• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211112 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211112

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Mon 10 Jan 2022 21:20

    Fick ikväll två snabba, rejäla hugg på vänster sida långt ner i ryggen.

    Jag hade och huggliknande känsla vid tidigare missfall.

    Någon som känner igen sig! Som haft hugg i sidan/ryggen?

    Behöver jag vara orolig?

  • Tue 11 Jan 2022 07:31

    Hej på er :)

    Jag är gärna med här. Plussade på clearblue digital idag efter ett par dagar med svaga streck på RFSU stickorna :)

    Om allt går som det ska har jag BF 17/9.

    Jag har en dotter sedan tidigare som är född i februari 2020.

    Jag har även ett MF i v. 9 i bagaget, men försöker att tänka bort det och njuta denna gång av att vara gravid :)

  • Tue 11 Jan 2022 10:58
    Butembobaby skrev 2022-01-11 07:31:09 följande:

    Hej på er :)

    Jag är gärna med här. Plussade på clearblue digital idag efter ett par dagar med svaga streck på RFSU stickorna :)

    Om allt går som det ska har jag BF 17/9.

    Jag har en dotter sedan tidigare som är född i februari 2020.

    Jag har även ett MF i v. 9 i bagaget, men försöker att tänka bort det och njuta denna gång av att vara gravid :)


    Stort grattis!!
  • Tue 11 Jan 2022 17:34

    Någon här inne som har erfarenhet av medicinen Egazil vid IBS. Undrar om man får äta den när man är gravid och jag har läkartid först på fredag :(

  • Tue 11 Jan 2022 17:50

    Plussade äntligen i helgen efter försökt i fem månader. Jag är nybörjare på allt detta. Men jag skulle vilja se så barnet mår bra och även kön om det går runt där v.12. Gör man nipt eller kub test? Inte riktigt förstått mig på skillnaden? :)

  • Tue 11 Jan 2022 19:38
    Trullsan123 skrev 2022-01-11 17:34:28 följande:

    Någon här inne som har erfarenhet av medicinen Egazil vid IBS. Undrar om man får äta den när man är gravid och jag har läkartid först på fredag :(


    Kan du kolla under graviditet i bipacksedeln eller på FASS?
  • Tue 11 Jan 2022 19:43
    Emmsaaan skrev 2022-01-11 17:50:19 följande:

    Plussade äntligen i helgen efter försökt i fem månader. Jag är nybörjare på allt detta. Men jag skulle vilja se så barnet mår bra och även kön om det går runt där v.12. Gör man nipt eller kub test? Inte riktigt förstått mig på skillnaden? :)


    Nipt är ett blodprov. Kub är blodprov, ultraljud och info om dig som ger en gissad siffra på hur stor risken är för allvarliga sjukdomar, tex 1:200000 eller 1:40 Vid förhöjd risk går man sedan vidare med tex fostervattenprov eller nipt beroende på vart i landet du bor.
  • Tue 11 Jan 2022 20:17

    Det kom lite blod förut och nu är jag livrädd för missfall. Fortfarande lite värk runt livmodern, och upplever att den även kliar??

    Ska höra av mig till mvc imorgon tänkte jag, har inte gjort det än? kan de på något sätt ta reda på om det finns någonting därinne eller om det, som jag räds, blivit missfall? Typ VUL? Uhhhh så många tankar och känslor just nu

  • Tue 11 Jan 2022 20:20
    Trullsan123 skrev 2022-01-11 17:34:28 följande:

    Någon här inne som har erfarenhet av medicinen Egazil vid IBS. Undrar om man får äta den när man är gravid och jag har läkartid först på fredag :(


    Jag hade ringt vårdcentralen eller så för att få rådgivning. Men när jag kikar på janusinfo verkar de inte vara ett jättebra läkemedel att ta vid en graviditet. Men mitt främsta råd är att ringa vc för rådgivning direkt.

    Bifogar en bild med informationen.



    Vi
  • Tue 11 Jan 2022 20:48

    Hej alla!

    Också en nygravid här. Är 27 år. Har barn sedan tidigare. Enligt sista mens är BF den 21a september, men brukar inte hinna nå BF (eller ens bli fullgången alltid). Så jag räknar lite spontant med tidig september. Detta är en helt oplanerad graviditet. Helt, jättetotalt oplanerad. Någon annan i samma sits? Hur känns det i så fall?

    Brukar få rätt allvarlig hyperemisis under de första 3-4(-5) månaderna, så jag har redan fått både lergigan comp och primperan utskrivet i förebyggande syfte. Får se om jag klarar mig undan inläggning denna gång eller inte - håller tummarna

Svar på tråden BF september 2022