• Sun 2 Jan 2022 16:05
    9150 visningar
    29 svar
    29
    9150

    Varför alltid samma ämnen?

    Seriöst finns sjuttioelva trådar som handlar om att skaffa barn (har folk på familjeliv ingen annan hobby??) och resterande om vaccin. Verkligen 200 olika trådar om samma skit. Varför inte skriva i en redan befintlig tråd om detta?

  • Svar på tråden Varför alltid samma ämnen?
  • Anonym (Frida­_het)
    Sun 2 Jan 2022 17:16
    #11
    Anonym (K) skrev 2022-01-02 17:11:11 följande:

    Men låt bli att läsa dom trådarna då? Haha.

    Förstår inte varför bli så arg över sånt?

    Always look on the bright side of life :)


    Går ju inte ens att se något annat än dessa trådar? Nä men frustrerad på att alla kvinnor på detta forum verkar vara såna jäkla no life kossor som bara tänker på en enda sak. När var hur de ska bli befruktade och ingenting annat verkligen
  • Anonym (K)
    Sun 2 Jan 2022 17:20
    #12
    Anonym (Frida_het) skrev 2022-01-02 17:16:36 följande:

    Går ju inte ens att se något annat än dessa trådar? Nä men frustrerad på att alla kvinnor på detta forum verkar vara såna jäkla no life kossor som bara tänker på en enda sak. När var hur de ska bli befruktade och ingenting annat verkligen


    Jo men jag förstår dig på ett sätt, men det är deras liv, eller något dom längtar efter som dom kanske aldrig ens får. Antar att det är ett sätt för dom "att prata av sig" .

    Jag tycker det är väldigt många trådar "är min k#k liten om den är Xcm lång/bred" osv. Helt ointressant enligt mig..
  • Anonym (ppp)
    Sun 2 Jan 2022 17:20
    #13
    Belmadelfin skrev 2022-01-02 16:05:53 följande:
    Varför alltid samma ämnen?

    Seriöst finns sjuttioelva trådar som handlar om att skaffa barn (har folk på familjeliv ingen annan hobby??) och resterande om vaccin. Verkligen 200 olika trådar om samma skit. Varför inte skriva i en redan befintlig tråd om detta?


    Admin skulle kunna sammanföra trådar om samma ämne, som de gör på andra forumet 
  • Anonym (K)
    Sun 2 Jan 2022 17:22
    #14
    +1
    Anonym (K) skrev 2022-01-02 17:20:05 följande:

    Jo men jag förstår dig på ett sätt, men det är deras liv, eller något dom längtar efter som dom kanske aldrig ens får. Antar att det är ett sätt för dom "att prata av sig" .

    Jag tycker det är väldigt många trådar "är min k#k liten om den är Xcm lång/bred" osv. Helt ointressant enligt mig..


    "Alla" nää, jag är kvinna och är inte en av dom. Försökte en enda gång att vara snäll och peppa, gav tips om att inte stressa och försöka för mycket osv. Vad fick jag för de? Jo en massa skit om att jag är en kall människa. Efter de tänkte jag att de är väll bättre att vara tyst då, försökte ju bara vara vänlig..
  • Sun 2 Jan 2022 17:27
    #15
    Anonym (ppp) skrev 2022-01-02 17:20:50 följande:

    Admin skulle kunna sammanföra trådar om samma ämne, som de gör på andra forumet 


    Men verkligen! Och döpa den till vi som försöker bli gravida helt enkelt. Skulle spara så mycket plats!
  • Sun 2 Jan 2022 17:29
    #16

    Och även en och samma tråd för -vi som vill diskutera vaccin mot covid-19-

  • Anonym (Frida­_het)
    Sun 2 Jan 2022 17:29
    #17
    Anonym (K) skrev 2022-01-02 17:20:05 följande:

    Jo men jag förstår dig på ett sätt, men det är deras liv, eller något dom längtar efter som dom kanske aldrig ens får. Antar att det är ett sätt för dom "att prata av sig" .

    Jag tycker det är väldigt många trådar "är min k#k liten om den är Xcm lång/bred" osv. Helt ointressant enligt mig..


    Jaa verkligen hur tjatigt som helst verkligen
  • Anonym (Solig­t)
    Sun 2 Jan 2022 17:40
    #18

    Ett tips är att gå in i specifika underkategorier och inte bara hänga i "senaste" eller "nya trådar", för då blir det ju lättare för dig att hitta ämnen som intresserar dig.

    Själv är jag less på trådar från kaffedraken och hans misslyckade liv och hans syster och fan och hans moster. Jag är less på tolka-graviditetstest-trådar. Jag är less på trådar från män som handlar om hur deras kvinnor aldrig vill knulla.

    Min lösning är att helt enkelt inte gå in i de trådarna.

  • Sun 2 Jan 2022 18:32
    #19
    Anonym (Soligt) skrev 2022-01-02 17:40:07 följande:

    Ett tips är att gå in i specifika underkategorier och inte bara hänga i "senaste" eller "nya trådar", för då blir det ju lättare för dig att hitta ämnen som intresserar dig.

    Själv är jag less på trådar från kaffedraken och hans misslyckade liv och hans syster och fan och hans moster. Jag är less på tolka-graviditetstest-trådar. Jag är less på trådar från män som handlar om hur deras kvinnor aldrig vill knulla.

    Min lösning är att helt enkelt inte gå in i de trådarna.


