• Kommie
    Sat 25 Dec 2021 19:03
    3703 visningar
    31 svar
    31
    3703

    Vilken är den jobbigaste gruppen på Familjeliv?

    Kvinnor som tror att det är en mänsklig rättighet att få barn?

    ELLER

    Män som tror att det är en mänsklig rättighet att få knulla?

    Båda dessa grupper tycker jag utmärker sig väldigt starkt i mängder med trådar. Så vad tycker ni, vilken är den jobbigaste gruppen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är den jobbigaste gruppen på Familjeliv?
  • Anonym (U)
    Sat 25 Dec 2021 20:17
    #1
    +2

    Båda är lika hemska.

  • Anonym (Roadr­age)
    Sat 25 Dec 2021 21:30
    #2
    -1

    För er som inte är så snabba i pallet så kan jag sammanfatta:

    Det är helt lagligt att skaffa barn på egen hand.

    Det är inte lagligt att ha sex med personer som inte vill ha sex med en.

    Har man även efter detta problem med att förstå vilken grupp som är jobbigast rekommenderar jag psykoterapi för då är du störd.

  • Anonym (lll)
    Sat 25 Dec 2021 21:33
    #3
    Anonym (Roadrage) skrev 2021-12-25 21:30:45 följande:

    För er som inte är så snabba i pallet så kan jag sammanfatta:

    Det är helt lagligt att skaffa barn på egen hand.

    Det är inte lagligt att ha sex med personer som inte vill ha sex med en.

    Har man även efter detta problem med att förstå vilken grupp som är jobbigast rekommenderar jag psykoterapi för då är du störd.


    Eller hur. Tänkte precis skriva något liknande. 
  • Anonym (Bob)
    Sat 25 Dec 2021 21:33
    #4

    Kan du länka till några, eller iaf en, tråd, där kvinnor tror det är en rättighet att få barn?

  • Kommie
    Sat 25 Dec 2021 21:33
    #5
    +1
    Anonym (Roadrage) skrev 2021-12-25 21:30:45 följande:

    För er som inte är så snabba i pallet så kan jag sammanfatta:

    Det är helt lagligt att skaffa barn på egen hand.

    Det är inte lagligt att ha sex med personer som inte vill ha sex med en.

    Har man även efter detta problem med att förstå vilken grupp som är jobbigast rekommenderar jag psykoterapi för då är du störd.


    Jomen det beror ju på vilka lagar som gäller i respektive land. Det är ingen universell sanning.
  • Anonym (Så trött)
    Sun 26 Dec 2021 00:32
    #6

    Själv är jag så förbannade trött på alla tramsiga lektrådar. De vimlar ju av dom. Hur kan vuxna människor hålla på med sånt trams?

    Tack för ordet!

  • Anonym (XXX)
    Sun 2 Jan 2022 10:12
    #7
    +1

    De är lika jobbiga. 


    Anonym (Roadrage) skrev 2021-12-25 21:30:45 följande:

    För er som inte är så snabba i pallet så kan jag sammanfatta:

    Det är helt lagligt att skaffa barn på egen hand.

    Det är inte lagligt att ha sex med personer som inte vill ha sex med en.

    Har man även efter detta problem med att förstå vilken grupp som är jobbigast rekommenderar jag psykoterapi för då är du störd.


    Jag tror jag vet vem TS är, och att det syftar på en annan tråd, där en kvinna vill ha råd om hur hon ska övertala sin man att skaffa ett barn till, fastän han är klar med barn. Då drog TS parallellen till att kvinnor blir sura när män försöker tjata sig till sex fastän kvinnan sagt nej. Att ett nej borde gälla även när en man har sagt att han inte vill ha /fler/ barn. Ett nej är ett nej. 

    Det handlade alltså inte om inseminationn av singelkvinnor. (Vilket jag för övrigt tycker är djupt omoraliskt. Barn har rätt till både mamma och pappa.)
  • Kommie
    Sun 2 Jan 2022 10:18
    #8
    Anonym (XXX) skrev 2022-01-02 10:12:19 följande:

    De är lika jobbiga. 


    Jag tror jag vet vem TS är, och att det syftar på en annan tråd, där en kvinna vill ha råd om hur hon ska övertala sin man att skaffa ett barn till, fastän han är klar med barn. Då drog TS parallellen till att kvinnor blir sura när män försöker tjata sig till sex fastän kvinnan sagt nej. Att ett nej borde gälla även när en man har sagt att han inte vill ha /fler/ barn. Ett nej är ett nej. 

    Det handlade alltså inte om inseminationn av singelkvinnor. (Vilket jag för övrigt tycker är djupt omoraliskt. Barn har rätt till både mamma och pappa.)
    Du tror helt fel, men det är ett bra exempel på hur gissningslekar, skvaller och rykten påverkar folk på FL.
  • Anonym (Ini)
    Sun 2 Jan 2022 10:19
    #9
    Kommie skrev 2021-12-25 19:03:00 följande:
    Vilken är den jobbigaste gruppen på Familjeliv?
    Kvinnor som tror att det är en mänsklig rättighet att få barn?

    ELLER

    Män som tror att det är en mänsklig rättighet att få knulla?

    Båda dessa grupper tycker jag utmärker sig väldigt starkt i mängder med trådar. Så vad tycker ni, vilken är den jobbigaste gruppen?
    De med offermentalitet vare sig de är män eller kvinnor.
  • Anonym (Obser­vant)
    Sun 2 Jan 2022 10:25
    #10
    -2 +1

    Jag har inte lagt märke till att det finns en diskussion om kvinnors rätt att få barn på Familjeliv, men däremot ett evigt gnäll från vissa så kallade män som tycks besöka Familjeliv för att träna inför OS i lättkränkthet.

    Missförstå mig inte  - jag syftar på en liten minoritet som dock kan få vilket ämne som helst att mynna ut i att män är förfördelade.

Svar på tråden Vilken är den jobbigaste gruppen på Familjeliv?