• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Jooosen

    Grattis va skönt! kub imorn för mig. Är SÅ nervös. Mer nervös denna gång än med förra barnet. Mår också bra men otroligt trött fortf på kvällarna och ibland lite illamående fortfarande? 


    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Hedblomster

    En till med ultraljud idag här! Vecka 12+5 och allt såg bra ut. Jättehäftig upplevelse! Jag mår fortfarande bra, har inte mått illa alls förutom en viss avsmak mot en del mat och lätt till kväljning när man borstar tänder osv. 


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Pez

    Tack! Lycka till Jooosen, jag håller tummarn! Så roligt att det såg bra ut för dig också hedblomster. Jag kunde inte sova två nätter innan kub nu men förhoppningsvis kan jag slappna av lite och njuta nu :) 

  • feliscatus

    Long time no see, KUB igår! 

    Allt såg bra ut på ultraljudet, en livlig liten krabat som sparkade och försökte suga på tummen. Flyttad igen; har bf 9/9 precis som jag räknat ut istället för 12/9 som man sa vid det privata ultraljudet för ett par veckor sedan. 

    Nu väntar jag bara på svar på blodproverna, inte för att jag är så orolig egentligen. Jag är ung (24) och nackspalten mätte 1mm, vilket hon sa var precis som det borde.

    Vill gärna gå med i gruppen på fb, men lyckas inte skicka meddelande? Någonting är feeeeel på fl.

  • Pez
    Aline2022 skrev 2022-03-02 13:14:09 följande:

    Pez, grattis, vilken lättnad!


    Tack! Lycka till du med!
  • Jordgubbstanten

    Åh vad många som varit på KUB :) Ca två veckor innan det är vår tur :) Fick höra hjärtljuden vid läkaren igår men oroar mig så mycket för missfall just nu.. är i v. 11(10+4) nu!

  • Hejsan91hejsan

    Grattis till alla som gjort KUB och det gått bra för :) jag har inte kub/ nipt förrän om 2.5-3v så lång tid kvar Fortf :( hoppas såååå att det ska gå vägen denna gång!

  • Bez

    Åh längtar oxå till kub och nip 12 dagar kvar här var och tog blodproven inför i måndags. 

    Är i v 11 går in i 12 på söndag och har nu börjat spy??  Mått illa konstant sen vecka 7 men klarat mig från spyor men nu har de gömt 3 dagar i rad, känner mig lurad? De ska ju börja gå över nu har man ju löst sig till :( 

  • Jooosen

    Kub avklarat! Allt såg bra ut och vi fick en låg risk. Pustar ut lite nu i allafall :D. nu är frågan när jag ska droppa bomben på mitt jobb där jag endast arbetat i 6 månader? fyfasen! 


    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Aline2022

    Kub idag v 14+2, vi fick låg risk. Är lite fundersam till att de genomförde kubet såhär sent, de pratade först om att göra Nipt. Jag fick skjuta på min första tid i fredags pga Coron. Rul om en månad.

Svar på tråden BF september 2022