• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211486 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211486

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Thu 20 Jan 2022 11:45
    Längtan1987 skrev 2022-01-20 11:20:09 följande:

    Hej alla fina!


    Grattis till era plus!!


    Vi gick in i v.8 7+0 idag. känner bara spänningar i brösten och lite molvärk till och från om dagarna. Skulle nog säga att jag är lite extra trött också. 
    Men annars mår jag lite oroväckande bra. 


    Va på tidigt vul i förrgår då vi fått hjälp med graviditeten och fick se en liten liten prick och ett hjärta som slog. Blev lite mer verkligt men hur ska man hålla tankarna i shakt till nästa ultraljud? 


    Hur vet man att allt är bra fram till dess? Denna ständiga oro! Vårt första barn och vår första graviditet. 
    kram på er! 


    Ååh grattis vad kul för er :)!! Kommer säkert gå bra ska du se :) själv hör jag nog till en av dom som aldrig kommer våga hoppas på något förrän bebis är ute. Har inga barn sedan tidigare men hade två st missed abortion under 2021 i vecka 12 och 14. Hoppas på bättre lycka denna gång men inte lätt :)
  • Thu 20 Jan 2022 12:33
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-20 11:45:33 följande:
    Ååh grattis vad kul för er :)!! Kommer säkert gå bra ska du se :) själv hör jag nog till en av dom som aldrig kommer våga hoppas på något förrän bebis är ute. Har inga barn sedan tidigare men hade två st missed abortion under 2021 i vecka 12 och 14. Hoppas på bättre lycka denna gång men inte lätt :)

    tack snälla!
    Förstår dig! Men håller verkligen tummarna att de ska gå vägen för er <3  så tråkigt när de sker så långt in. man hinner ju bygga upp så mycket som bara slits ifrån en. 


     

  • Anonym (15/9)
    Thu 20 Jan 2022 17:44
    Jooosen skrev 2022-01-20 07:28:33 följande:

    Vecka 6+1 idag. För några dagar sen började lite illamående morgon och kväll (mest kväll). Men överlever absolut än så länge. Jag hoppas att det inte blir värre. annars känner jag verkligen inte så mycket! Trött på kvällen men det är jag alltid haha! Tidigt vul är bokat nästa fredag. Spännande. Hur mår ni andra? 


    Jag mår illa :( börjar få lite ångest över hela situation? när blir illamåendet värre Och hur ska jag då klara jobbet Tyst 

    kräks 1-2 gånger om dagen som det är nu
  • Thu 20 Jan 2022 19:50
    Anonym (15/9) skrev 2022-01-20 17:44:20 följande:
    Jag mår illa :( börjar få lite ångest över hela situation? när blir illamåendet värre Och hur ska jag då klara jobbet Tyst 

    kräks 1-2 gånger om dagen som det är nu
    Jag pratade med bm idag om det och ska testa receptfria tabletter från apoteket. Om det inte hjälper kan man få starkare på recept.
  • Thu 20 Jan 2022 20:07
    Hedblomster skrev 2022-01-20 10:38:34 följande:
    Det kan ju vara rent psykologiskt, vi har försökt i fem år och det är min femte graviditet men aldrig kommit så långt att se ett hjärta slå. Kanske en försvarsmekanism bara. Men jag hade också en blödning i fredags :( 
    Hoppas att du har fel och att allt ser bra ut :)
  • Thu 20 Jan 2022 21:04

    Alltså åh, blir så mindfucked av min kropp varje graviditet!
    Är ju på äl+10 idag men har ju redan plussat. Dock kom det bruna flytningar igår som fortsatt idag. Rynkar på näsan
    Kan det vara en eventuell nidblödning som kommer såhär i efterhand?
    Har även covid till råga på allt så hostar/nyser en del, kan man spräcka kärl osv av det? Haha. Försöker hitta andra förklaringar än det man inte vill tänka på..

  • Thu 20 Jan 2022 21:13
    Saxin skrev 2022-01-20 21:04:47 följande:

    Alltså åh, blir så mindfucked av min kropp varje graviditet!
    Är ju på äl+10 idag men har ju redan plussat. Dock kom det bruna flytningar igår som fortsatt idag. Rynkar på näsan
    Kan det vara en eventuell nidblödning som kommer såhär i efterhand?
    Har även covid till råga på allt så hostar/nyser en del, kan man spräcka kärl osv av det? Haha. Försöker hitta andra förklaringar än det man inte vill tänka på..


     


    jag fick vad jag tror är nidblödning i lördags (endast superlite rosa på pappret under en kväll). Jag var då på äl +9/10 så jag tror det var ägget som fäste för hade haft stickningar till i från i ena sidan under dagen. Gjorde ett tidigt Graviditetstest på äl+12 i måndags och det var positivt. håller tummarna för att det går bra för dig <3

  • Anonym (Amand­a)
    Thu 20 Jan 2022 21:48
    Saxin skrev 2022-01-20 21:04:47 följande:

    Alltså åh, blir så mindfucked av min kropp varje graviditet!
    Är ju på äl+10 idag men har ju redan plussat. Dock kom det bruna flytningar igår som fortsatt idag. Rynkar på näsan
    Kan det vara en eventuell nidblödning som kommer såhär i efterhand?
    Har även covid till råga på allt så hostar/nyser en del, kan man spräcka kärl osv av det? Haha. Försöker hitta andra förklaringar än det man inte vill tänka på..


    Jag har tre barn sen innan men aldrig märkt av någon nidblödning men denna gång hade jag en pytteliten (lite ljusrosa på pappret i samband med toabesök) och det var på äl +6-7 så tänker att det säkert var en nidblödning. Men läser man så verkar den ju kunna komma senaste och beroende på när ägget fäster :)
  • Anonym (15/9)
    Thu 20 Jan 2022 22:26
    Aline2022 skrev 2022-01-20 19:50:48 följande:
    Jag pratade med bm idag om det och ska testa receptfria tabletter från apoteket. Om det inte hjälper kan man få starkare på recept.
    Jag är lite sådär med tabletter tyvärr men sist funkade Lergigan hjälpligt men kräktes heeela graviditeterna Tyst så jag kom på att jag var gravid med tvåan 

    hoppas trots det att de snart vänder för oss :)
  • Fri 21 Jan 2022 06:46
    Anonym (15/9) skrev 2022-01-20 22:26:27 följande:
    Jag är lite sådär med tabletter tyvärr men sist funkade Lergigan hjälpligt men kräktes heeela graviditeterna Tyst så jag kom på att jag var gravid med tvåan 

    hoppas trots det att de snart vänder för oss :)

    Jag håller med men nu är det på gränsen till sjukskrivning och då får jag nog testa tabletter iaf. Jag har aldrig kräkts under en graviditet tack och lov men är så illamående att jag vill gå undan och vara ifred. 


    Jag hoppas att du slipper kräkas till bf denna gången.

Svar på tråden BF september 2022