• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211106 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211106

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Mon 10 Jan 2022 15:44
    svansmamman skrev 2022-01-10 11:35:29 följande:

    Med risk för att vara negativ men nej, oron kommer nog inte försvinna. Eller så har det erfarenhetsmässigt varit för mig iallafall, haha. Däremot flyttas fokuset för oron, men den är konstant där i bakgrunden och kommer nog fortsätta vara det när bebis väl är här. Det gäller nog att försöka landa i och arbeta med sin oro så att den inte totalt tar över hela ens verklighet. 

    Jag håller tummarna för att allt går bra för er! 

    //


    Nä men de är väl säkert så.. Tack snälla nu, har bokat in första besöket på barnmorskemottagningen idag, spännande framtid framöver :)
  • Mon 10 Jan 2022 15:45
    Loppster skrev 2022-01-10 15:39:17 följande:

    Liten update kring mina bruna flytningar och molvärk jag fick igår..

    Har haft fortsatt bruna flygningar idag men ingen molvärk. Tycker nog att brösten är lite mindre ömma än tidigare. Pratat med både mvc och 1177. Får bara rådet att det inte behöver vara missfall utan jag endast ska sköta mig akut om det börjar blöda och att det ska vara mer än vid mens..

    Kommer bli galen av att gå och vänta på att ev börja blöda mer? känner mig dock rätt uppgiven, gick in i v 6 idag.


    Hoppas verkligen att det inte kommer några mer blödningar!! Förstår verkligen din oro! Skickar lite styrkekramar till dig <3
  • Mon 10 Jan 2022 19:11
    Trullsan123 skrev 2022-01-10 07:52:28 följande:

    Hoppar in här.

    Jag plussade igår och är beräknad 23 september. Kan säkert skiljas någon dag men ska göra ett vul snart. Det är mitt tredje barn. Blev gravid med hjälp av letrozol då jag har PCO. Haft två missfall och svårt att bli gravid. Vi hade börjat diskutera IVF så jag hoppas det går vägen denna gången. Har svårt att hoppas ännu att det ska gå vägen men jag skulle bli så glad om det gjorde det :)


    Stort grattis till plusset! Vi hade också planerat för IVF nu iår, plussade på julafton så blir ju inget med det :) Hoppas det går vägen för er den här gången, håller tummarna för dig!

    Vi är några stycken som är med I en FB grupp för oss med BF i september, skriv till luthia om ni vill vara med (luthia finns på sida 1 t.ex)
  • Mon 10 Jan 2022 19:20

    Slänger in en kommentar så att ni som vill bli medlemmar i facebookgruppen hittar mig. Skriv ett meddelande här om ni vill ha en länk. Gruppen är helt hemlig och inte sökbar på Facebook. Man måste ha en länk för att bli medlem. :)

  • Pez
    Mon 10 Jan 2022 19:20
    Loppster skrev 2022-01-10 15:39:17 följande:

    Liten update kring mina bruna flytningar och molvärk jag fick igår..

    Har haft fortsatt bruna flygningar idag men ingen molvärk. Tycker nog att brösten är lite mindre ömma än tidigare. Pratat med både mvc och 1177. Får bara rådet att det inte behöver vara missfall utan jag endast ska sköta mig akut om det börjar blöda och att det ska vara mer än vid mens..

    Kommer bli galen av att gå och vänta på att ev börja blöda mer? känner mig dock rätt uppgiven, gick in i v 6 idag.


    Jag hade bruna/rosa flytningar varje gång jag gick på toa i ca 1 vecka. Kom även rött blod och jag hade ordentlig mensvärk i perioder. Nu kan jag fortfarande ha som mensvärk med blodet försvann. Tog ännu ett cb veckoindikator idag och den ändrade från 1-2 veckor som jag hade när jag blödde till 3+ nu. Jag var helt säker på att jag skulle få missfall men det kanske finns hopp?
  • Mon 10 Jan 2022 19:21

    (Alltså skriv ett meddelande provat till mig här på familjeliv)

  • Mon 10 Jan 2022 19:40
    Pez skrev 2022-01-10 19:20:39 följande:

    Jag hade bruna/rosa flytningar varje gång jag gick på toa i ca 1 vecka. Kom även rött blod och jag hade ordentlig mensvärk i perioder. Nu kan jag fortfarande ha som mensvärk med blodet försvann. Tog ännu ett cb veckoindikator idag och den ändrade från 1-2 veckor som jag hade när jag blödde till 3+ nu. Jag var helt säker på att jag skulle få missfall men det kanske finns hopp?


