• Tue 4 Jan 2022 01:00
    155172 visningar
    182 svar
    182
    155172

    Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus

    Tänkte starta en tråd här och få prata av mig med andra som sitter i samma sits. Jag och min sambo har försökt skaffa barn och vi är inne på 6de försöket nu. Jag har en son som är 13 år min sambo har inga barn sen tidigare och jag vill inget hellre än att ge honom ett litet barn. Men jag känner mig så otroligt stressad blir 39 nu i april.

    Ringde i tisdags till gyn och bokade in oss så 4-5 månader innan vi får komma dit. Sen ligger mitt BMI högt så i onsdags började jag med viktminskning.

    Det är ju så otroligt mycket runt omkring. Mycket tankar och man grubblar och är rädd.

    Läser inlägg med 38+ som blivit gravida och det tog på första försöket eller vissa som det tog flera försök på innan plusset så jag försöker tänka på att det kan ta sig och hoppas verkligen. Håller på med ägglossningstest och det visar ägglossning så det känns alla fall skönt.

    Är det någon som användt sig av spermievänligt glidmedel? Som hjälper spermierna på traven lite. Jag har köpt en men har inte testat ännu. Funderar på att använda det nu denna gång. Borde ha ägglossning nu till helgen om jag räknat rätt och det brukar stämma.

    Någon mer som vill prata av sig och som sitter i samma sits som jag och är 38+?

  • Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus
  • Tue 4 Jan 2022 17:20
    #1

    Är äldre än du så jag kan definitivt relatera till åldersstressen, samtidigt som man läser om de som lyckas utan större problem och är "till åren".

    Har själv en tonåring sedan tidigare och mannen har inga barn. Vi kämpar på och hoppas att det går hela vägen och att vi får till ett litet kärleksbarn

  • Tue 4 Jan 2022 21:43
    #2

    Hej, jag är i samma situation jag med. Jag fyllde nyligen 39 och vi försöker få ett andra barn och är nu inne på sjätte försöket. Jag fick mitt första barn för drygt ett år sedan och det tog sex försök innan jag blev gravid med honom så jag hoppas det har tagits sig även denna gång på sjätte försöket (jag har bim den 11/1).

    Både jag och min man ska sätta igång med viktminskning nästa vecka och hoppas det kan hjälpa till lite, har ingen farlig övervikt men det skadar inte att bli lite mer fit!

  • Wed 5 Jan 2022 00:15
    #3
    Ellobi skrev 2022-01-04 17:20:47 följande:

    Är äldre än du så jag kan definitivt relatera till åldersstressen, samtidigt som man läser om de som lyckas utan större problem och är "till åren".

    Har själv en tonåring sedan tidigare och mannen har inga barn. Vi kämpar på och hoppas att det går hela vägen och att vi får till ett litet kärleksbarn


    Ja man läser på flera ställen att en del lyckas utan större problem. Man blir så avundsjuk och samtidigt lite ledsen.

    Hur gammal är du?

    Håller tummarna för att det ska bli ett plus på stickan för oss.
  • Wed 5 Jan 2022 00:19
    #4
    LillaGry skrev 2022-01-04 21:43:45 följande:

    Hej, jag är i samma situation jag med. Jag fyllde nyligen 39 och vi försöker få ett andra barn och är nu inne på sjätte försöket. Jag fick mitt första barn för drygt ett år sedan och det tog sex försök innan jag blev gravid med honom så jag hoppas det har tagits sig även denna gång på sjätte försöket (jag har bim den 11/1).

    Både jag och min man ska sätta igång med viktminskning nästa vecka och hoppas det kan hjälpa till lite, har ingen farlig övervikt men det skadar inte att bli lite mer fit!


    Jag håller tummarna på att vi lyckas få ett plus. Jag har troligtvis ägglossning på fredag så det är bara att hålla tummarna. Det är ju så segt att vänta mellan ägglossning och mens om det tagit sig eller inte. Men ibland har det kännts som att nu har det nog banne mig tagit sig men nä.. Blir väl skengravid eller ngt.????
  • Wed 5 Jan 2022 12:26
    #5
    Vinnie83 skrev 2022-01-05 00:15:22 följande:

    Ja man läser på flera ställen att en del lyckas utan större problem. Man blir så avundsjuk och samtidigt lite ledsen.

    Hur gammal är du?

    Håller tummarna för att det ska bli ett plus på stickan för oss.


