• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Bez

    Går in i vecka 6 eller 7 idag beroende om jag kollar nc eller annan app. 


    Är det någon annan som knappt har några symptom? Har hr lite ömma bröst men annars ingenting.. tänkte att de skulle komma men nu är de snart 2 veckor sen jag plussa och fortfarande inget. 


    Har tagit gravtest då och då och strecken blir starkare och starkare, nu är de lika starkt som kontrollstrecket så oklart om de blir någe starkare än det. 


    Hur har ni andra det? Någon annan som mår lite för bra? man är ju såklart glad att man mår bra men nojjig att de är nått fel?

  • Hedblomster
    Bez skrev 2022-01-26 09:04:16 följande:

    Går in i vecka 6 eller 7 idag beroende om jag kollar nc eller annan app. 


    Är det någon annan som knappt har några symptom? Har hr lite ömma bröst men annars ingenting.. tänkte att de skulle komma men nu är de snart 2 veckor sen jag plussa och fortfarande inget. 


    Har tagit gravtest då och då och strecken blir starkare och starkare, nu är de lika starkt som kontrollstrecket så oklart om de blir någe starkare än det. 


    Hur har ni andra det? Någon annan som mår lite för bra? man är ju såklart glad att man mår bra men nojjig att de är nått fel?


    Samma här, är i vecka 7+5 idag och känner mig typ som vanligt. Lite ömma bröst men inte jättemycket, går och känner efter hela tiden, haha... Kan bli jättehungrig men tycker inte det är ett supertydligt tecken heller. Men har sett hjärtat slå så allt borde vara okej. Är ändå orolig för man hör talas om att de som mår illa har lägre risk för missfall osv... Känns bara konstigt att inte må konstigt på något vis. 
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Anonym (15/9)

    Jag har fått covid Rynkar på näsan varit så försiktig men nu gick de inte längre! är ovaccinerad och livrädd för missfall pga coviden 

  • Bez
    Hedblomster skrev 2022-01-26 09:40:27 följande:
    Samma här, är i vecka 7+5 idag och känner mig typ som vanligt. Lite ömma bröst men inte jättemycket, går och känner efter hela tiden, haha... Kan bli jättehungrig men tycker inte det är ett supertydligt tecken heller. Men har sett hjärtat slå så allt borde vara okej. Är ändå orolig för man hör talas om att de som mår illa har lägre risk för missfall osv... Känns bara konstigt att inte må konstigt på något vis. 
    Ja man googlar och Googlat och det kan ju vara helt normalt men man blir ju orolig att något ska vara fel.
    skönt att ha fått se hjärtat, jag ska på inskrivning på tisdag hoppas på att kunna få ett tidigt ul. Bokade du privat eller fick du?
  • Tigu
    Bez skrev 2022-01-26 09:04:16 följande:

    Går in i vecka 6 eller 7 idag beroende om jag kollar nc eller annan app. 


    Är det någon annan som knappt har några symptom? Har hr lite ömma bröst men annars ingenting.. tänkte att de skulle komma men nu är de snart 2 veckor sen jag plussa och fortfarande inget. 


    Har tagit gravtest då och då och strecken blir starkare och starkare, nu är de lika starkt som kontrollstrecket så oklart om de blir någe starkare än det. 


    Hur har ni andra det? Någon annan som mår lite för bra? man är ju såklart glad att man mår bra men nojjig att de är nått fel?


    Jag mådde också rätt bra dem veckorna, mådde illa innan plus och dem första dagarna men efter de har jag ändå mått bra. Är nu i vecka 8 och nu kan jag behöva äta för att inte bli illamående , men det har verkligen gått upp och ner med symtom. Vet många som mått bra hela sina graviditeter. Jag var på första inskrivningsmötet i veckan och ska på andra 22/2, och här blir man erbjuden tidigt iltra i vecka 13 så de blir väl typ efter andra mötet<3 Känns jättelångt dit, men de går nog snabbare än va man tror just nu:)
  • FrkOlsson

    Hej och grattis till alla nykomlingar! jag har en fråga till er som fått tidiga VUL (och andra som vet för den delen!). Om allt ser bra ut och man ser hjärtat slå efter v7, stämmer det att det mindre risk för missfall då? Jag har sen tidigare haft två missfall som börjat med rosa flytningar, båda i vecka 6. Är nu i vecka 8 (7+2) och har nu fått rosa flytningar igen. Får komma in på ultraljud imorgon men är då rädd att det ska vara för tidigt så att dom inte upptäcker felet. 


