• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211111 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211111

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Sat 15 Jan 2022 10:43
    Liza77 skrev 2022-01-14 23:41:42 följande:

    Hej allihop!

    Plussade ikväll! :)

    Är 45 i mars och blev spontant gravid i höstas men fick missfall men är gravid igen nu :)

    Är så himla glad men vet såklart att oddsen är emot mig men å andra sidan var de det från början :)

    Beräknad 30/9


    Grattis! 
    Har kolleger som fått barn i den åldern, så omöjligt är det inte. Håller tummarna för dig!
  • Bez
    Sat 15 Jan 2022 11:18

    Hej!

    Tror jag oxå kanske kommer få vara en del av den här gruppen!

    Tog 2 test idag BIM-1 och fick svag linje på båda, så visst vore risken för spök minimal på 2st?

    Räknar timmar för att kunna ta digitaltest (cb vecko) va tror ni borde de kunna visa idag om jag håller mig 4 timmar typ eller är det bara att vänta till imorgon bitti?

    Försökt sen juni så de har ju vart en hel del månader av frustration och tårar så nu vill man ju vetaaaa!

    Är 31 år och de här blir första barnet om allt går bra :)

  • Sat 15 Jan 2022 19:29

    Jag är också nästintill symptomfri. Lite illamående ibland kvällstid och kan bli trött till och från men jämfört med förra graviditeten när jag var paniktrött hela tiden och illamående i 40 veckor så är detta ingenting.

    Är i vecka 8 nu och har inskrivning nästa vecka. Fyller 36 i februari så är inte superung så håller tummarna för att allt ska gå bra med den lilla där inne i magen:)

  • Bez
    Sun 16 Jan 2022 10:52
    Bez skrev 2022-01-15 11:18:36 följande:

    Hej!

    Tror jag oxå kanske kommer få vara en del av den här gruppen!

    Tog 2 test idag BIM-1 och fick svag linje på båda, så visst vore risken för spök minimal på 2st?

    Räknar timmar för att kunna ta digitaltest (cb vecko) va tror ni borde de kunna visa idag om jag håller mig 4 timmar typ eller är det bara att vänta till imorgon bitti?

    Försökt sen juni så de har ju vart en hel del månader av frustration och tårar så nu vill man ju vetaaaa!

    Är 31 år och de här blir första barnet om allt går bra :)


    Jag var gravid! Beräknat 20/9 Hoppar oxå gärna in i Facebookgruppen:)

  • Sun 16 Jan 2022 13:06
    Bez skrev 2022-01-16 10:52:08 följande:

    Jag var gravid! Beräknat 20/9 Hoppar oxå gärna in i Facebookgruppen:)


    Stort grattis, vad roligt!!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Mon 17 Jan 2022 08:06

    Ny här och har precis plussat! Första försöket efter mitt senaste ma, så vågar tyvärr inte hoppas på något än på länge. Men så himla glad att det gick så fort denna gång (låg faktiskt 7 dagar i rad haha).

    Har haft två ma under 2021 (ett i vecka 12 och ett i vecka 14). Inga barn sedan tidigare så har verkligen varit en psykisk berg och dalbanan.

    Det som jag tycker va häftigt denna gång är att jag tror jag kände när ägget fäste i lördags, hade stickningar till och från hela dagen i vänster sida av livmodern och sedan på kvällen kom lite rosa på pappret, verkligen jättelite (troligen nidblödning).

  • Mon 17 Jan 2022 08:31
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-17 08:06:37 följande:

    Ny här och har precis plussat! Första försöket efter mitt senaste ma, så vågar tyvärr inte hoppas på något än på länge. Men så himla glad att det gick så fort denna gång (låg faktiskt 7 dagar i rad haha).

    Har haft två ma under 2021 (ett i vecka 12 och ett i vecka 14). Inga barn sedan tidigare så har verkligen varit en psykisk berg och dalbanan.

    Det som jag tycker va häftigt denna gång är att jag tror jag kände när ägget fäste i lördags, hade stickningar till och från hela dagen i vänster sida av livmodern och sedan på kvällen kom lite rosa på pappret, verkligen jättelite (troligen nidblödning).


    Stort grattis <3
  • Mon 17 Jan 2022 12:09
    luthia skrev 2022-01-02 01:31:05 följande:

    Jag har skapat en grupp så det är bara att pma mig


    luthia skrev 2022-01-01 14:55:40 följande:

    Jag startar gärna igång en hemlig facebookgrupp (som inte är sökbar för nån som inte fått en inbjudan), tycker att de jättestora gravidgrupperna som tex BF 2022 blir väldigt stora och något ?opersonliga?. Är det nån som vill haka på? Isåfall kan man ju skicka ett pm till mig här med den mail man har registrerat på Facebook, så får man en länk.


    Hej Luthia! 

    Vill gärna komma med i gruppen men är ny här på familjeliv så är inte helt med i hur jag skickar ett pm till dig haha? 

  • Bez
    Mon 17 Jan 2022 13:35
    Pysse94 skrev 2022-01-17 12:09:53 följande:

    Hej Luthia! 

    Vill gärna komma med i gruppen men är ny här på familjeliv så är inte helt med i hur jag skickar ett pm till dig haha? 


    Om du trycker på hennes namn kommer du till hennes ?sida? där kan du välja skicka meddelande:)
  • Mon 17 Jan 2022 16:02
    +1

    Varit på vul idag, v7+4. Allting såg fint ut, en liten plutt med tickande hjärta.

Svar på tråden BF september 2022