visserligen en Magdalena Andersson, det ska jag erkänna men en som är genuin mot alla svenska medborgare, svenskar som invandrare.

    Men för att förtydliga, nej, ingen politiker som har ljuset på sig idag är en bra politiker. Det behövs bytas ut till dom som verkligen brinner för folkets bästa och inte är inköpt i varken monopol eller Läkemedelsverket.

  • Anonym (No)
    Sun 9 Jan 2022 17:55
    #14

    MA pratar som att S varit i opposition de senaste åren.
    Nu ska man "Vända på varenda sten" och komma till bukt med segregration och kriminalitet.

    Hade det inte varit bättre om vi inte tagit hit kriminella släkter och klaner som bedriver småskaligt inbördeskrig?

    Hur ska man motverka segregrationen då amn enligt svensk lag inte får tvinga människor att flytta?

    Ledsen, men det kommer bara bli värre.

    Skola, trygghet, elmarknaden, integrations osv.
    S har misslyckats på i princip alla områden.

    Nu fiskar man upp förslag SD kom med för 5-10 åren och gör förslagen till regeringspolitik.

  • Wed 12 Jan 2022 02:14
    #15
    h96kv skrev 2021-12-15 18:39:04 följande:
    Är Magdalena Andersson en bra statsminister?
    För tidigt att säga. Men med tanke på att hon återanvänt samma personer som redan visat sig göra ett dåligt jobb så lär hennes regeringstid, så lång den nu blir, knappas innebära en ny guldålder för Sverige.
  • Jonnyn­ilsson
    Wed 12 Jan 2022 07:31
    #16

    Eftersom hon är sosse kommer hon naturligtvis driva sossarnas livsfarliga politik vidare. Med fortsatt ökade problem i samhället. 

    Vi kan se fram emot.

    Ökat gängvåld.
    Ökande utgifter för felaktiga bidrag (idag ca 20 miljarder per år).
    Ökande förnedringrån.
    Ökande ungdomsrån.
    Ökande energikostnader.
    Ökande produktionskostnader (dyrare mat med mera).
    Ökande transportkostnader (dyrare mat med mera).
    Fortsatt misslyckad integration av nyanlända.
    Fortsatt färre poliser per person (fel av mig, i högerbudget finns det anslaget pengar för 10 000 nya poliser så det kanske går att stryka denna punkten om ett par år).

    Och så vidare. Listan över sossarnas totala oförmåga att styra landet kan göras mycket längre.

    Från att ha varit ett land med en energiproduktion och distribution som andra länder bara kunna drömma om har sossarna under deras tid vid makten fullständig raserat vår energiförsörjning som i mycket är grunden för vårt välmående i Sverige.

    Bra jobbat sossar!

    Kom nu ihåg detta när ni går till valurnorna. 

  • Anonym (Optim­istisk Realis­t)
    Wed 12 Jan 2022 09:37
    #17

    Tja, hon fick ut miljöpartiet ur regeringen på sju timmar, så helt oduglig verkar hon inte vara.

  • Anonym (Jo)
    Wed 12 Jan 2022 09:50
    #18

    Jag röstar inte på s så jag tycker inte att hon har bra politiska idéer. Men om man bortser från det och bara ser till hur hon sköter rollen som statsminister så upplever jag att hon är en tydlig rak och kunnig person. Hundra gånger bättre än löfven.

  • Jonnyn­ilsson
    Wed 12 Jan 2022 10:01
    #19
    Anonym (Optimistisk Realist) skrev 2022-01-12 09:37:49 följande:

    Tja, hon fick ut miljöpartiet ur regeringen på sju timmar, så helt oduglig verkar hon inte vara.


    Ja hennes föregångare var ju så maktkåt att han gick med på precis vad som helst. Och det får vi nu betala priset för.

    Förhoppningsvis kommer Magdalenaeffekten ha avtagit avsevärt lagom till valet. Sverige klarar inte en mandatperiod till med sossarna.
  • Anonym (Optim­istisk Realis­t)
    Wed 12 Jan 2022 11:00
    #20
    Jonnynilsson skrev 2022-01-12 10:01:05 följande:

    Ja hennes föregångare var ju så maktkåt att han gick med på precis vad som helst. Och det får vi nu betala priset för.

    Förhoppningsvis kommer Magdalenaeffekten ha avtagit avsevärt lagom till valet. Sverige klarar inte en mandatperiod till med sossarna.


    Instämmer till 100% med allt ovanstående. Svårt att göra ett sämre jobb än den där maktgalne pajasen.

    Vi får väl hoppas att allt fler svenskar dömer efter partiernas handlingar istället för deras tomma löften som bryts gång på gång.
  • Anonym (Pajas­)
    Wed 12 Jan 2022 12:14
    #21

    Hon är bättre än den där Sd pajasen i alla fall.

  • Anonym (No)
    Wed 12 Jan 2022 13:58
    #22
    Jonnynilsson skrev 2022-01-12 10:01:05 följande:

    Ja hennes föregångare var ju så maktkåt att han gick med på precis vad som helst. Och det får vi nu betala priset för.

    Förhoppningsvis kommer Magdalenaeffekten ha avtagit avsevärt lagom till valet. Sverige klarar inte en mandatperiod till med sossarna.


    Alla partier förutom L har fått ökat stöd i opinionen vid partiledarbyte. Björklund körde L i botten när han godtog JÖK och Sabuni tog över ett sjunkande skepp. Kan tycka synd om henne.
  • Thu 13 Jan 2022 09:12
    #23

    Hehe...

    twitter.com/RichardHerrey/status/1481176922000351235

    En antal personer från kultur och nöjesvärlden kom till riksdagshuset idag. Lasse Holm, Lisa Nilsson, Per Andersson, Malena Ernman, Lina Hedlund m.fl.

    Statsministern går förbi och de stannar henne och de tar bild.

    Statsminister Andersson frågar då: Vilken bransch kommer ni ifrån?

  • Jonnyn­ilsson
    Thu 13 Jan 2022 11:23
    #24
    K Markatta skrev 2022-01-13 09:12:54 följande:

    Hehe...

    twitter.com/RichardHerrey/status/1481176922000351235

    En antal personer från kultur och nöjesvärlden kom till riksdagshuset idag. Lasse Holm, Lisa Nilsson, Per Andersson, Malena Ernman, Lina Hedlund m.fl.

    Statsministern går förbi och de stannar henne och de tar bild.

    Statsminister Andersson frågar då: Vilken bransch kommer ni ifrån?


    Trevliga kändisar som är lätta att känna igen.
Svar på tråden Är Magdalena Andersson en bra statsminister?