• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211123 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211123

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Fri 21 Jan 2022 07:25

    Vecka 7+0 idag! 
    Ögonen är som två öppna kranar och jag vill sova heeeela tiden, utom tidig morgon haha
    Konstant sötsugen, känns inte sådär superbra när man kommer till kassan på Coop och inser att man lagt i SEX (!) chokladbitar i varukorgen Tyst

    Fortfarande inte mycket till illamående, tackar gudarna för det!! Med min kräkfobi går jag omkring och oroar mig för det hela tiden. 

    Och apropå den där facebook-gruppen - jag vill också vara med! Snart. Typ när jag går in i vecka 12. Meeeen jag kan inte skriva till folk här på fl? Går inte att trycka på namn och komma in på profiler heller av någon anledning. Någon som vet hur jag gör? 

  • Fri 21 Jan 2022 08:55
    feliscatus skrev 2022-01-21 07:25:13 följande:

    Vecka 7+0 idag! 
    Ögonen är som två öppna kranar och jag vill sova heeeela tiden, utom tidig morgon haha
    Konstant sötsugen, känns inte sådär superbra när man kommer till kassan på Coop och inser att man lagt i SEX (!) chokladbitar i varukorgen Tyst

    Fortfarande inte mycket till illamående, tackar gudarna för det!! Med min kräkfobi går jag omkring och oroar mig för det hela tiden. 

    Och apropå den där facebook-gruppen - jag vill också vara med! Snart. Typ när jag går in i vecka 12. Meeeen jag kan inte skriva till folk här på fl? Går inte att trycka på namn och komma in på profiler heller av någon anledning. Någon som vet hur jag gör? 


    Gott med chokladcraving :) jag har nog ingen craving ännu  det kommer väl sen. 

    Du är så välkommen till FB gruppen sen när du känner för det. Jag kunde inte heller trycka på någons profil märker jag nu, kanske något tekniskt fel just nu. Men till Luthia (se sida 1 här i tråden) kommer jag in på profilen ialf. Prova igen!
  • Fri 21 Jan 2022 10:18
    JagGillarTomater skrev 2022-01-21 08:55:42 följande:
    Gott med chokladcraving :) jag har nog ingen craving ännu  det kommer väl sen. 

    Du är så välkommen till FB gruppen sen när du känner för det. Jag kunde inte heller trycka på någons profil märker jag nu, kanske något tekniskt fel just nu. Men till Luthia (se sida 1 här i tråden) kommer jag in på profilen ialf. Prova igen!
    Haha ja iofs... känns lite tidigt för cravings bara? Eller? 

    Och tack, ska testa! 
  • Fri 21 Jan 2022 11:27

    Joinar gärna fb gruppen sen efter rul om jag kommer så långt :))

  • Fri 21 Jan 2022 13:59

    Hej! 


    Nu ansluter jag mig till denna grupp! ÄNTLIGEN! 


    Plussade 15/1 som då var ÄL+10/11 och sedan dess gjort test varannan dag som har visat starka och fina positiva svar.


    Har PCOS, inte haft mens sedan 4/12 och av en slump så fångade jag upp ÄL på ÄL-tester runt en 4/1.

    Har försökt i ca 1,5 år, fick ett mf i september, inga egna barn, men sambon har två stora tjejer sedan tidigare. 


    Har ont i brösten, mår direkt illa om magen är tom och är JÄTTESVULLEN om magen stora delar av dagen. Mår mao kontrollerbart okej och rent psykiskt som en DRÖM!

    Har beräknad BF 27/9. 


    Hur är era magar? 


    Ni som har äldre syskon hemma, hur resonerar ni om att berätta för dem? 


     


    Känner mig redan så glad över detta forum, vill så gärna bubbla med andra och responsen från Barnmorskan när jag ringde och bokade tid var att läsa på 1177 och det kändes så..... torftigt(?!)


    Stort grattis till alla!

  • Fri 21 Jan 2022 14:13
    PetuniaSunflower skrev 2022-01-21 13:59:12 följande:

    Hej! 


    Nu ansluter jag mig till denna grupp! ÄNTLIGEN! 


    Plussade 15/1 som då var ÄL+10/11 och sedan dess gjort test varannan dag som har visat starka och fina positiva svar.


    Har PCOS, inte haft mens sedan 4/12 och av en slump så fångade jag upp ÄL på ÄL-tester runt en 4/1.

    Har försökt i ca 1,5 år, fick ett mf i september, inga egna barn, men sambon har två stora tjejer sedan tidigare. 


    Har ont i brösten, mår direkt illa om magen är tom och är JÄTTESVULLEN om magen stora delar av dagen. Mår mao kontrollerbart okej och rent psykiskt som en DRÖM!

    Har beräknad BF 27/9. 


    Hur är era magar? 


    Ni som har äldre syskon hemma, hur resonerar ni om att berätta för dem? 


     


    Känner mig redan så glad över detta forum, vill så gärna bubbla med andra och responsen från Barnmorskan när jag ringde och bokade tid var att läsa på 1177 och det kändes så..... torftigt(?!)


    Stort grattis till alla!


    Jag är också jättesvullen om magen hela tiden, varit den senaste veckan. Innan var det mest på kvällen. 


    Jag har två stora söner som är 12 och 15. Vi tänkte berätta för dem efter kub, i slutet på februari. Räknar inte med jubel direkt, men de kommer ju tycka att det blir mysigt sen ändå, det är jag säker på. De vet att vi har velat ha bebis så de lär inte bli helt chockade. 


    grattis till ditt plus!

  • Fri 21 Jan 2022 17:52

    Ni som vill är givetvis välkomna i facebookgruppen. Skicka meddelande till mig så fixar jag en länk till er. :)

  • Fri 21 Jan 2022 20:57

    Tidigt ultraljud idag i vecka 7+0 och allt såg bra ut! Och jag som var så säker på att det skulle bli missfall. Men hjärtat slår! Bara hoppas att det fortsätter gå bra och att fem års kamp kan vara slut nu Hjärta


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Fri 21 Jan 2022 22:02
    Hedblomster skrev 2022-01-21 20:57:05 följande:

    Tidigt ultraljud idag i vecka 7+0 och allt såg bra ut! Och jag som var så säker på att det skulle bli missfall. Men hjärtat slår! Bara hoppas att det fortsätter gå bra och att fem års kamp kan vara slut nu Hjärta


    Grattis!! Vad härligt!
  • Anonym (15/9)
    Fri 21 Jan 2022 23:02
    Hedblomster skrev 2022-01-21 20:57:05 följande:

    Tidigt ultraljud idag i vecka 7+0 och allt såg bra ut! Och jag som var så säker på att det skulle bli missfall. Men hjärtat slår! Bara hoppas att det fortsätter gå bra och att fem års kamp kan vara slut nu Hjärta


    Va fantastiskt att höra! Stort grattis
Svar på tråden BF september 2022