• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33351 visningar
    155 svar
    155
    33351

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Mon 7 Feb 2022 09:04

    Mina svaga plus hade en anledning.
    Fick blödning idag och jag ser det som kört. Missfall helt enkelt. 
    Vill bara gå och lägga mig, dra täcket över huvudet och ge upp.

  • Mon 7 Feb 2022 13:34
    Islandinthesun skrev 2022-02-07 09:04:31 följande:

    Mina svaga plus hade en anledning.
    Fick blödning idag och jag ser det som kört. Missfall helt enkelt. 
    Vill bara gå och lägga mig, dra täcket över huvudet och ge upp.


    Nej vad tråkigt! Usch känner med dig en massa. Började det komma svaga plus efter din fina stegring? har du pratat med kliniken. Har hört att man kan få blödning trots man är gravid. Jag hade en blödning och väldigt ont och trodde det va ett missfall men det visade sig vara ett hematom i livmodern. Massa kramar
  • Mon 7 Feb 2022 17:31
    Kajo skrev 2022-02-07 13:34:27 följande:
    Nej vad tråkigt! Usch känner med dig en massa. Började det komma svaga plus efter din fina stegring? har du pratat med kliniken. Har hört att man kan få blödning trots man är gravid. Jag hade en blödning och väldigt ont och trodde det va ett missfall men det visade sig vara ett hematom i livmodern. Massa kramar

    Jag fick slut på den typen av test och använde stickor. Så kan inte säga riktigt om det slutade stegra eller om den typen av test inte gav lika starkt utslag.

    Kliniken ringde upp idag och tyckte inte att jag skulle vara fullt så dramatisk. 

    Vad är hematom? Vad fick du för typ av blödning? 


    Gav upp allt hopp när detta hände idag. 

  • Mon 7 Feb 2022 18:17
    Islandinthesun skrev 2022-02-07 17:31:13 följande:

    Jag fick slut på den typen av test och använde stickor. Så kan inte säga riktigt om det slutade stegra eller om den typen av test inte gav lika starkt utslag.

    Kliniken ringde upp idag och tyckte inte att jag skulle vara fullt så dramatisk. 

    Vad är hematom? Vad fick du för typ av blödning? 


    Gav upp allt hopp när detta hände idag. 


    Jag fick ont och så kom det vatten sen blod, som i början av mensen. Efter någon dag övergick det till bruna flytningar (gammalt blod). det är ett blåmärke en samling blod som hänt i livmodern. Det positiva va att fostret låg över blödningen så inget tyngde ner på fostret. Förstår din negativa känsla och oro. Vad tyckte dom att du skulle göra? Får du lämna blodprov? 
  • Mon 7 Feb 2022 18:47
    Kajo skrev 2022-02-07 18:17:21 följande:
    Jag fick ont och så kom det vatten sen blod, som i början av mensen. Efter någon dag övergick det till bruna flytningar (gammalt blod). det är ett blåmärke en samling blod som hänt i livmodern. Det positiva va att fostret låg över blödningen så inget tyngde ner på fostret. Förstår din negativa känsla och oro. Vad tyckte dom att du skulle göra? Får du lämna blodprov? 

    Tack för svar och vilken tur ni hade Hjärta

    Ont som mensvärk? Hade du gjort något speciellt dagen innan? Eller spricker ansamlingen av sig själv? 


    Jag har haft lite vattnig flytning och blödning, egentligen inte så mycket. Och ont i ländryggen. 

    Kliniken tyckte att jag skulle avvakta några dagar och sedan ta ett nytt test. Och få en tidigare tid för VUL. 

  • Mon 7 Feb 2022 21:34
    Islandinthesun skrev 2022-02-07 18:47:38 följande:

    Tack för svar och vilken tur ni hade Hjärta

    Ont som mensvärk? Hade du gjort något speciellt dagen innan? Eller spricker ansamlingen av sig själv? 


    Jag har haft lite vattnig flytning och blödning, egentligen inte så mycket. Och ont i ländryggen. 

    Kliniken tyckte att jag skulle avvakta några dagar och sedan ta ett nytt test. Och få en tidigare tid för VUL. 


    Ja ganska mycket molvärk, vilket känns som mensvärk enligt mig. Vi hade haft sex kvällen innan, men om det berodde på det vet jag inte. Jag va helt övertygad om att det va kört. Detta va i vecka 7. Sen hade jag bruna flytningar fram tom vecka 15. men jag fick ul av kliniken varje vecka fram till dess att fostersäcken va större än hematomet som minska i storlek efter hand. Jag hoppas verkligen att du får behålla graviditeten. förstår din oro och saknad av hopp. Styrka till dig!
  • Tue 8 Feb 2022 09:02
    Kajo skrev 2022-02-07 21:34:35 följande:
    Ja ganska mycket molvärk, vilket känns som mensvärk enligt mig. Vi hade haft sex kvällen innan, men om det berodde på det vet jag inte. Jag va helt övertygad om att det va kört. Detta va i vecka 7. Sen hade jag bruna flytningar fram tom vecka 15. men jag fick ul av kliniken varje vecka fram till dess att fostersäcken va större än hematomet som minska i storlek efter hand. Jag hoppas verkligen att du får behålla graviditeten. förstår din oro och saknad av hopp. Styrka till dig!

