• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33514 visningar
    155 svar
    155
    33514

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Fri 21 Jan 2022 10:40
    #31

    Oj, vilken fin stegring Emma! Jag hade återföring den 12/1, ruvardag 9 idag. Tog ett blodprov idag för att kolla hcg. Räknar med att ta ett nytt på måndag för att följa ökningen. Inte helt avslappnad nej Flört

  • Fri 21 Jan 2022 15:00
    #32

    Min återföring var den 14/1 Glad

    Är det pga tidigare missfall du får ta blod hcg? Ååå skulle jag också vilja göra!

  • Fri 21 Jan 2022 16:17
    #33

    Jag tar blodprov på eget initiativ, finns ex via Werlabs och Blodkollen. Det är mitt kontrollbehov som gör att jag vill ha den bekräftelsen, tidigare missfall spelar absolut in. Sen vet jag ju att det inte finns några garantier ändå, men detta är mitt sätt att hantera ovissheten Flört

  • Sat 22 Jan 2022 07:01
    #34

    Det ser tyvärr inte så bra ut för mig. Ingen riktig stegring på stickorna. Tog ett blodprov igår för att kolla mitt hcg och det var 40 vilket är lågt med tanke på att det var fyra dagar efter att jag plussat. Jag ska ta ett nytt blodprov på måndag och försöker att inte ta ut något i förskott, men det känns rätt mörkt nu Rynkar på näsan

  • Sat 22 Jan 2022 09:36
    #35

    Har du kvar stickorna så du kan lägga ut bild? 40 är väl inte jättedåligt så här tidigt? Hade du fortfarande haft 25 hade det varit oroande. Tappa inte hoppet än, om stegringen till nästa test är bra så är allt i sin ordning! Håller verkligen tummarna att nästa test är över 100! 

    När jag hade mitt ma i nov, upptäckt på vul v 8, så testade jag 2-3 på CB med veckoindikator, så det var ju på tok för lågt. Sen visade vul att det avstannat v4+4, så antagligen hade testet rätt,min hcg nivå låg kvar på nivån 2-3 veckor efter befrukning...

    Så den här gången tänkte jag följa med veckoindikatorn, testade för första gåmgen idag men gjorde fel så fick inget resultat alls, bara blank ruta :( grrr, de är ju inte direkt gratis de där digitala testerna. Jag doppade pinnen 15 sek istället för 20, försökte doppa den igen sen men det funkade iaf inte!

  • Sat 22 Jan 2022 11:42
    #36

    Jag har varit alldeles för feg för att testa tidigare. Men den här gången har jag laddat upp med tester och ska gå loss! Hur tidigt ska jag börja? ???? Insättning den 19/1 så R3 nu.

  • Sat 22 Jan 2022 16:29
    #37

    Tack för stöd! Har tyvärr inte bild på stegringen. Ska försöka att släppa det lite nu under helgen, jag kan ju ändå inte göra något annat än att vänta och se. 

  • Sat 22 Jan 2022 20:48
    #38

    Alltså denna ständiga oro,blir galen!! Jag använder binda pga av lutinusflytningarna,och idag på eftermiddagen hade det kommit lite blod också. Jag tror bara att det är slemhinnorna som blir retade av lutinus, men man vet ju inte...


    Jag började testa rd5, men var inställd på att det skulle vara neg några dagar, men redan rd 6 plussade jag. Är det blastis du satt in? Före rd5 är nog ingen idé. Förra gången plussade jag onte ordentligt förrän rd 10. Håller tummarna!
    Bilbo79, det låter vettigt! Jag tror på riktigt det kommer bli bra med nädta prov.
  • Sat 22 Jan 2022 22:13
    #39
    Emma1b skrev 2022-01-22 20:48:35 följande:

    Alltså denna ständiga oro,blir galen!! Jag använder binda pga av lutinusflytningarna,och idag på eftermiddagen hade det kommit lite blod också. Jag tror bara att det är slemhinnorna som blir retade av lutinus, men man vet ju inte...


    Jag började testa rd5, men var inställd på att det skulle vara neg några dagar, men redan rd 6 plussade jag. Är det blastis du satt in? Före rd5 är nog ingen idé. Förra gången plussade jag onte ordentligt förrän rd 10. Håller tummarna!
    Bilbo79, det låter vettigt! Jag tror på riktigt det kommer bli bra med nädta prov.
     RD5 blir på måndag. Då börjar det! Jag fick en femdagars Blastocyst.

    lite blod gör en alltid lika nervig. Men det kan ha många orsaker. :) Vilket försök i ordningen är ni på?
  • Sun 23 Jan 2022 08:38
    #40

    Jag är i min första ivf cykel, fick 3 jättefina blastisar, en ET i oktober, gravid men ma, första FET 14 januari och nu gravid igen. Så gravid vid båda mina insättningar, men det hjälper ju inte om det inte går vägen! Vid mitt MA sa man att det avstannat 4+4, dvs bara dagar efter jag plussat. Då var jag så bitter och kände att det varit bättre att inte plussa alls, istället för att bli så lurad av sin kropp!

    Tog ett digitalt test i morse, det visade 2-3, så det verkar stämma. Vid mitt ma gick det aldrig upp till 3+, så å vad jag hoppas på ett omslag om ca en vecka.

    Inget mer blod, utom att lutinuspinnen blir rosafärgad varje gång. Men just nu oroar jag mig inte för det.

Svar på tråden Ruvare December/Januari