• Wed 29 Dec 2021 14:49
    2008 visningar
    4 svar
    4
    2008

    Friluftsvänner

    Hej! Jag undrar om det är någon här som vet hur man kan träffa personer som gillar att vara ute i naturen? Gärna folk i 20-årsåldern. Har funderat på olika föreningar men känns som att de flesta är mycket äldre än mig där. Jag skulle bara tycka det vore kul om man kunde åka iväg och grilla, paddla kajak, tälta, åka långfärdsskridskor, vandra osv.

  • Svar på tråden Friluftsvänner
  • Anonym (Göteb­orgare­)
    Wed 29 Dec 2021 17:40
    #1

    Nu skulle jag nog kunna vara din mormor så det är nog inte mitt sällskap du söker.
    Här på västkusten finns det ett antal kanotklubbar där medlemmar paddlar både för motionens skull och gör längre turer i skärgården. Vintertid är det många som åker skidor och om de har tur långfärdskriller.
    Min uppfattning är att många som du gillar olika typer av frilufsliv.
    Så orienteringsklubb, fågelskådning, klätterklubb eller skidklubb spelar nog ingen större roll.
    Kolla runt i ditt närområde så hittar du säkert något och därmed ett nätverk till fler aktiviteter.

  • Wed 29 Dec 2021 21:44
    #2
  • Anonym (Lerig­a stövel­n)
    Wed 29 Dec 2021 21:49
    #3

    Kolla om det finns några Fältbiologer i närheten.

    Kolla upp Naturskyddsföreningen och Friluftsfrämjandet också. Ibland är det väldigt hög medelålder, men ibland inte.

    Utsidan.se kan kanske ge något. De har ett forum.

  • Anonym (Stell­a)
    Wed 29 Dec 2021 22:09
    #4

    När jag var i din ålder fick jag en klätterkurs och där lärde jag känna en massa vänner som gillar friluftsaktiviteter. Bästa jag gjort i hela mitt liv

Svar på tråden Friluftsvänner