• Thu 23 Dec 2021 19:33
    211091 visningar
    917 svar
    +2
    917
    211091

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Fri 18 Feb 2022 18:55

    Hejsan 91 jag känner såå igen mig! Hade mitt vecka 8 vul på kliniken idag och trots att jag fick se ett hjärta slå förra veckan så var det ångestladdat. Det tog läkaren (samma som konstaterade mitt ma i november) ca 10 sekunder innan hon så, det här ser ju så bra ut! Viljen lättnad. Blev tillbakaflyttad 2 dagar jämfört med insättningsdatum och 1 dag jämfört med förra vul, så det känns helt klart inom felmarginalen. Men när man mår så här fruktansvärt illa räknas varje dag....

    Igår och idag har illamåendet varit vedervärdigt och jag har varit ute på toaletten och hulkat flera gånger. Jag har testat vartenda tips jag läst på nätet men inget biter på illamåendet, ibte ens lergigan comp...

    Grattis alla ni som fått fina resultat på vul. Jag bokade ett till privat 2 mars tror jag det var, veckan innan jag ska göra nipt. Det kostar ju en slant, så då vill jag gärna veta att liten fortfarande lever. Men om illamåendet fört med sig något positivt så är det att jag inte har ork att oroa mig. Jag måste använda all ork att förmå mig att göra de enklaste sysslor. I morse orkade jag äntligen duscha!

  • Fri 18 Feb 2022 19:42
    Emma1b skrev 2022-02-18 18:55:49 följande:

    Hejsan 91 jag känner såå igen mig! Hade mitt vecka 8 vul på kliniken idag och trots att jag fick se ett hjärta slå förra veckan så var det ångestladdat. Det tog läkaren (samma som konstaterade mitt ma i november) ca 10 sekunder innan hon så, det här ser ju så bra ut! Viljen lättnad. Blev tillbakaflyttad 2 dagar jämfört med insättningsdatum och 1 dag jämfört med förra vul, så det känns helt klart inom felmarginalen. Men när man mår så här fruktansvärt illa räknas varje dag....

    Igår och idag har illamåendet varit vedervärdigt och jag har varit ute på toaletten och hulkat flera gånger. Jag har testat vartenda tips jag läst på nätet men inget biter på illamåendet, ibte ens lergigan comp...

    Grattis alla ni som fått fina resultat på vul. Jag bokade ett till privat 2 mars tror jag det var, veckan innan jag ska göra nipt. Det kostar ju en slant, så då vill jag gärna veta att liten fortfarande lever. Men om illamåendet fört med sig något positivt så är det att jag inte har ork att oroa mig. Jag måste använda all ork att förmå mig att göra de enklaste sysslor. I morse orkade jag äntligen duscha!


    Åå vad kul grattis<3!! Ska nog också boka in ett till ultraljud av samma anledning som du innan nipt som är en hel månad bort. Fick inte tid förrän 11+6 för nipt. Vilken vecka har du nipt i? skulle egentligen vilja göra det  tidigare eftersom de hittade en avvikelse sist :/ 
  • Fri 18 Feb 2022 21:06
    Coka skrev 2022-02-17 10:36:59 följande:

    Hej. Väntar mitt andra barn som är beräknad 26/9 så är i v. 8+4 (v9) sist jag väntade barn så gjorde vi som skrev på FL en egen liten facebookgrupp. Är några intresserade av det?


    /Coka 


    Precis som BeeHappy skriver så finns det en Facebook-grupp, du är så välkommen så (och ni andra septemberBFare också såklart) skriv till Lithia om inträde, hon finns på sida 1. 
  • Sat 19 Feb 2022 07:20

    Skriv ett meddelande till mig så skickar jag en länk till Facebookgruppen!

  • Anonym (15/9)
    Sat 19 Feb 2022 07:51

     ni som gjort kub blodproven, vet ni hur ni låg?
    såh igår att jag ligger på 0,4 i papp-a och är jätte orolig att ngt är fel Rynkar på näsan

  • Sat 19 Feb 2022 08:50
    Anonym (15/9) skrev 2022-02-19 07:51:50 följande:

     ni som gjort kub blodproven, vet ni hur ni låg?
    såh igår att jag ligger på 0,4 i papp-a och är jätte orolig att ngt är fel Rynkar på näsan


    Jag har tyvärr inte sett svaren på mina prover?. när ska du göra kub?
  • Anonym (15/9)
    Sat 19 Feb 2022 09:13
    Flip12 skrev 2022-02-19 08:50:46 följande:
    Jag har tyvärr inte sett svaren på mina prover?. när ska du göra kub?
    9/3, läste lite och det kan beror på div fel barnet kan komma för tidigt osv! Så dumt att googla
  • Sat 19 Feb 2022 14:34
    Anonym (15/9) skrev 2022-02-19 09:13:48 följande:
    9/3, läste lite och det kan beror på div fel barnet kan komma för tidigt osv! Så dumt att googla
    Ja ibland är det verkligen dumt att googla. Försök att vänta till kub. Du kan ändå inget göra med den infon nu. synd du fick svaren. Jag har aldrig sett svaren i min journal?
  • Sat 19 Feb 2022 14:36

    Vilken vecka tog du provet i? 0,4 är normalt i vecka 10

  • Anonym (15/9)
    Sat 19 Feb 2022 14:51
    Flip12 skrev 2022-02-19 14:36:51 följande:

    Vilken vecka tog du provet i? 0,4 är normalt i vecka 10


    Aha är de? Va bra då! Tog i vecka 10 :)
Svar på tråden BF september 2022