    Hur var det med dina övriga symptom? 
    Mina bröst har slutat att ömma så jag har gett upp den här omgången. 


    Jobbar hemifrån idag så jag tillåter mig själv att ha en deppdag, för att sedan komma tillbaka med nya tag Glad

  • Tue 8 Feb 2022 11:41
    Islandinthesun skrev 2022-02-08 09:02:10 följande:

    Hur var det med dina övriga symptom? 
    Mina bröst har slutat att ömma så jag har gett upp den här omgången. 


    Jobbar hemifrån idag så jag tillåter mig själv att ha en deppdag, för att sedan komma tillbaka med nya tag Glad


    Jag kommer inte ihåg. Det va 6 år sedan så lite svaga minen kring symptom.
    det tycker jag du gör rätt i! 
  • Tue 8 Feb 2022 14:09
    Kajo skrev 2022-02-08 11:41:32 följande:
    Jag kommer inte ihåg. Det va 6 år sedan så lite svaga minen kring symptom.
    det tycker jag du gör rätt i! 
    Tack för alla svar. Vi IVF-krigare ställer upp för varandra Glad
  • Tue 8 Feb 2022 21:14

    Islandinthesun hur mycket blöder du? Har du ont?
    Kag har haft blödningar till och från mer eller mindre från insättning, men aldrig särskilt mycket. Och idag på vul syntes ett tydligt hjärta pumpa! Så i mitt fall har blödningarna varit ofarliga. När har du vul på kliniken? Jag har mitt på kliniken 18 feb, men bokade dagens privat för jag stod inte ut att vänta så länge. Håller verkligen tummarna!!

  • Wed 9 Feb 2022 10:07
    Emma1b skrev 2022-02-08 21:14:18 följande:

    Islandinthesun hur mycket blöder du? Har du ont?
    Kag har haft blödningar till och från mer eller mindre från insättning, men aldrig särskilt mycket. Och idag på vul syntes ett tydligt hjärta pumpa! Så i mitt fall har blödningarna varit ofarliga. När har du vul på kliniken? Jag har mitt på kliniken 18 feb, men bokade dagens privat för jag stod inte ut att vänta så länge. Håller verkligen tummarna!!


    Jag har blött två dagar (måndag, tisdag). Inte jättemycket men först vattnigt sedan slemmigt och jag vet inte vad. Idag är det brunt.

    Har inte haft ont mer än i ländryggen. Men tänker att det var så tidigt att det inte behöver vara så mycket mer än så? Det som gör mig övertygad om missfall är att alla mina symptom är borta, i helgen försvann den spända känslan i brösten.

    Stort grattis till er, måste varit en fantastisk känsla Hjärta Tillåt er att fira! :)
  • Anonym (Anony­m27)
    Wed 9 Feb 2022 19:11

    Grattis Emma1b !! Så kul tid ni väntar På!! 


    undrar ifall någon här är covid vaccinerad? Jag har dubbeldos och börjar blir lite nojjig ifall de kan va något samband mellan det och att de inre tar sig. Har ni vaccinerat er? 

  • Wed 9 Feb 2022 19:20
    -1
    Anonym (Anonym27) skrev 2022-02-09 19:11:32 följande:

    Grattis Emma1b !! Så kul tid ni väntar På!! 


    undrar ifall någon här är covid vaccinerad? Jag har dubbeldos och börjar blir lite nojjig ifall de kan va något samband mellan det och att de inre tar sig. Har ni vaccinerat er? 


    Vaccinerad med tre doser men försökt få till syskon långt innan covid-19 och vaccinet.
  • Wed 9 Feb 2022 19:40

    vaccinerad med dubbeldos, blivit gravid två gånger av två, så nej jag tror inte det har ett samband. SEn ska man nog inte ta sprutan samma vecka man gör insättning, eftersom sprutan väcker ett immunsvar, och ett överaktivt imunsvar kan stöta bort ägget/embryot.

    Jag försökte ta dos tre häromdan, jag var helt säker på att jag läst att de slopat att man inte fick vaccinera sig förrän efter v 12, men nej det fick jag inte. Fick order om att gå hem och isolera mig så mycket jag kan tills veca 13 och då komma tillbaka få dos tre och sippa ur isolering. Känns asjobbigt, som om dessa osäkra veckor inte gick långsamt nog ändå!

  • Anonym (Anony­m27)
    Thu 17 Feb 2022 07:46

    Tack för svar ang vaccinering! 


    börjat med ÄL test igen nu igen. Känns tyngre och jobbigare nästan så man inte vill ha ägglossning för man vet att de är ännu en jobbigare väntan efter insättning som sen väntar.
    Hur Går det för er allihopa? 


     

Svar på tråden Ruvare December/Januari