• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Tigu

    Åh va skönt!! Vill oxå de så att allt är bra inne i magen med bebis. Mår inte jättedåligt och har inga jätte symtom så man blir ju lite orolig.. men ska iallafall till BVC på inskrivning nästa måndag:)

  • Aline2022

    Jätteskönt! Jag mår fruktansvärt illa dygnet runt, några korta luckor ibland och då passar jag på att äta. Är konstant trött också. Längtar verkligen till att det avtar, det är på gränsen till att det går att jobba just nu. Jag vill inte säga något eller sjukskriva mig eftersom jag precis sökt en ny tjänst inom samma.

  • Saxin

    Halloj!

    Jag hoppar in här efter att ha plussat idag. :D

    Har ett gäng mf och ma bakom oss men även en son på 2år. Vi chillade med syskonförsöket och nu verkar vi ändå ha prickat in rätt dag. Haha!

    Enligt sm så blir bf 25 september men går jag efter äl så blir det 1 oktober (är bara på äl+7 idag!). Men hänger väl här med er tillsvidare om det är okej. :)

  • Tigu

    #253 aline2022 åh va jobbigt !! Hoppas verkligen de avtar lite för dig snart!! Jag pluggar just nu och ör klar i sommar och då har jag blivit erbjuden en tjänst men vet inte vad dem kommer säga när jag om nån månad kommer och säger att jag är gravid.. jobbigt detta, åh min sambo som oxå nyss fått nytt jobb drabbar det ju inte alls, lite ruskigt men skönt att det iallafall inte drabbar båda :)

  • Anonym (15/9)
    Aline2022 skrev 2022-01-17 17:01:52 följande:

    Jätteskönt! Jag mår fruktansvärt illa dygnet runt, några korta luckor ibland och då passar jag på att äta. Är konstant trött också. Längtar verkligen till att det avtar, det är på gränsen till att det går att jobba just nu. Jag vill inte säga något eller sjukskriva mig eftersom jag precis sökt en ny tjänst inom samma.


    Samma här ;-( fruktansvärt jobbigt 
    vaknar på nätterna av illamåendet
  • humlan00

    Plussade idag, bf 24/9.

    Fick avbryta min förra graviditet i november pga Trisomi 18.
    Hoppas att det blir en frisk bebis denna gång, NIPT test v10 :)

  • Anonym (Samma)

     


    precis samma här! Känner att jag är så sjukt orolig denna gång och kommer nog inte kunna slappna av eller berätta till någon innan niptsvaret. 


    humlan00 skrev 2022-01-18 13:45:18 följande:

    Plussade idag, bf 24/9.

    Fick avbryta min förra graviditet i november pga Trisomi 18.
    Hoppas att det blir en frisk bebis denna gång, NIPT test v1


  • Hejsan91hejsan
    Anonym (Samma) skrev 2022-01-18 14:45:35 följande:

     


    precis samma här! Känner att jag är så sjukt orolig denna gång och kommer nog inte kunna slappna av eller berätta till någon innan niptsvaret. 


     Alltså fler som haft trisomi 18 sist? Jag fick reda på trisomi 18 i slutet på november, va då i vecka 14. Kom som en chock. 

    Plussade igår och är nu orolig över att det ska hända igen.
    Skulle gärna prata med er som varit med om samma, känns som det är så himla ovanligt? kram till er <3
Svar på tråden BF september 2022