• Anonym (Kaffedraken)

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jooosen skrev 2022-01-07 01:39:10 följande:

    Plussade idag med andra barnet. Är i total chock. Kämpade typ 3 år med första barnet. Tillslut kom hon till av massa ivf. Denna gång hade vi sex 4 dagar innan ägglossning, i princip avbrutet. Och vips är jag gravid??? Blir ganska tätt om allt går vägen. Bf 13 september. Dotter sen innan aug 2020. Jag 33 och sambo 31!


    Men gud vad glad jag blir av att se detta! Grattis! Minns dig så väl, vi skrev ju i samma tråd för massa år sedan. Jag har precis plussat efter elfte ivfen, andra i Ryssland. Bf 8/9 men ja... Vågar inte tro det! Har tagit två hcg-blodprov som sett jättebra ut men vi får väl se på ultraljudet om två veckor.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vill gärna vara med jag också även om jag är väldigt orolig för missfall?

    Gravid med nummer tre. Har ett barn via ivf, ett par misslyckade försök till syskon via ivf? vi fick under 4 % chans att bli gravid på egen hand så fick inte ta paketpriset på Fertilitetskliniken, försökte ett par ggr men gav sen upp. Ett halvår senare plussade vi på egen hand :)

    Nu är vi som sagt gravida igen en tredje gång :)

    Kräktes hela graviditeterna med tidigare barn så känner mig orolig för att det även ska bli så denna gång. 4+5 idag och kräks ett par ggr om dagen

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hedblomster skrev 2022-01-08 22:04:06 följande:

    Men gud vad glad jag blir av att se detta! Grattis! Minns dig så väl, vi skrev ju i samma tråd för massa år sedan. Jag har precis plussat efter elfte ivfen, andra i Ryssland. Bf 8/9 men ja... Vågar inte tro det! Har tagit två hcg-blodprov som sett jättebra ut men vi får väl se på ultraljudet om två veckor.


    Åh jag vet, vi var i samma tråd! Fantastiskt att det ser fint ut hittills för dig. Följer dig på insta och är så glad att det går bra hittills med allt <3. Hur mår du förutom att säkert vara ett nervvrak? Har oxå bokat ett tidigt vul.
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Anonym (Kaffedraken)

    Gjorde ett till test nu på morgonen för att se om pluset hade ökat. Testade mig första gången i tisdags och fick ett plus men inte superstarkt. Morgonens test visade plus men kändes inte som det visade starkare än i tisdags. Har aldrig varit gravid innan så känner mig lite nojig.

    Gjorde även ett digitalt test i torsdags som visade gravid v1-2

    Hur starka va era plus vid V4+6?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Loppster skrev 2022-01-09 10:10:56 följande:

    Gjorde ett till test nu på morgonen för att se om pluset hade ökat. Testade mig första gången i tisdags och fick ett plus men inte superstarkt. Morgonens test visade plus men kändes inte som det visade starkare än i tisdags. Har aldrig varit gravid innan så känner mig lite nojig.

    Gjorde även ett digitalt test i torsdags som visade gravid v1-2

    Hur starka va era plus vid V4+6?


    Mitt var lika starkt som kontrolltestet men jag skulle säga att du inte behöver oroa dig över streck när du fått positivt på digitalt. Du är gravid och väntar barn :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jooosen skrev 2022-01-09 08:41:15 följande:

    Åh jag vet, vi var i samma tråd! Fantastiskt att det ser fint ut hittills för dig. Följer dig på insta och är så glad att det går bra hittills med allt <3. Hur mår du förutom att säkert vara ett nervvrak? Har oxå bokat ett tidigt vul.


    Jaaa men då vet du ju redan, haha! :) Jag mår precis som vanligt, känner ingenting... Men absolut ett nervvrak! Hur mår du?
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Stort grattis till er senaste som har skrivit att ni har plussat!! =) det finns en FB grupp med BF september för er som vill gå med där. Skriv till "luthia" så skickar hon länk (luthia finns t.ex på sida 1).

  • Anonym (Kaffedraken)
    värmlandsjänta skrev 2022-01-08 19:14:18 följande:

    stort grattis till er! håller alla tummar å tår. jag försöker inbilla mig att risken för missfall är något lägre om det tog relativt lång tid att bli gravid, men vet inte alls om det stämmer. lurar mig själv det iaf så känns det lite säkrare :) kommer du göra tidigt UL?


    Tack <3 eller hur hehe, jag tänker lite samma! Att nu när det väl gick vägen måste det väl gå hela vägen?!

    Nja vet inte, kostar ju en del men skulle så gärna vilja göra det. Ska på inskrivning på MVC om 1,5 vecka så ska fråga om det då!

    Ska du??
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jooosen skrev 2022-01-08 20:54:14 följande:

    Stort grattis! Då är vi i exakt samma vecka! Mådde oxå illa först typ vecka 6/7 förra ggn så njuter just nu när jag mår som vanligt haha! Kämpade också väldigt länge med vårat första barn. Hoppas det går fint för er <3. Ska du kolla på ett tidigt vul tror du?


    Wow coolt!! Åh, hoppas verkligen det går vägen för er med <3 eller hur, räknar ner dagarna tills illamåendet tar över och passar på att äta allt jag tycker om haha.

    Skulle gärna göra ett VUL, men kostar så mycket. Får se om jag kan tjata till mig ett hos MVC haha. Dudå??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hoppar in här, plussat och har preliminärt bf 15/9. Är dock lite osäker med min oregelbundna menscykel, ska försöka få till ett VUL. Mår redan lite illa på nätterna och morgonen, mådde inte illa med första barnet. Såå taggad och om detta går vägen kommer det skilja 2 år mellan mina barn <3

Svar på tråden BF september 2022