    Vad händer vid tidigt VUL? Det är väl fasen att man ska oroa sig för ALLT! 

  • Anonym (Anonym27)

    Hoppar också in på vinst och förlust! Haft 2 tidiga missfall på varandra (v 5), nu gravid direkt igen så lite oklart exakt vilken vecka. Om man räknar 1a blödningsdagen från senaste MF så är jag v 5+1 nu, betydligt starkare symtom denna gången. CB veckoindikator har slagit om till v 2-3 för några dagar sedan, tänkte testa om ett par dagar igen :) 

    Illamående har börjat bli påtagligt, molvärk (av och till) och ont i ländryggen. Är extremt trött. Analyserar ALLT hela tiden vilket är sjukt psykande; om symtomen tilltar känns det jobbigt, när de lättar är jag orolig att de ska försvinna. Suck! 

    Är 27 år, sambon några år äldre. Inga barn sedan tidigare.

  • Anonym (2002)

    Hej!

    Jag är i vecka 5+2 och var hos gynokologen för en undersökning igår. Jag fick reda på att jag har vätska i buken, hon kunde se en graviditet men hon zoomade aldrig in och undersökte noggrant. Hon bad mig däremot lämna blodprover för att kolla hcg värdet då det kan vara utomkvedshavandeskap i och med att jag har vätska i buken. Nu har jag fått svar svar på provet men blir inte klokare av att läsa den.. De står att värdet är 609 ie/L. Är det någon som vet om jag ligger bra till eller om det är för lågt? Något som har erfarenhet av liknande vätska i buken kanske? Jag har fått en återbesök i slutet av nästa vecka och jag känner att jag håller på bli galen.
    Måste tillägga att jag varken har smärta elelr blödningar. 

  • Hedblomster
    Bez skrev 2022-01-26 10:04:22 följande:
    Ja man googlar och Googlat och det kan ju vara helt normalt men man blir ju orolig att något ska vara fel.
    skönt att ha fått se hjärtat, jag ska på inskrivning på tisdag hoppas på att kunna få ett tidigt ul. Bokade du privat eller fick du?
    Känns som att mitt heltidsjobb är att googla sånt just nu, haha... Är extremt orolig. Men jätteskönt att ha sett hjärtat, även om jag är mer rädd att förlora det när det är på riktigt. Jag bokade privat för att vi har gjort ivf utomlands. Har bokat ett till om två veckor också. Ringde barnmorskan nu och fick också tid för inskrivning på tisdag :) Kändes jobbigt för det känns som att jag jinxar det, bara för att jag tror på det kommer det gå fel. 
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Hedblomster
    FrkOlsson skrev 2022-01-26 10:33:50 följande:

    Hej och grattis till alla nykomlingar! jag har en fråga till er som fått tidiga VUL (och andra som vet för den delen!). Om allt ser bra ut och man ser hjärtat slå efter v7, stämmer det att det mindre risk för missfall då? Jag har sen tidigare haft två missfall som börjat med rosa flytningar, båda i vecka 6. Är nu i vecka 8 (7+2) och har nu fått rosa flytningar igen. Får komma in på ultraljud imorgon men är då rädd att det ska vara för tidigt så att dom inte upptäcker felet. 


    Vad händer vid tidigt VUL? Det är väl fasen att man ska oroa sig för ALLT! 


    Man brukar säga att risken minskar om hjärtat slår och fostret mäter rätt storlek för veckan, för så många missfall sker innan hjärtat ens börjar slå. Har hittat olika siffror dock när jag sökt i studier så vågar inte säga exakt hur liten risken blir. På mitt tidiga ultraljud gjorde gynekologen ett snabbt vaginalt ultraljud och mätte fostret och visade att hjärtat slår, så allt såg bra ut. Om det är någon tveksamhet får man säkert komma tillbaka igen. Hoppas verkligen att allt går bra för dig!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
Svar på tråden BF september 2022