• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211099 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211099

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Wed 12 Jan 2022 13:04
    feliscatus skrev 2022-01-12 09:51:53 följande:

    Gahhhh... mvc har inte telefontid än på en dryg timme och jag nojar sönder. Inte blödigt något mer och inte haft särskilt ont, men tycker att det känns mer som vanlig mensvärk i magen nu än vad det gjorde för en vecka sen. 

    Mår illa nu också men vet ju inte om det är pga graviditet eller noja för missfall blähh


    Fattar hur du känner dig :( Har också undrat om jag mått illa men har kommit fram till att det varit nervositet... Hoppas allt går bra för dig!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Wed 12 Jan 2022 13:38
    Hedblomster skrev 2022-01-12 13:04:26 följande:
    Fattar hur du känner dig :( Har också undrat om jag mått illa men har kommit fram till att det varit nervositet... Hoppas allt går bra för dig!
    Ja, det suger röv :( Kommit mer bruna flytningar nu, verkar göra det varje gång jag rör mig ordentligt - förut när jag hade handlat, och igår när jag jobbade med tunga lyft. Pratade med bm och som jag misstänkte var hon inte särskilt behjälplig, det var mest "om det är mf kommer du få som mens inom några dagar och då ska du testa om en vecka och se om plusset är svagare" and that's it. Är så frustrerande att inte veta. Och nu mår jag ännu mer illa. 

    Så... bara att vänta och se, antar jag. Skitsvårt. Blä. Är ju rädd att det inte ska bli någon ordentlig blödning så att jag tror att allt är bra om det inte är det, också, bara för att se på UL sen att nope, här finns det ingenting! Usch, jag vet inte. Å ena sidan tycker jag inte att jag känner mig gravid längre, men å andra sidan kom illamåendet som ett brev på posten idag. 
  • Wed 12 Jan 2022 16:34

    Hej.

    Var det någon i denna tråd som hade en facebookgrupp ? Jag försökte gå med i bf september 2022 men vart nog inte insläppt :/

  • Wed 12 Jan 2022 16:52
    Trullsan123 skrev 2022-01-12 16:34:07 följande:

    Hej.

    Var det någon i denna tråd som hade en facebookgrupp ? Jag försökte gå med i bf september 2022 men vart nog inte insläppt :/


    Hej! Man skulle skicka ett meddelande till Luthia som du kan hitta tidigare i tråden :) hon verkar dock inte vara inloggad just nu, för jag har inte fått svar ännu på mitt meddelande jag skickade till henne i går morse :) Gissar att hon tittar in snart igen och skickar en länk
    Trullsan123 skrev 2022-01-12 16:34:07 följande:

    Hej.

    Var det någon i denna tråd som hade en facebookgrupp ? Jag försökte gå med i bf september 2022 men vart nog inte insläppt :/


    Hej! Man skulle skicka ett meddelande till Luthia som du kan hitta tidigare i tråden :) hon verkar dock inte vara inloggad just nu, för jag har inte fått svar ännu på mitt meddelande jag skickade till henne i går morse :) Gissar att hon tittar in snart igen och skickar en länk
  • Wed 12 Jan 2022 17:25

    Hej. Var någon dag sen jag skrev nu. Mina bruna flytningar har fortsatt och blivit en ensidig värk på vänster sida från höften och ner till blygdbenet, även kommit lite hugg idag. Efter många samtal med mvc, kvinnokliniken som mest sa avvakta så sökte jag mig till akuten idag när jag hade för ont på jobbet.

    Fick komma till gynekolog avdelning och göra massa prover, graviditetstest och vul.

    Dock är det ju väldigt tidigt i graviditeten 5+2 så därför gick det inte hitta något mer än att livmodern är lite förtjockad vilket tydligen är normalt vid graviditet. Men de kunde inte utesluta att det växte på fel ställe och därför är jag nu under utredning och får inte vara ensam utan telefon i min närhet ifall min äggledare spricker. Nya blodprover på fredag och nytt vul nästa vecka.

