• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211128 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211128

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Tue 15 Feb 2022 16:56

    Humlan, fy vad hemskt för dig! Men vad skönt att du blev gravid så snabbt igen, håller alla tummar att nipt ser bra ut denna gång!
     Vad skönt att ha kromosomanalysen klar redan innan grav påbörjats. Jag är 40 år, och gravid efter ivf så hade jag kunnat välja till pga hade jag gjort det, men i Sverige är de ju så otroligt restriktiva med det. Så surt om nipt skulle visa att fostret har ett kromosomfel och så hade man kunnat besparas hela denna resa genom att testa embryot före återförandet.

  • Tue 15 Feb 2022 20:29

    Jag har kub nästa vecka, lämnade prover idag. 11+1, tiden går fortfarande sååå långsamt och nervositeten inför kub blir värre och värre.

  • Tue 15 Feb 2022 21:19

    Ja fy fasen vad nervös man är nu! Jag hade ändå tidigt ul i V8 men det känns som 100 år sen!! Man undrar hur det står till det inne nu? 


    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Tue 15 Feb 2022 21:30

    Hej! 9+5 idag, har kommit ur de värsta illamåendet på kvällen och värsta tröttheten. Jag har en helt annan förståelse för deprimerande nu, att man inte orkar resa sig ifrån sängen.
    Inskrivningssamtal på fredag, lämnat blod och har sett ett litet hjärta i vecka 7+5, helt sjukt.

    Första barnet, ett missfall sedan innan. Skulle precis påbörja IVF men önskade av tomten?:)

  • Wed 16 Feb 2022 08:40

    Igår var vi äntligen och gjorde ultraljud! Allt såg bra ut med den lilla, den flaxade omkring därinne och ville inte vara stilla en sekund. Fick höra hjärtat slå också, så sjukt häftigt! Tänk att det faktiskt växer en liten människa inuti mig?! 

    Blev tillbakaflyttad tre dagar, är alltså i 10+2 nu och inte 10+5 som jag trodde. 

    Är så sjukt lättad. Har ju inga direkta graviditetssymptom så hade nästan börjat tänka att jag bara inbillat mig alltihop. 

  • Wed 16 Feb 2022 09:09
    feliscatus skrev 2022-02-16 08:40:35 följande:

    Igår var vi äntligen och gjorde ultraljud! Allt såg bra ut med den lilla, den flaxade omkring därinne och ville inte vara stilla en sekund. Fick höra hjärtat slå också, så sjukt häftigt! Tänk att det faktiskt växer en liten människa inuti mig?! 

    Blev tillbakaflyttad tre dagar, är alltså i 10+2 nu och inte 10+5 som jag trodde. 

    Är så sjukt lättad. Har ju inga direkta graviditetssymptom så hade nästan börjat tänka att jag bara inbillat mig alltihop. 


    Åh så skönt att höra! Grattis! 
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Wed 16 Feb 2022 12:50

    Gjorde idag vul, så skönt att iaf få se ett litet hjärta slå efter två ma, även om de egentligen inte säger så mkt då båda mina tidigare ma inträffat senare. har fått sån himla ångest inför ultraljud, någon som känner igen sig? Blev tillbakaflyttad 2 dagar så är bara i 7+5 (Men fick nidblödning väldigt sent så kanske beror det på att ägget fäste lite senare, eller har det någon inverkan på fostrets storlek?)

    Har bokat tid för nipt i 11+6 nu och hoppas man slipper hitta kromosomavvikelser denna gång :/ Funderar på att boka in ett till vul innan dess. /orolig tjej men som hoppas på 3e gången gillt. 

  • Wed 16 Feb 2022 13:58

    var på inskrivning idag! Bokade kub 3/3! 


    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Thu 17 Feb 2022 08:09
    Hejsan91hejsan - har också haft missfall och har haft ganska "traumatiska" ultraljud och upplevelser i samband med det. Förstår helt och fullt ångesten! Jag har ett planerat vul (det första denna graviditet) senare idag och det känns jobbigt. Varför skulle det gå vägen den här gången? Men någonstans finns ett litet hopp ändå...
    Jag hoppas att det ska gå bra för oss båda Hjärta
  • Thu 17 Feb 2022 08:40
    launey skrev 2022-02-17 08:09:11 följande:
    Hejsan91hejsan - har också haft missfall och har haft ganska "traumatiska" ultraljud och upplevelser i samband med det. Förstår helt och fullt ångesten! Jag har ett planerat vul (det första denna graviditet) senare idag och det känns jobbigt. Varför skulle det gå vägen den här gången? Men någonstans finns ett litet hopp ändå...
    Jag hoppas att det ska gå bra för oss båda Hjärta
    Åh önskar dig all lycka till idag. Vilken vecka är du i? Håller tummarna <3
Svar på tråden BF september 2022