    Mmm och då vet man aldrig om de lyckas på naturlig väg, genom privat ivf eller äggdonation. Det är klart att det teoretiskt sett går att bli gravid så länge man ägglossar, men risken för mf och kromosomavvikelser är högre. Men min gyn sa att de rekommenderar att man skyddar sig tills man är över 52 för att vara helt säker.

    Jag är 40+ och utredning är inte aktuellt både pga det men att mannen säger nej.

    Vi kör på devisen blir det så blir det och då är det meningen . Fick ett mf i augusti så jag hoppas att få ett plus igen snart.
  • Fri 7 Jan 2022 01:05
    #6
    Ellobi skrev 2022-01-05 12:26:23 följande:

    Mmm och då vet man aldrig om de lyckas på naturlig väg, genom privat ivf eller äggdonation. Det är klart att det teoretiskt sett går att bli gravid så länge man ägglossar, men risken för mf och kromosomavvikelser är högre. Men min gyn sa att de rekommenderar att man skyddar sig tills man är över 52 för att vara helt säker.

    Jag är 40+ och utredning är inte aktuellt både pga det men att mannen säger nej.

    Vi kör på devisen blir det så blir det och då är det meningen . Fick ett mf i augusti så jag hoppas att få ett plus igen snart.


    Håller med man vet inte redigt hur det ligget till för dom andra. Men man får leva på hoppet och hoppas att man lyckas bli gravid snart.

    Körde ni med ägglossningstester också?
  • Fri 7 Jan 2022 09:25
    #7
    Vinnie83 skrev 2022-01-07 01:05:16 följande:

    Håller med man vet inte redigt hur det ligget till för dom andra. Men man får leva på hoppet och hoppas att man lyckas bli gravid snart.

    Körde ni med ägglossningstester också?


    Det är ju en hel del kändisar som fått barn upp i åren men vad jag vet är det bara Mikaela Lauren som öppet sagt att det gick vägen genom äggdonation. Carina Berg genom IVF tror jag, Carolina Gynning, Hanna Widell och Titiyo vet jag inte om de berättat.

    Kört med ägglossningstester och så länge de ger utslag så ser jag det som ett positivt tecken. Bara att ligga i så att säga .
  • Sat 8 Jan 2022 20:47
    #8

    Jag fick mens idag, 3 dagar för tidigt vilket aldrig har hänt förut då min cykel alltid varit 28 eller 29 dagar. Är så besviken, detta var sjätte försöket och nu ska man få oregelbunden mens oxå för att komplicera allt lite mer.

    Jag har förresten testat conceive plus spermievänligt glidmedel, men bara en gång och det funkade inte, men ska nog testa igen, det kan ju inte skada.

  • Sat 8 Jan 2022 23:46
    #9
    LillaGry skrev 2022-01-08 20:47:07 följande:

    Jag fick mens idag, 3 dagar för tidigt vilket aldrig har hänt förut då min cykel alltid varit 28 eller 29 dagar. Är så besviken, detta var sjätte försöket och nu ska man få oregelbunden mens oxå för att komplicera allt lite mer.

    Jag har förresten testat conceive plus spermievänligt glidmedel, men bara en gång och det funkade inte, men ska nog testa igen, det kan ju inte skada.


    Nej vad tråkigt håller tummarna för ett plus nästa gång.

    Jag visade positivt på ägglossningstestet idag så nu får vi hoppas här.

    Ja jag har inte testat mina conceive Plus ännu funderar på det nästa gång om det inte tar sig här nu.

    Det känns ibland som kroppen spelar en ett spratt med att mensen kommer förtidigt för sånhar det varit för mig också och det har inte varit så förut. Så skumt.
  • Sun 9 Jan 2022 00:11
    #10
    Vinnie83 skrev 2022-01-08 23:46:35 följande:

    Nej vad tråkigt håller tummarna för ett plus nästa gång.

    Jag visade positivt på ägglossningstestet idag så nu får vi hoppas här.

    Ja jag har inte testat mina conceive Plus ännu funderar på det nästa gång om det inte tar sig här nu.

    Det känns ibland som kroppen spelar en ett spratt med att mensen kommer förtidigt för sånhar det varit för mig också och det har inte varit så förut. Så skumt.


    Det kan säkert bero på att man är så fixerad av att bli gravid att kroppen spelar en ett spratt. Men bättre att mensen kommer för tidigt än försent i alla fall för då är det säkert lätt att börja hoppas.

    Lycka till med myset nu så hoppas vi på plus om ett par veckor för dig
Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus