• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211101 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211101

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Bez
    Sat 22 Jan 2022 09:45

     Stort grattis! 


    vi har exakt samma dagar! Så kul! 


    Plussade oxå 15onde med äl 4e och beräknad 27e Hjärta

    va kul att följas åt, är oxå mitt första, känner dock inte så mycket mer än att brösten är gigantiska och ömma 


    PetuniaSunflower skrev 2022-01-21 13:59:12 följande:


    Hej! 


    Nu ansluter jag mig till denna grupp! ÄNTLIGEN! 


    Plussade 15/1 som då var ÄL+10/11 och sedan dess gjort test varannan dag som har visat starka och fina positiva svar.


    Har PCOS, inte haft mens sedan 4/12 och av en slump så fångade jag upp ÄL på ÄL-tester runt en 4/1.

    Har försökt i ca 1,5 år, fick ett mf i september, inga egna barn, men sambon har två stora tjejer sedan tidigare. 


    Har ont i brösten, mår direkt illa om magen är tom och är JÄTTESVULLEN om magen stora delar av dagen. Mår mao kontrollerbart okej och rent psykiskt som en DRÖM!

    Har beräknad BF 27/9. 


    Hur är era magar? 


    Ni som har äldre syskon hemma, hur resonerar ni om att berätta för dem? 


     


    Känner mig redan så glad över detta forum, vill så gärna bubbla med andra och responsen från Barnmorskan när jag ringde och bokade tid var att läsa på 1177 och det kändes så..... torftigt(?!)


    Stort grattis till alla!


  • Sat 22 Jan 2022 09:55

    Hej alla och GRATTIS hörni!
    Jag plussade för två dagar sen med BF sista september, så precis att jag platsar i denna grupp :) har två barn sen innan med exmaken,9 och 12 år så detta blir en sladdis, en åh så efterlängtad sladdis! Barnen kom ca 1.5 vecka tidigt så jag gissar att om det går vägen kommer denna komma i september :) Eftersom jag är självstående påbörjade jag ivf i höstas, blev gravid på första försöket men hade oro för att det inte kändes rätt. Med mina döttrar har jag blivit illamående redan före bim och sen kräkts fram till v 25 ungefär. I höstas blev jag bara lite illamående, men brösten ömmade som tusan så jag tänkte att jsg kanske bara hade tur att slippa det denna gång. Men min oro var befogad, på vul vecka 8 konstaterades att graviditeten avstannat redan v4+4. Fy vad jag kände mig lurad av kroppen. 

    Kliniken ville vänta en mens innan nästa insättning, så insättningen blev den 14/1 och nu har jag alltså plussat igen!! Är såklart jätteorolig att historien ska upprepa sig, men nu mår jag redan mer illa än förra gången. Däremot ömmar inte brösten ett dugg... 

    Blir så avis på er som går in i v 8, efter ivf får man ett vul då för att kolla att allt ser bra ut. Och inte förrän jag sett ett hjärta på vul kommer jag kunna andas ut!

  • Sat 22 Jan 2022 09:56
    Hedblomster skrev 2022-01-21 20:57:05 följande:

    Tidigt ultraljud idag i vecka 7+0 och allt såg bra ut! Och jag som var så säker på att det skulle bli missfall. Men hjärtat slår! Bara hoppas att det fortsätter gå bra och att fem års kamp kan vara slut nu Hjärta


    Men gud så skönt! :D 

    Ni som varit på tul, har ni fått via vården eller har ni bekostat själva?
  • Sat 22 Jan 2022 10:02

    Och angående att berätta för syskonen tänkte jag vänta tills efter nipt v 10. Men så svårt att hålla sig! Men vod mitt ma i nov var jag så glad att jag inte hunnit berätta för barnen, jag hade nog att klara av mina egna känslor. Och här kommer jag nog få två helt olika reaktioner, 9 åringen vill jättegärna ha ett syskon, 12 åringen absolut inte! Men det löser sig säkert!

  • Sat 22 Jan 2022 10:45
    Hedblomster skrev 2022-01-21 20:57:05 följande:

    Tidigt ultraljud idag i vecka 7+0 och allt såg bra ut! Och jag som var så säker på att det skulle bli missfall. Men hjärtat slår! Bara hoppas att det fortsätter gå bra och att fem års kamp kan vara slut nu Hjärta


    Åh vad underbart!!!
  • Sat 22 Jan 2022 10:49
    Hedblomster skrev 2022-01-21 20:57:05 följande:

    Tidigt ultraljud idag i vecka 7+0 och allt såg bra ut! Och jag som var så säker på att det skulle bli missfall. Men hjärtat slår! Bara hoppas att det fortsätter gå bra och att fem års kamp kan vara slut nu Hjärta


    Grattis! Håller tummarna nu att de går vägen <3
  • Sat 22 Jan 2022 11:28
    Saxin skrev 2022-01-22 09:56:18 följande:
    Men gud så skönt! :D 

    Ni som varit på tul, har ni fått via vården eller har ni bekostat själva?
    Jag går privat eftersom jag gör ivf utomlands, kostar ca 1500 kr hos min gyn. Så värt det! 
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Sat 22 Jan 2022 11:28

    Tack alla som sagt grattis! Så otrolig känsla som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva! 


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Sat 22 Jan 2022 13:13

    Jag gjorde mitt vul via privat klinik men det kostar bara 200kr som hos landstinget. Har haft många mf och ma, 3 st i v12 så jag andas inte ut än. Illamåendet är vidrigt och vägrar att släppa, konstant dygnet runt.
    Just det, jag fick den nya tjänsten en tillsvidareanställning på heltid, dock ville min chef ha kvar mig där jag jobbar nu så jag blir tjänstledig därifrån i 1,5 år. Tänkte berätta så fort vi skrivit papper. När kommer ni att berätta?

  • Sat 22 Jan 2022 13:59
    Aline2022 skrev 2022-01-22 13:13:41 följande:

    Jag gjorde mitt vul via privat klinik men det kostar bara 200kr som hos landstinget. Har haft många mf och ma, 3 st i v12 så jag andas inte ut än. Illamåendet är vidrigt och vägrar att släppa, konstant dygnet runt.
    Just det, jag fick den nya tjänsten en tillsvidareanställning på heltid, dock ville min chef ha kvar mig där jag jobbar nu så jag blir tjänstledig därifrån i 1,5 år. Tänkte berätta så fort vi skrivit papper. När kommer ni att berätta?


    Samma här, gjorde vul hos privat gyn som har avtal med landstinget. jag har frikort så betalade ingenting.

    ang jobbet så tänkte jag försöka vänta till efter kub, beroende på hur jag mår. Det är lite omvänt läge för mig, min chef skulle börja se efter omplacering för mig inför hösten då jag inte trivs alls och vill byta, men hoppas jag kan säga snart att hon kan vänta ett år med det då det löser sig av sig själv detta året :)
Svar på tråden BF september 2022