• Nata1979

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Bilbo79

    Stort grattis islandinthesun!

    Anonym, jag plussade med digitalt test på ruvardag 5 så visst är det möjligt! Grattis till dig också Glad

  • Emma1b

    Anonym0810 jag småblöder av och till hela tiden elle nja med några dagars mellanrum. För mig tror jag det är lutinusen. Hatar den, och olika kliniker gör olika, en del ger inte lutinus alls vid FET i ostimulerad cykel, men min gör det så då vågar jag såklart inte sluta...

    Fy faro, 5 missfall!! Vilken vecka har det varit? Hittade de något fel vid utredning? Jsg hade ett MA i november, blev helt förkrossad av det. Och är såklart livrädd att detta ska gå likadant. Tiden till vul i vecka 8 känns som en lång spänd ångestfylld väntan. Men nu är det vår tur, både din och min! 

  • Islandinthesun

    Tack så mycket allihopa! Känner att jag både är överlycklig och samtidigt vill jag inte ta ut något i förskott. Men så tacksam för det här steget.. man får ta ett i taget i denna process. Hjärta

  • Angelica444

    Hej! 


    Jag kände att jag passar in i den här tråden. Gjorde FET i ostimulerad cykel den 14/1 och plussade på RD 7 och nu väntar jag på att ta ett nytt test på min riktiga testdag 1/2 :) Det är min första insättning och jag är såklart oerhört orolig men försöker att inte tänka på det hela tiden. Har knappt haft några symtom, lite illamående och idag började jag få molvärk. Lutinus tar jag 2 ggr/dagen och det är ju så äckligt när det kommer ut rester :P ska ta dom till v8 är nu i V5 (4+3). Vet någon om man kan få komma på ett tidigt VUL om man ber om det? 

  • Bilbo79

    Ja, man kan bara ta en dag i taget Hjärta

    Efter att fyra gånger sett strecken tyna på graviditetstest, och efter att ha sett små hjärtslag på skärmen och därefter fått bekräftat MA vågar jag inte heller ta ut något i förskott. Mitt låga hcg-värde oroar mig fortfarande men jag kan inte göra annat än att vänta. På måndag kollar jag upp det igen för att se hur det har ökat, och den 15/2 har vi fått tid för första ultraljudet. Åh vad jag hoppas att det finns en liten krabat där inne med ett hjärta som slår?

  • Bilbo79

    Grattis Angelica! Så härligt med det där plusset! Glad

    De flesta kliniker gör första ultraljudet runt vecka 8 vad jag förstått - jag fick en tid vecka 7+4. På Crocus här i Stockholm kan man göra ultraljud från vecka 6+0 men det kan vara för tidigt för att se tydligt. Om du klarar det kan det alltså vara värt att vänta lite längre.

  • Angelica444

    Tack!!! 


    Det är mitt första plus någonsin så det känns overkligt. Okej då hoppas jag att jag kan boka in ett ultraljud då, jag vill ju se att det verkligen är nåt där inne :) Sen har jag en hjärtformad livmoder och det ökar tydligen risken för missfall så jag kommer gå orolig hela graviditeten :/ fast det gör kanske all gravida. 

  • Angelica444
    Emma1b skrev 2022-01-21 15:00:06 följande:

    Min återföring var den 14/1 Glad

    Är det pga tidigare missfall du får ta blod hcg? Ååå skulle jag också vilja göra!


    Vi hade återföring samma dag Emma1b Skrattande 
Svar på tråden Ruvare December/Januari