• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • feliscatus

    Apropå värden på KUB... är det någon som vet vad som är bra och inte? Jag har fått provsvar, men ingen uppskattning om var risken ligger, finns inte heller några referensvärden att kolla på. De skulle skicka resultatet med posten sa de, men nu har det ändå gått en vecka och jag har inte fått någonting.

    Har PAPP-A 2.122 IE/l och beta hcg 80.4 IE/l

    Någon som vet nåt? 

  • Hejsan91hejsan
    feliscatus skrev 2022-03-07 16:42:49 följande:

    Bör ha varit i vecka 12+0 när blodprovet togs. 


    Jag tog blodprov i v 9+4, helt ok enligt bm. 
  • Anonym (Orolig!)

    idag togs blodprov inför Nip så nu börjar den eviga väntan:(

  • Hejsan91hejsan
    Anonym (Orolig!) skrev 2022-03-07 17:38:51 följande:

    idag togs blodprov inför Nip så nu börjar den eviga väntan:(


    Lider med dig men jag hoppas och tror att allt kommer gå bra <3 men förstår att det är jobbigt att vänta :( Fick själv dåliga besked på nipt i november och det var så hemskt och är nu så oerhört orolig över att det ska hända igen denna gång :( så tufft! 
  • Anonym (Orolig!)
    Hejsan91hejsan skrev 2022-03-07 17:50:57 följande:
    Lider med dig men jag hoppas och tror att allt kommer gå bra <3 men förstår att det är jobbigt att vänta :( Fick själv dåliga besked på nipt i november och det var så hemskt och är nu så oerhört orolig över att det ska hända igen denna gång :( så tufft! 
    Tack , hoppas och ber att resultatet blir bra men vågar inte lita på någo. vill inte tänka på det värsta men samtidigt så vill jag inte ge mig själv falska förhoppningar. Beklagar och så tufft :,( håller tummarna att det inte blir samma resultat för er igen. Får man fråga vad ni hade för resultat?
  • feliscatus
    Hejsan91hejsan skrev 2022-03-07 17:23:20 följande:
    Jag tog blodprov i v 9+4, helt ok enligt bm. 
    Ja jo att blodproverna skulle tas när de togs vet jag ju, det är resultatet jag funderar över. Blir ju inte klok på det här och det kommer aldrig någonting på posten... och nu får jag inte post igen förrän på onsdag! Blir galen här ju. 
  • Emma1b

    Jag väntar också en sladdis,mina barn är q2 och 9 Glad
    För mig har graviditeterna vatit mnästan identiska,med ett helt vedervärdigt illamående  som höll i sig till efter v 20 båda gångerrna innan, men hoppas det kan lätta lite tidigare dennagång! Men idag var det värre änpå längeä kräktes i bilen på väg hem från jobbet och igen nyss. Fy att man ska behöva hadet såhär!@

  • Syren93

    #feliscatus. Men har du gjort ultraljudet? Det är ju proverna och ultraljudet i sig som avgör risken, det slutliga värdet. Du lär inte få nått svar på enbart blodproverna.. :) vad jag förstått så brukar man få svar på plats.

  • feliscatus
    Syren93 skrev 2022-03-08 07:18:05 följande:

    #feliscatus. Men har du gjort ultraljudet? Det är ju proverna och ultraljudet i sig som avgör risken, det slutliga värdet. Du lär inte få nått svar på enbart blodproverna.. :) vad jag förstått så brukar man få svar på plats.


    Ja, jag gjorde ultraljudet för en vecka sedan exakt. Nackspalten var 1,1mm vilket jag, efter att ha frågat sköterskan, fick veta var normalt. I övrigt sa eller berättade hon inte särskilt mycket. Hon kollade så att blodproverna kommit in och analyserats, och det hade de gjort, men vad de indikerade sa hon ingenting om. Faktum är att jag i princip inte fick veta någonting. Fostrets hjärta slog och satt på rätt sida kroppen, nackspalten var normal, och blodproverna hade analyserats. That's it. Resultatet på KUB:en skulle jag få på posten, men nu har kallelsen till RUL hunnit komma till och med, utan att jag fått nåt resultat.

    Ska ringa bm när de har telefontid tänkte jag. 
Svar på tråden BF september 2022