• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • lottizm
    JagGillarTomater skrev 2021-12-31 11:18:16 följande:

    Spännande! :) säg till när första kräkningarna kommer så man är förberedd haha! Är det också ert första?


    Det blir mitt tredje om allt går bra men en sladdis deluxe haha, har två söner födda 06 och 10, fick dem tidigt. Men jag kräktes aldrig med någon av dem, knappt illamående heller.

    Spännande med första, hade ni försökt länge?
  • LillaSam
    JagGillarTomater skrev 2021-12-31 11:32:22 följande:

    Plussade ni starkt förresten? Jag hade rätt så tydliga streck faktiskt (tycker jag), testade faktiskt först den 19e bara för att, och det var verkligen ingenting då! Inte ens något svagt.

    //

    Om nu NC's ÄL-dag stämmer så plussade jag då på ÄL+12. Vet någon om starkare streck kan vara en indikation på Downs? Eller tvillingar?

    La upp denna bild här på FL i tråden om svaga streck. Plussade BIM-3.


    Jag plussade också relativt stark på ÄL+11. Fick dessutom gravid 2-3 då på clearblue. Så blir osäker på att NC stämmer. Har också hört att högt hcg kan vara både tvillingar eller downs men antagligen betyder det ingenting tänker jag. Så mycket annat att oroa sig över så orkar inte oroa mig över det också haha.

    Detta är vårt första barn som blev till på ?första? försöket. Fast vi har väntat på ägglossning i 9 mån så beror på hur man ser det.
  • JagGillarTomater
    lottizm skrev 2021-12-31 11:45:43 följande:

    Det blir mitt tredje om allt går bra men en sladdis deluxe haha, har två söner födda 06 och 10, fick dem tidigt. Men jag kräktes aldrig med någon av dem, knappt illamående heller.

    Spännande med första, hade ni försökt länge?


    Ahh då kanske kräkningarna inte alls kommer i stor skala :) ja det är vårt första, började försöka för några år sedan men så blev jag svårt sjuk. Men nu ska det gå väl.
  • JagGillarTomater
    LillaSam skrev 2021-12-31 11:55:38 följande:

    Jag plussade också relativt stark på ÄL+11. Fick dessutom gravid 2-3 då på clearblue. Så blir osäker på att NC stämmer. Har också hört att högt hcg kan vara både tvillingar eller downs men antagligen betyder det ingenting tänker jag. Så mycket annat att oroa sig över så orkar inte oroa mig över det också haha.

    Detta är vårt första barn som blev till på ?första? försöket. Fast vi har väntat på ägglossning i 9 mån så beror på hur man ser det.


    Spännande! Också vårt första här. Men försökti något år nu, typ. CB digital visade 1-2 veckor gravid när jag plussade (12DPO, BIM-3). Får se vad vul v10 säger, om det är tvillingar eller om man kanske ser längre fram om det är Downs. Eller annat, eller inget. Vad är "bäst" ur ett fosterdiagnostiskt perspektiv tror du? KUB eller NIPT? Kan man göra båda 2 tror du?

    Min mens har varit väldigt sparsam senaste året (pga mediciner) men ÄL verkar ändå ha bekräftats av NC varje månad :)
  • Isafina

    Hej alla!

    Jag hänger gärna med här! Plussade den 28/12 & det var lite av en chock då det inte alls var planerat. Nu börjar det lägga sig lite & börjar förstå att vi ska få ett till barn i september. Eftersom det inte var planerat så har jag inte haft koll på min cykel alls denna gången men skulle gissa på BF runt 10 september :)

  • Rilakkuma
    Isafina skrev 2021-12-31 13:26:52 följande:

    Hej alla!

    Jag hänger gärna med här! Plussade den 28/12 & det var lite av en chock då det inte alls var planerat. Nu börjar det lägga sig lite & börjar förstå att vi ska få ett till barn i september. Eftersom det inte var planerat så har jag inte haft koll på min cykel alls denna gången men skulle gissa på BF runt 10 september :)


    Välkommen och grattis! Då har vi BF ungefär samtidigt :) Testade du för att du började känna av symptom?
  • LillaSam
    JagGillarTomater skrev 2021-12-31 13:23:17 följande:

    Spännande! Också vårt första här. Men försökti något år nu, typ. CB digital visade 1-2 veckor gravid när jag plussade (12DPO, BIM-3). Får se vad vul v10 säger, om det är tvillingar eller om man kanske ser längre fram om det är Downs. Eller annat, eller inget. Vad är "bäst" ur ett fosterdiagnostiskt perspektiv tror du? KUB eller NIPT? Kan man göra båda 2 tror du?

    Min mens har varit väldigt sparsam senaste året (pga mediciner) men ÄL verkar ändå ha bekräftats av NC varje månad :)


    Vad kul! Ja tiden går utvisa. Först handlar det ju om att inte få missfall känner jag. Jag tror att KUB är bäst, så om de ger låga sannolikhet på kromosomavvikelser så kanske det är dumt att göra Nipt. Har förstått det som att det kan vara en risk att göra nipt. Men vet många som gjort båda och betalat för nipt själva.

    Jag och min sambo pratade om det precis med risk för Downs och annat och jag sa att man då får valet om man vill göra abort. Då svarade han att det är ju helt sjukt, klart vi inte ska göra det. Det tyckte jag var fint även om jag är väldigt osäker själv på hur jag hade velat gå vidare.

    Jag ska försöka få VUL redan i v8 men får se vad de säger!
  • LillaSam
    Isafina skrev 2021-12-31 13:26:52 följande:

    Hej alla!

    Jag hänger gärna med här! Plussade den 28/12 & det var lite av en chock då det inte alls var planerat. Nu börjar det lägga sig lite & börjar förstå att vi ska få ett till barn i september. Eftersom det inte var planerat så har jag inte haft koll på min cykel alls denna gången men skulle gissa på BF runt 10 september :)


    Hej och välkommen!

    Vad kul, jag plussade den 29e och har också BF 10e enligt NC även om jag är lite osäker.
  • Anonym4848
    LillaSam skrev 2021-12-31 14:24:49 följande:

    Vad kul! Ja tiden går utvisa. Först handlar det ju om att inte få missfall känner jag. Jag tror att KUB är bäst, så om de ger låga sannolikhet på kromosomavvikelser så kanske det är dumt att göra Nipt. Har förstått det som att det kan vara en risk att göra nipt. Men vet många som gjort båda och betalat för nipt själva.

    Jag och min sambo pratade om det precis med risk för Downs och annat och jag sa att man då får valet om man vill göra abort. Då svarade han att det är ju helt sjukt, klart vi inte ska göra det. Det tyckte jag var fint även om jag är väldigt osäker själv på hur jag hade velat gå vidare.

    Jag ska försöka få VUL redan i v8 men får se vad de säger!


    Hoppar in från februari-tråden..

    Det är ingen risk med NIPT, det är bara ett vanligt blodprov. NI:et står tom för Non Invasive. :)

    Vi gjorde både och, betalade för NIPT själva. KUB ger ju mer en sannolikhet, medan NIPT ger ett mer äkta värde. Om man får KUB gratis kan man ju börja med det och känner man sig nöjd med siffrorna, vara nöjd så. Måste man betala även för KUB hade jag hellre gjort NIPT som är mer träffsäkert.
  • Aline2022

    Jag plussade den 19: december, hade ett positivt ältest från CB den 10:e. Ägget släppte kanske den 11:e och fäste snabbt.

Svar på tråden BF september 2022