• Tue 4 Jan 2022 01:00
    155195 visningar
    182 svar
    182
    155195

    Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus

    Tänkte starta en tråd här och få prata av mig med andra som sitter i samma sits. Jag och min sambo har försökt skaffa barn och vi är inne på 6de försöket nu. Jag har en son som är 13 år min sambo har inga barn sen tidigare och jag vill inget hellre än att ge honom ett litet barn. Men jag känner mig så otroligt stressad blir 39 nu i april.

    Ringde i tisdags till gyn och bokade in oss så 4-5 månader innan vi får komma dit. Sen ligger mitt BMI högt så i onsdags började jag med viktminskning.

    Det är ju så otroligt mycket runt omkring. Mycket tankar och man grubblar och är rädd.

    Läser inlägg med 38+ som blivit gravida och det tog på första försöket eller vissa som det tog flera försök på innan plusset så jag försöker tänka på att det kan ta sig och hoppas verkligen. Håller på med ägglossningstest och det visar ägglossning så det känns alla fall skönt.

    Är det någon som användt sig av spermievänligt glidmedel? Som hjälper spermierna på traven lite. Jag har köpt en men har inte testat ännu. Funderar på att använda det nu denna gång. Borde ha ägglossning nu till helgen om jag räknat rätt och det brukar stämma.

    Någon mer som vill prata av sig och som sitter i samma sits som jag och är 38+?

  • Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus
  • Sun 9 Jan 2022 10:22
    #11
    LillaGry skrev 2022-01-08 20:47:07 följande:

    Jag fick mens idag, 3 dagar för tidigt vilket aldrig har hänt förut då min cykel alltid varit 28 eller 29 dagar. Är så besviken, detta var sjätte försöket och nu ska man få oregelbunden mens oxå för att komplicera allt lite mer.

    Jag har förresten testat conceive plus spermievänligt glidmedel, men bara en gång och det funkade inte, men ska nog testa igen, det kan ju inte skada.


    Nej, vad surt! Tråkigt att höra.

    Min är en dag sen men då appen är inställd på 26 dagar och jag brukar diffa mellan 25-27 dagar, så jag tror den kommer idag.

    Har inga känningar som i höstas när jag plussade, så därför tar jag senheten med ro.

    Conceive plus har jag aldrig hört talas om, vad intressant! Hur fungerar det?
  • Sun 9 Jan 2022 11:24
    #12
    Ellobi skrev 2022-01-09 10:22:33 följande:

    Nej, vad surt! Tråkigt att höra.

    Min är en dag sen men då appen är inställd på 26 dagar och jag brukar diffa mellan 25-27 dagar, så jag tror den kommer idag.

    Har inga känningar som i höstas när jag plussade, så därför tar jag senheten med ro.

    Conceive plus har jag aldrig hört talas om, vad intressant! Hur fungerar det?


    Jag håller tummarna för dig.

    Conceive plus ska vara ett fertilitetsglidmedel som gör miljön gynnsam för spermierna och gör att de kan simma lite lättare. Själv tyckte jag det var ganska smidigt att använda det när man ?måste? ha sex på beställning och lusten inte var där på en gång när vi satte igång.
  • Sun 9 Jan 2022 22:01
    #13
    LillaGry skrev 2022-01-09 11:24:30 följande:

    Jag håller tummarna för dig.

    Conceive plus ska vara ett fertilitetsglidmedel som gör miljön gynnsam för spermierna och gör att de kan simma lite lättare. Själv tyckte jag det var ganska smidigt att använda det när man ?måste? ha sex på beställning och lusten inte var där på en gång när vi satte igång.


    Tack snälla , men i dag så kom den ändå, typ en dag sen.

    Ja, liggveckan är inte en höjdare varje månad inte. Att bli sugen på beställning är gode svårt.
  • Mon 10 Jan 2022 00:12
    #14
    Ellobi skrev 2022-01-09 22:01:09 följande:

    Tack snälla , men i dag så kom den ändå, typ en dag sen.

    Ja, liggveckan är inte en höjdare varje månad inte. Att bli sugen på beställning är gode svårt.


    Vad tråkigt att höra

    Nya tag om ett par veckor för oss då, förhoppningsvis med otvungen lust
  • Mon 10 Jan 2022 07:04
    #15
    LillaGry skrev 2022-01-09 00:11:07 följande:

    Det kan säkert bero på att man är så fixerad av att bli gravid att kroppen spelar en ett spratt. Men bättre att mensen kommer för tidigt än försent i alla fall för då är det säkert lätt att börja hoppas.

    Lycka till med myset nu så hoppas vi på plus om ett par veckor för dig


    Ja jag tror också det att man är så fixerad i att man vill bli gravid så man får känningar av alla möjliga sorters symtomer.

    Men som du säger det är ju hellre att mensen kommer tidigare än försent och man börjar fundera och det bara blir negativt på stickan.

    Tack ja det är bara att vänta nu och hoppas på ett plus.
  • Fri 14 Jan 2022 00:26
    #16

    7 dagar kvar till beräknad mens. Dessa dagar har gått fort tycker jag. Men nu kommer väl dessa sista dagar gå sakta bara för det.

    Denna gång kände jag av ägglossningen väldigt tydligt. Brukar sällan göra det. Men vi får se kan ju inte annat än att hålla tummarna på ett plus.

  • Fri 14 Jan 2022 20:47
    #17
    Vinnie83 skrev 2022-01-14 00:26:42 följande:

    7 dagar kvar till beräknad mens. Dessa dagar har gått fort tycker jag. Men nu kommer väl dessa sista dagar gå sakta bara för det.

    Denna gång kände jag av ägglossningen väldigt tydligt. Brukar sällan göra det. Men vi får se kan ju inte annat än att hålla tummarna på ett plus.


    Hoppas, hoppas, hoppas
  • Thu 20 Jan 2022 22:36
    #18

    Vinnie83: hur går det för dig? Nära bim nu? 


    jag har ägglossning i dagarna så vi försöker mysa lite extra i dagarna, sen börjar mina två långa, långa veckors väntan. 

  • Fri 21 Jan 2022 23:09
    #19
    LillaGry skrev 2022-01-20 22:36:57 följande:

    Vinnie83: hur går det för dig? Nära bim nu? 


    jag har ägglossning i dagarna så vi försöker mysa lite extra i dagarna, sen börjar mina två långa, långa veckors väntan. 


    Jadu jag vet inte vad jag ska säga. Igår fick jag "rosa" på pappret när jag var på toan vid 2 tillfällen sen inget mer. Mensvärk från och till och mensen skulle kommit idag men inget ännu. Negativt på gravtest. Börjar bli orolig nu antingen så vill jag ha ett plus eller så vill jag att mensen ska komma. Detta gör mig så ledsen och orolig. Förra gången jag var gravid fick jag rosa på pappret också och 2 dagar efter fick jag ett plus. Tyvärr slutade ju det i missfall. Men jag kommer inte ihåg om jag testade mig ngt dagen efter jag upptäckte det rosa då eller om ajg väntade. 

    Håller tummarna för er att det ska bli ett plus mem vi får se.

    Lycka till och mys en massa nu.????
  • Fri 21 Jan 2022 23:46
    #20
    LillaGry skrev 2022-01-20 22:36:57 följande:

    Vinnie83: hur går det för dig? Nära bim nu? 


    jag har ägglossning i dagarna så vi försöker mysa lite extra i dagarna, sen börjar mina två långa, långa veckors väntan. 


    Vet inte varför det kom flera frågetecken. Skickade en smiley. Konstigt... Men lycka till nu och mys en massa.(en glad gubbe) skickade jag. 
Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus