• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211086 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211086

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Fri 14 Jan 2022 13:54
    Jooosen skrev 2022-01-14 13:00:11 följande:

    Hej, någon mer som har mer eller mindre noll symptom? Är i v 5+2 idag. Har bokat ett tidigt vul om exakt två veckor. Har varit gravid förut men minns inte hur jag kände såhär tidigt? ska testa o se om stickorna slagit om till 3+ i helgen. Hoppas!


    Jag!
    Är i v 6+0 idag och känner ingenting alls? Brösten ömmade en del förra veckan och jag var konstant törstig, det var därför jag testade. Nu känner jag i princip ingenting alls. Ingen trötthet, inget illamående, inga onda bröst. Möjligtvis är bröstvårtorna lite ömma, och det värker runt livmodern lite lätt en stund då och då... 
  • Pez
    Fri 14 Jan 2022 14:25
    Jooosen skrev 2022-01-14 13:00:11 följande:

    Hej, någon mer som har mer eller mindre noll symptom? Är i v 5+2 idag. Har bokat ett tidigt vul om exakt två veckor. Har varit gravid förut men minns inte hur jag kände såhär tidigt? ska testa o se om stickorna slagit om till 3+ i helgen. Hoppas!


    Jag är i v 5+3 och känner endast ömma bröst, hade annars inte kunnat tro att jag var gravid. Cb digital visade 3+ i måndags så nått har ju hänt i kroppen, sist jag testade för 2v sedan visade det 1-2 veckor.
  • Fri 14 Jan 2022 14:39

    Skönt att det är fler som inte direkt känner något. Är i 6+0 och har inget tydligt. Allt jag EVENTUELLT känner kan bortförklaras med medicinerna jag tar ändå (ivf). Har laddat ner lite graviditetsappar och när jag gick in och läste för ny vecka idag var en så hemskt, det stod typ "It's hard to say you're feeling great. You've lost appetite due to morning sickness." Eh nej? 


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Fri 14 Jan 2022 14:53

    Var lite otydlig men menar alltså att det stressar mig när det påstås i appar att jag borde må dåligt, haha... 


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Fri 14 Jan 2022 15:29
    feliscatus skrev 2022-01-14 13:54:45 följande:

    Jag!

    Är i v 6+0 idag och känner ingenting alls? Brösten ömmade en del förra veckan och jag var konstant törstig, det var därför jag testade. Nu känner jag i princip ingenting alls. Ingen trötthet, inget illamående, inga onda bröst. Möjligtvis är bröstvårtorna lite ömma, och det värker runt livmodern lite lätt en stund då och då... 


    Samma här! Jag var törstig o köpte juice första ggn på åratal. Därför testade jag med. Och utebliven mens förstås. Man blir nojig samtidigt som det såklart är skönt att må bra haha! Ska du kolla med nåt vul eller vänta?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Fri 14 Jan 2022 15:40

    Vad skönt att vi är flera utan symtom! Jag är bara v 4+0 idag och är min första graviditet. Känns nästan som man inbillar sig trots positivt digitalt test. Slipper gärna illamående men förstår också att det säkert kan komma lite längre fram.

  • Fri 14 Jan 2022 15:59
    feliscatus skrev 2022-01-14 07:18:33 följande:

    Slutar man någonsin oroa sig?

    Fick ju bruna flytningar för tre, fyra dagar sen... ringde bm som sa att om det var missfall skulle blödningen komma igång ordentligt inom ett par dagar och strecket på teststickan bli tydligt svagare efter några dagar till en vecka. So far so good, jag har inte börjat blöda ordentligt än, så det behöver ju inte vara någon fara.

    Men!! Nu är jag istället rädd för att det ska vara ett utomvedshavandeskap?! Går in i vecka 7 idag (6+0) och visst känns brösten lite ömma, men i övrigt har jag liksom inga typiska graviditetssymptom. Däremot känner jag ett jävla tryck (?) runt livmodern... känns typ som att den vill trilla ur kroppen, särskilt när jag gör någonting som kräver att jag tar i lite. Ugh... om det är utomkveds vill jag ju inte behöva vänta tills det spricker och jag får skitont - men så länge jag inte får skitont vill de inte kolla någonting heller. 


