• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • feliscatus

    Alltså jag inser ju att jag blivit helt hispig lol
    Om något varit uppenbart fel borde jag väl fått veta det där och då? 

    Borde verkligen försöka lugna ner mig. Mitt barn lever (eller gjorde i alla fall i vecka 12+4 och då ska ju den största missfallsrisken vara över), hjärtat slår som det ska och allt som ska finnas där finns. Och det är ju det viktigaste. Och trisomi 13 och 18, som ju är ganska allvarliga syndrom om jag förstått det rätt, är ju trots allt väldigt ovanliga.

    Phew. En kopp te kanske och försöka bli normal i huvudet? Hahaha

  • Hejsan91hejsan

    Kan inte citera folk men ja sist upptäckte de trisomi 18 på nipt för mig. Fostret dog sedan i vecka 11+6 (jag skulle varit i vecka 14 men fostret måste växt sakta). 

    Imrosé gjorde jag ett till tidigt ultraljud och än så länge verkar allt se bra ut, en sådan himla lättnad, var så otroligt nervös innan. Blev dessutom framflyttad från 10+5 till 11+1 så känns skönt att fostret denna gång verkar växa på sig i rätt takt till skillnad från sist när de upptäckte kromosomavvikelsen. Ska faktiskt göra nipt privat i kväll, hoppas så innerligt att det kommer gå bra. Blivit  helt förstörd efter 2st MA och upplever det så himla tufft med ultraljud. För övrigt så Träffade jag idag en sådan himla snäll läkare på lasarettet som sa att jag får säga till om jag vill ha fler ultraljud inlagt så fixar dom det :) 

  • Emma1b

    Då är vi i samma nervösa vmtan hejsan91hejsan. Tiden går såååå sakta. Var togs ditt prov? Jag tog på vasamamman, och de saatt svaret skulle komma på fredag eller måndag...

  • Tigu

    Var på vårt första ultraljud idag, och bebisen mådde bra och sprattlade jättemycket!! Så skönt! Blev 4 dagar framflyttad så istället för 9/9 Så är nu bf 13/9. Är så glad och tacksam just nu!!

  • Bez

    Asså hur långsamt kan dagar gå? Kub på måndag och känts som man väntat på den här dagen i evigheter även fast de bara är 5 veckor sen tidigt ultraljud. Tiden går bara långsammare ju närmare man kommer oxå 

  • Jordgubbstanten
    Bez skrev 2022-03-09 18:32:05 följande:

    Asså hur långsamt kan dagar gå? Kub på måndag och känts som man väntat på den här dagen i evigheter även fast de bara är 5 veckor sen tidigt ultraljud. Tiden går bara långsammare ju närmare man kommer oxå 


    Undrar samma! :D har kub på tisdag! Oroar mig mycket för att få dåliga resultat :( 
  • Jooosen
    Tigu skrev 2022-03-09 14:59:44 följande:

    Var på vårt första ultraljud idag, och bebisen mådde bra och sprattlade jättemycket!! Så skönt! Blev 4 dagar framflyttad så istället för 9/9 Så är nu bf 13/9. Är så glad och tacksam just nu!!


    Va härligt grattis! Då har vi exakt samma bf :D 
    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • luthia

    Hej!
    vill ni vara med i Facebookgruppen så skriv ett meddelande till mig. Gruppen vill inte bli för stor så vill ni iin är det sista rycket nu. 

  • Tigu
    Jooosen skrev 2022-03-09 21:02:26 följande:
    Va härligt grattis! Då har vi exakt samma bf :D 
    Åh!! jag lär gå över tiden dock.. fyller själv är 12/9 så ända dagen jag inte hoppas att bebis kommer på är då:?) 
  • Anonym (15/9)

    Kub igår 1:250 på ds  så har gått vidare med nipt 

    jag är så delad samtidigt lättad över att vi låg lågt på de andra två 

Svar på tråden BF september 2022