    Hade förlikat mig med att detta är ett missfall men läkaren kunde varken säga ut eller in om något mer än att testerna får avgöra det så nu lever vi med ovissheten igen och rädsla över att äggledaren ska gå sönder..

  • Wed 12 Jan 2022 18:35
    värmlandsjänta skrev 2022-01-12 08:24:15 följande:

    skriv privat meddelande till luthia så lägger hon in dig :)


    Jag har gjort det men får inget svar :/
  • Pez
    Wed 12 Jan 2022 20:29
    Trullsan123 skrev 2022-01-12 18:35:45 följande:

    Jag har gjort det men får inget svar :/


    Jag får inte heller svar, men hon kanske inte har loggat in här ännu sen vi skrev.
  • Pez
    Wed 12 Jan 2022 22:02
    Loppster skrev 2022-01-12 17:25:09 följande:

    Hej. Var någon dag sen jag skrev nu. Mina bruna flytningar har fortsatt och blivit en ensidig värk på vänster sida från höften och ner till blygdbenet, även kommit lite hugg idag. Efter många samtal med mvc, kvinnokliniken som mest sa avvakta så sökte jag mig till akuten idag när jag hade för ont på jobbet.

    Fick komma till gynekolog avdelning och göra massa prover, graviditetstest och vul.

    Dock är det ju väldigt tidigt i graviditeten 5+2 så därför gick det inte hitta något mer än att livmodern är lite förtjockad vilket tydligen är normalt vid graviditet. Men de kunde inte utesluta att det växte på fel ställe och därför är jag nu under utredning och får inte vara ensam utan telefon i min närhet ifall min äggledare spricker. Nya blodprover på fredag och nytt vul nästa vecka.

    Hade förlikat mig med att detta är ett missfall men läkaren kunde varken säga ut eller in om något mer än att testerna får avgöra det så nu lever vi med ovissheten igen och rädsla över att äggledaren ska gå sönder..


    Usch vad läskigt att du fick så ont! Bra att du får hjälp nu <3
  • Wed 12 Jan 2022 22:22
    Körsbärsdalen skrev 2022-01-12 09:06:47 följande:

    Tack! Och detsamma!

    Våra tidigare barn är _alla_ hyfsat små än. Äldsta är 6 år (2015), nästäldsta är 5 år (2017), nästyngsta är 2 år (2019), yngsta är 1 år (2021)....... Kan ju nämna att yngsta inte heller var planerad (kondom som sprack) och denna bebis blev till med användandet av nuvaring (p-ring, som ska vara säkrare än p-piller eftersom den bara behövs kommas ihåg 2 gånger/månad, vilket jag gjort!).

    Men jag brukar som sagt få hyperemisis, och spyorna och illamåendet avslöjade plutten i magen. Känner inte någon direkt panik, är van att ta hand om barn och bebisar och ha flera bollar i luften samtidigt. Men känns samtidigt lite småjobbigt att berätta för folk (löjligt, jag vet, men vi är ju redan lite annorlunda som har fler barn än snittet, och vänner och släktingar trodde nog vi var färdiga när tredje barnet kom).

    Det som känns lite jobbigt är att jag skulle börja jobba till hösten, men då kommer jag istället vara nyförlöst. Har frilansat hela tiden (marknadsförare), men det blir mindre och mindre tid för det för varje unge (såklart). Nåväl! Finns väl någon mening med detta.


    Okej va kul med många barn! Hur många månader blir det mellan den nästkommande och den senast födda? Snacka om att du verkar vara fertil då. Kanske både på gott och ont. Kommer du att göra något tidigt vul eller vänta till kub?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Wed 12 Jan 2022 22:43

    Hej,

    Går med här :) Fick plus i måndags efter 11e försöket och två missfall. Vågar inte riktigt ropa hej men hoppas detta lilla mirakel stannar. Är i V 5, beräknad 18 september. Är mitt tredje barn, har två tonåringar på 14 och 15 år. Vågar inte ringa MVC och boka tid en. :)

Svar på tråden BF september 2022