    Hej. Har du ensidig smärta och inte bara kring livmodern tycker jag du ska stå på dig eller åka till akuten. Men de är ?snåla? med att göra vul om det är så att man har ont vid livmodern och inte blöder mycket.

    Jag hade ensidig smärta i tre dygn (nu i söndags till onsdag) och i onsdags orkade jag inte mer så åkte till akuten och fick komma in och göra massa tester plus vul.

    De kan inte utesluta utomkvedshavandeskap på mig så jag är fortsatt under bevakning. Under torsdagkvällen började jag blöda färskt blod istället för bruna flytningar och idag har även slem och klumpar kommit ut. Förhoppningsvis så har kroppen lyckats lösa missfallet själv. Mitt hcg va väldigt lågt när jag kom in, var då i 5+2 men hade hcg på 35. Idag låg det på 11 men måste dit igen så det sjunker till 0 så inget sitter kvar på fel ställe.

    Mina symtom var iallafall ensidig smärta, alla gravid symtom avtog förutom lite ömma bröst, bruna flytningar som kom och gick, ont i ryggen.

    Testa att ta en graviditetstest om några dagar och se om det är starkare kanske?

    Lycka till <3
  • Fri 14 Jan 2022 21:55
    Jooosen skrev 2022-01-14 15:29:24 följande:
    Samma här! Jag var törstig o köpte juice första ggn på åratal. Därför testade jag med. Och utebliven mens förstås. Man blir nojig samtidigt som det såklart är skönt att må bra haha! Ska du kolla med nåt vul eller vänta?
    Jag ska till mvc näst-nästa vecka, tror inte de gör vul här och verkar inte finnas några privata kliniker i hela länet för den delen heller som gör det om det inte anses medicinskt nödvändigt, så jag får nog snällt vänta. Ska fråga ändå när jag är där om det går att få ett... vill gärna se att det finns något därinne! 

    Du då? 

    Och ja, jätteskönt att må bra! Nu har jag förvisso haft lite lätt illamående hela kvällen haha så inte så gött, men det är inget värre än att jag klarar att jobba och äta och så vidare som vanligt. 
  • Fri 14 Jan 2022 22:17
    Loppster skrev 2022-01-14 15:59:39 följande:
    Hej. Har du ensidig smärta och inte bara kring livmodern tycker jag du ska stå på dig eller åka till akuten. Men de är ?snåla? med att göra vul om det är så att man har ont vid livmodern och inte blöder mycket.

    Jag hade ensidig smärta i tre dygn (nu i söndags till onsdag) och i onsdags orkade jag inte mer så åkte till akuten och fick komma in och göra massa tester plus vul.

    De kan inte utesluta utomkvedshavandeskap på mig så jag är fortsatt under bevakning. Under torsdagkvällen började jag blöda färskt blod istället för bruna flytningar och idag har även slem och klumpar kommit ut. Förhoppningsvis så har kroppen lyckats lösa missfallet själv. Mitt hcg va väldigt lågt när jag kom in, var då i 5+2 men hade hcg på 35. Idag låg det på 11 men måste dit igen så det sjunker till 0 så inget sitter kvar på fel ställe.

    Mina symtom var iallafall ensidig smärta, alla gravid symtom avtog förutom lite ömma bröst, bruna flytningar som kom och gick, ont i ryggen.

    Testa att ta en graviditetstest om några dagar och se om det är starkare kanske?

    Lycka till <3
    Bara runt livmodern, och det känns bättre nu. Inte haft fler färgade flytningar idag heller, så håller tummarna för att det bara var något blodkärl som brustit eller så och att jag helt enkelt bara är lite väl nojig, typ. Tänkte ta ett graviditetstest om några dagar och se så att det inte blivit svagare, det sa bm att jag skulle göra... starkare kan det inte bli, det har varit starkare än kontrollstrecket sedan två dagar efter utebliven mens. 

    Men ja, får jag sådana symptom ska jag absolut stå på mig!
    Och jag beklagar för din del <3 
  • Fri 14 Jan 2022 23:41

    Hej allihop!

    Plussade ikväll! :)

    Är 45 i mars och blev spontant gravid i höstas men fick missfall men är gravid igen nu :)

    Är så himla glad men vet såklart att oddsen är emot mig men å andra sidan var de det från början :)

    Beräknad 30/9

Svar på tråden BF september 2022