    Tack för tipset! Ska faktiskt göra det i fortsättningen
  • nernu
    Mon 3 Jan 2022 14:59
    #20
    +2
    Anonym (FAMILJEliv) skrev 2022-01-02 16:29:29 följande:

    Jag tycker att det är betydligt mer irriterande med alla dessa runktrådar, ofta svarar män som utger sig för att vara kvinnor i trådarna. De om några trådar passar inte på forumet.


    För att inte tala om vad har du på dig just nu-trådarna. Jahaaa nånstans i sverige sitter det en snubbe i mjukisbyxor och vill veta vad andra har på sig. Suck.
  • Anonym (Mina favori­ter!)
    Mon 3 Jan 2022 15:41
    #21
    +2

    Människor är intresserade av olika ämnen och det får man acceptera. Det du tycker är intressant är jag helt ointresserad av och vice versa. Så är det bara och inget att uppröras över.

    När jag går in på FL (forumet alltså) kollar jag först Nya trådar och väljer där vilka jag ska lägga till mina favoriter, sedan går jag vidare till Mina favoriter och ser då enbart trådar jag själv valt ut som intresserar mig. Då slipper jag i fortsättningen se massa trådar som känns irrelevanta för mig. Om ni som klagar på att exempelvis se sida upp sida ner med lektrådar gjorde som jag, skulle ni ju fortsättningsvis slippa se dem. Problem solved och vi kan alla samsas på forumet med våra olika preferenser och intressen.

  • Anonym (K)
    Mon 3 Jan 2022 15:46
    #22
    Anonym (Mina favoriter!) skrev 2022-01-03 15:41:45 följande:

    Människor är intresserade av olika ämnen och det får man acceptera. Det du tycker är intressant är jag helt ointresserad av och vice versa. Så är det bara och inget att uppröras över.

    När jag går in på FL (forumet alltså) kollar jag först Nya trådar och väljer där vilka jag ska lägga till mina favoriter, sedan går jag vidare till Mina favoriter och ser då enbart trådar jag själv valt ut som intresserar mig. Då slipper jag i fortsättningen se massa trådar som känns irrelevanta för mig. Om ni som klagar på att exempelvis se sida upp sida ner med lektrådar gjorde som jag, skulle ni ju fortsättningsvis slippa se dem. Problem solved och vi kan alla samsas på forumet med våra olika preferenser och intressen.


    Ja svårare än så är det ju inte! :)
  • Anonym (Major­)
    Mon 3 Jan 2022 15:57
    #23

    Jag tycker att det borde finnas många fler trådar om skillnader i ålder mellan kvinnor och män, speciellt där kvinnan är yngre, även kanske om syskonrelationer

  • Anonym (Mina favori­ter!)
    Mon 3 Jan 2022 16:00
    #24
    Anonym (K) skrev 2022-01-03 15:46:41 följande:

    Ja svårare än så är det ju inte! :)


    Precis! Problemet verkar vara att alltför många i stället för Nya trådar ?> Mina favoriter primärt använder sig av Senaste och Hetaste och då ständigt på nytt måste konfronteras med trådar de vill slippa se. Jag kan förstå att det blir tjatigt och det är därför jag inte gör så.
  • Anonym (Mina favori­ter!)
    Mon 3 Jan 2022 16:02
    #25
    Anonym (Major) skrev 2022-01-03 15:57:12 följande:

    Jag tycker att det borde finnas många fler trådar om skillnader i ålder mellan kvinnor och män, speciellt där kvinnan är yngre, även kanske om syskonrelationer


    Ha ha, mitt i prick.
  • Tue 4 Jan 2022 23:14
    #26
    Anonym (Mina favoriter!) skrev 2022-01-03 16:00:07 följande:

    Precis! Problemet verkar vara att alltför många i stället för Nya trådar ?> Mina favoriter primärt använder sig av Senaste och Hetaste och då ständigt på nytt måste konfronteras med trådar de vill slippa se. Jag kan förstå att det blir tjatigt och det är därför jag inte gör så.


    Jo men för att kunna välja favoriter behöver man ju kolla under nya trådar.. och då dyker det ju upp 50 olika göra barn efter fyrtio eller vaccinationstjats trådar dagligen.
  • Anonym (KD2)
    Tue 4 Jan 2022 23:24
    #27
    Anonym (Major) skrev 2022-01-03 15:57:12 följande:

    Jag tycker att det borde finnas många fler trådar om skillnader i ålder mellan kvinnor och män, speciellt där kvinnan är yngre, även kanske om syskonrelationer


    Räcker inte dina?
  • Anonym (Major­)
    Wed 5 Jan 2022 11:37
    #28
    Anonym (KD2) skrev 2022-01-04 23:24:27 följande:

    Räcker inte dina?


    Jo självklart skriver jag att det behövs mer om jag tycker att det räcker. Är det ditt bästa?
  • Anonym (Mina favori­ter!)
    Thu 6 Jan 2022 09:40
    #29
    +1
    Belmadelfin skrev 2022-01-04 23:14:06 följande:

    Jo men för att kunna välja favoriter behöver man ju kolla under nya trådar.. och då dyker det ju upp 50 olika göra barn efter fyrtio eller vaccinationstjats trådar dagligen.


    Jo, du har väl rätt vad gäller vaccinations- och barntrådarna och dessa borde, som redan föreslagits av flera, kunna slås i hop - men för det behövs till skillnad från nu aktiv moderation. Men lektrådar verkar inte startas lika frekvent, så dem slipper man nästan helt under Nya trådar.
Svar på tråden Varför alltid samma ämnen?