• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • luthia

    ?eller det räcker bara med att skriva till mig här i ett pm så kan jag skicka en länk. Skriv då gärna med när du har bf!

  • SunnyB

    Vad kul att fler vill vara med i en FB-grupp. Jag kan ta på mig att skapa en om ingen annan redan har gjort det då? :D

    Grattis till alla som har plusat sedan jag var inne häromdagen. Hade 37 missade meddelanden :P

  • JagGillarTomater
    luthia skrev 2022-01-01 15:00:06 följande:

    ?eller det räcker bara med att skriva till mig här i ett pm så kan jag skicka en länk. Skriv då gärna med när du har bf!


    Skickade ett meddelande till dig om att jag ovkaå gärna går med i FB gruppen :) vet inte om du eller SunnyB ska skapa gruppen :)
  • pearly01
    luthia skrev 2022-01-01 14:55:40 följande:

    Jag startar gärna igång en hemlig facebookgrupp (som inte är sökbar för nån som inte fått en inbjudan), tycker att de jättestora gravidgrupperna som tex BF 2022 blir väldigt stora och något ?opersonliga?. Är det nån som vill haka på? Isåfall kan man ju skicka ett pm till mig här med den mail man har registrerat på Facebook, så får man en länk.


    Skickade pm till dig :)

    Min förra graviditet var jag med i en mindre grupp som skapades via Familjeliv, tror vi är knappt 30-40 st i den och vi har fortfarande kontakt i den gruppen. Jättekul :)
  • pearly01

    Aline2022, 40 år, BF 2/9, 6 barn

    luthia, 31 år, BF 2/9, 1 barn fött 2020

    Värmlandsjänta, 30 år, BF 9/9, ett barn fött 2019 sen innan

    Pearly01, 33 år, BF 7/9, ett barn fött 2020

  • LillaSam

    Hur är det med allas symptom? Jag har ju haft molvärk och ont i bröstvårtorna + kräktes igår och i förrgår, men idag känns alla symptom helt bortblåsta. Blir såklart supernojig nu över att något ska vara fel och är så ledsen över det. Kommer och går era symptom eller blir det starkare med tiden?

    Jag ska nog gå med i gruppen också. Ska se lite hur jag mår idag och symptomen kommer tillbaka. Usch vad jobbigt detta känns.

  • JagGillarTomater
    LillaSam skrev 2022-01-02 08:16:08 följande:

    Hur är det med allas symptom? Jag har ju haft molvärk och ont i bröstvårtorna + kräktes igår och i förrgår, men idag känns alla symptom helt bortblåsta. Blir såklart supernojig nu över att något ska vara fel och är så ledsen över det. Kommer och går era symptom eller blir det starkare med tiden?

    Jag ska nog gå med i gruppen också. Ska se lite hur jag mår idag och symptomen kommer tillbaka. Usch vad jobbigt detta känns.


    Går in i v6 (5+0) idag och det som fanns där när jag vaknade imorse var ömma bröst. Gravidtäppan är bättre nu de senaste dagarna men nyser sen nyårsafton kraftigt på kvällar och morgon. Magen har denna vecka varit spänd på kvällarna, inte på morgonen. Bröstvårtorna är nonstop ömma. Tror alltså att symtomen avlöser varandra.

    När jag började skriva denna text (för snart 45 min sen, gjort annat under tiden) började jag känna av lätt illamående. Nu för 5-10 min sen är illamåendet borta.

    I övrigt har jag även nu fått en kall fläck på magen vilket inte har varit där sen jag plussade. Oroar mig inte förrän förändring av symtom sker i flera dagar i rad.

    Så jag tror absolut att symtomen kommer och går. Avvakta några timmar, någon dag, ha is i magen ?
  • lottizm
    LillaSam skrev 2022-01-02 08:16:08 följande:

    Hur är det med allas symptom? Jag har ju haft molvärk och ont i bröstvårtorna + kräktes igår och i förrgår, men idag känns alla symptom helt bortblåsta. Blir såklart supernojig nu över att något ska vara fel och är så ledsen över det. Kommer och går era symptom eller blir det starkare med tiden?

    Jag ska nog gå med i gruppen också. Ska se lite hur jag mår idag och symptomen kommer tillbaka. Usch vad jobbigt detta känns.


    Jag hade en sån dag igår, kände nästan ingenting och intalade mig själv att det inte blir något. Idag vaknade jag med ömma bröst och illamående direkt? Det verkar ju vara normalt att det kommer och går men det var så länge sedan jag var gravid sist, jag kommer inte ihåg alls hur det var. Fasar för när man ska jobba igen?

    Hur har ni andra det, har ni jobbat hela tiden sedan ni plussade eller har ni varit lediga?
Svar på tråden BF september 2022