    Tack för peppen! Vi försöker att tänka lite positivt här hemma ändå även om det är svårt. Under kvällen har faktiskt flytningarna nästan avtagit så jag hoppas det förblir så nu. Har du varit i kontakt med mvc ang dina blödningar? Hade så gärna velat göra ett vul men det är inget de erbjudit ännu.
  • Pez
    Mon 10 Jan 2022 19:56
    Loppster skrev 2022-01-10 19:40:52 följande:

    Tack för peppen! Vi försöker att tänka lite positivt här hemma ändå även om det är svårt. Under kvällen har faktiskt flytningarna nästan avtagit så jag hoppas det förblir så nu. Har du varit i kontakt med mvc ang dina blödningar? Hade så gärna velat göra ett vul men det är inget de erbjudit ännu.


    Det kanske är vid tidpunkten som du skulle haft mens egentligen? Jag läste lite om genombrottsblödning och kroppen inte helt vant sig med graviditeten och att man kan blöda lite ändå men mycket mindre än mens. Jag tänker att om det avtar så är det bra? Jag håller tummarna att det inte ökar!

    Jag har inte varit i kontakt med vården men tänkte boka ett tidigt vul om ca 2 veckor då jag är vecka 8. Jag har förstått att man inte kan se så mycket innan dess. Man kan ju inte göra så mycket just nu mer än att försöka att inte förgås av oro.
  • Mon 10 Jan 2022 20:27
    Pez skrev 2022-01-10 19:56:15 följande:

    Det kanske är vid tidpunkten som du skulle haft mens egentligen? Jag läste lite om genombrottsblödning och kroppen inte helt vant sig med graviditeten och att man kan blöda lite ändå men mycket mindre än mens. Jag tänker att om det avtar så är det bra? Jag håller tummarna att det inte ökar!

    Jag har inte varit i kontakt med vården men tänkte boka ett tidigt vul om ca 2 veckor då jag är vecka 8. Jag har förstått att man inte kan se så mycket innan dess. Man kan ju inte göra så mycket just nu mer än att försöka att inte förgås av oro.


    Jag skulle fått mens den 4 jan och de bruna flytningarna kom den 9. Så vet inte om det kan vara en genombrottsblödning men hoppas på det. Fick du dina i samband när du skulle få mens? Just nu får jag bara lite brunt på pappret när jag torkar mig men inget i trosorna ( sry för mkt info haha)

    Där jag bor finns det ingenstans man kan boka in vul utan isåfall är det om man får en tid på sjukhuset men verkar inte vara så lätt att få det. Men ska precis som du köpa nytt test med veckoindikator och se om veckorna ökat ifall inte blödningarna fortsätter.
  • Pez
    Mon 10 Jan 2022 21:03
    Loppster skrev 2022-01-10 20:27:13 följande:

    Jag skulle fått mens den 4 jan och de bruna flytningarna kom den 9. Så vet inte om det kan vara en genombrottsblödning men hoppas på det. Fick du dina i samband när du skulle få mens? Just nu får jag bara lite brunt på pappret när jag torkar mig men inget i trosorna ( sry för mkt info haha)

    Där jag bor finns det ingenstans man kan boka in vul utan isåfall är det om man får en tid på sjukhuset men verkar inte vara så lätt att få det. Men ska precis som du köpa nytt test med veckoindikator och se om veckorna ökat ifall inte blödningarna fortsätter.


    Ah jag förstår. Min blödning startade ca 1v innan mens så jag trodde först att det var den som kom, dock väldigt sparsamt. Jag vet dock inte exakt när mensen skulle komma men tror samma datum som dig, 4/1. Jag slutade med min p-ring i december så jag hann inte få mens innan jag blev gravid. Brukade dock ha regelbunden cykel innan p-ring.

    Är det möjligt att åka till någon större stad i närheten för vul? Tänker att det är ju fritt vårdval och bara att boka :)
Svar på tråden BF september 2022