• Tue 4 Jan 2022 01:00
    155171 visningar
    182 svar
    182
    155171

    Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus

    Tänkte starta en tråd här och få prata av mig med andra som sitter i samma sits. Jag och min sambo har försökt skaffa barn och vi är inne på 6de försöket nu. Jag har en son som är 13 år min sambo har inga barn sen tidigare och jag vill inget hellre än att ge honom ett litet barn. Men jag känner mig så otroligt stressad blir 39 nu i april.

    Ringde i tisdags till gyn och bokade in oss så 4-5 månader innan vi får komma dit. Sen ligger mitt BMI högt så i onsdags började jag med viktminskning.

    Det är ju så otroligt mycket runt omkring. Mycket tankar och man grubblar och är rädd.

    Läser inlägg med 38+ som blivit gravida och det tog på första försöket eller vissa som det tog flera försök på innan plusset så jag försöker tänka på att det kan ta sig och hoppas verkligen. Håller på med ägglossningstest och det visar ägglossning så det känns alla fall skönt.

    Är det någon som användt sig av spermievänligt glidmedel? Som hjälper spermierna på traven lite. Jag har köpt en men har inte testat ännu. Funderar på att använda det nu denna gång. Borde ha ägglossning nu till helgen om jag räknat rätt och det brukar stämma.

    Någon mer som vill prata av sig och som sitter i samma sits som jag och är 38+?

  • Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus
  • Sun 23 Jan 2022 20:52
    #21

    Usch vad jobbigt, den där tiden är den värsta tycker jag. Tråkigt med negativt test, men kanske du är en sån som plussar sent (fingers crossed) eller så kanske du testade för tidigt. 


    För mig börjar den två veckors hemskt långa väntan nu. Vi har myst på ca två ggr per dag så att ägget inte har en chans att inte bli befruktat Flört(sen är det ju lite mer som ska stämma för att bli gravid). Som tur är har jag jättemycket på jobbet nu så det ska förhoppningsvis hålla tankarna på annat håll i väntan på bim. 

  • Sun 23 Jan 2022 22:47
    #22

    är på mitt 4 eller 5e försök och är så irriterad för tror jag missade ÄL denna månad med en dag, hade alla tecken men stirrade mig blind på appen jag har, så dumt. 

  • Sun 23 Jan 2022 23:39
    #23
    LillaGry skrev 2022-01-23 20:52:14 följande:

    Usch vad jobbigt, den där tiden är den värsta tycker jag. Tråkigt med negativt test, men kanske du är en sån som plussar sent (fingers crossed) eller så kanske du testade för tidigt. 


    För mig börjar den två veckors hemskt långa väntan nu. Vi har myst på ca två ggr per dag så att ägget inte har en chans att inte bli befruktat // Flört(sen är det ju lite mer som ska stämma för att bli gravid). Som tur är har jag jättemycket på jobbet nu så det ska förhoppningsvis hålla tankarna på annat håll i väntan på bim. 


    Ja mensen kom som en käftsmäll även denna gång. Dock 1 dag över men så är det. Bara kämpa på. Har dock inte testat conceive Plus ännu och tänkte faktiskt testa det nu denna gång. 
    Vi får nycklar till nya lägenheten imorgon så förhoppningsvis har jag lite att tänka på också mellan mysstunderna. Blir lätt att man tänker grubblar för mycket annars. Och jag vet ju inte om det stämmer men det sägs ju att det också kan medföra att det låser sig. Så ska försöka att inte grubbla så mycket och tänka positivt. Men hur lätt är det?? 
    Håller tummarna så får vi hoppas.
  • Sun 23 Jan 2022 23:41
    #24
    SigneSE skrev 2022-01-23 22:47:08 följande:

    är på mitt 4 eller 5e försök och är så irriterad för tror jag missade ÄL denna månad med en dag, hade alla tecken men stirrade mig blind på appen jag har, så dumt. 


    Okej ja man blir ju så irriterad på sig själv när man missar. Jag kör med ägglossningstest och det är ju en press det också men jag verkar ha ägglossning alla fall. Så vi får se vad som händer. 

    Hoppas det blir bättre tajming nästa gång för er.
  • Sun 23 Jan 2022 23:48
    #25
    Vinnie83 skrev 2022-01-04 01:00:14 följande:
    Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus

    Tänkte starta en tråd här och få prata av mig med andra som sitter i samma sits. Jag och min sambo har försökt skaffa barn och vi är inne på 6de försöket nu. Jag har en son som är 13 år min sambo har inga barn sen tidigare och jag vill inget hellre än att ge honom ett litet barn. Men jag känner mig så otroligt stressad blir 39 nu i april.

    Ringde i tisdags till gyn och bokade in oss så 4-5 månader innan vi får komma dit. Sen ligger mitt BMI högt så i onsdags började jag med viktminskning.

    Det är ju så otroligt mycket runt omkring. Mycket tankar och man grubblar och är rädd.

    Läser inlägg med 38+ som blivit gravida och det tog på första försöket eller vissa som det tog flera försök på innan plusset så jag försöker tänka på att det kan ta sig och hoppas verkligen. Håller på med ägglossningstest och det visar ägglossning så det känns alla fall skönt.

    Är det någon som användt sig av spermievänligt glidmedel? Som hjälper spermierna på traven lite. Jag har köpt en men har inte testat ännu. Funderar på att använda det nu denna gång. Borde ha ägglossning nu till helgen om jag räknat rätt och det brukar stämma.

    Någon mer som vill prata av sig och som sitter i samma sits som jag och är 38+?


  • Mon 24 Jan 2022 22:04
    #26

    Enligt appen har jag ÄL imorgon men enligt ÄL-värk samt flytningar så borde det varit nångång mellan fred-måndag (Idag). Hade ÄL- värk alla dagarna, men följde den där dumma appen och glömde helt bort ???? fick panik när jag kom på just det jag har ju ÄL-känningar så hann iaf ha sex vid 10 idag men nån timme efter det aå var all ÄL värk borta.
    Har liksom gått p våntat på ÄL nu i 2veckor!!! Åh så besviken, måste vara minimal chans nu...

    Hur går det för er andra?

  • Mon 24 Jan 2022 22:06
    #27

    Vinne83- har du ÄL nu alltså? ????????????

  • Mon 24 Jan 2022 22:07
    #28

    Gjorde en smiley blev tusen frågetecken, utsäkta!

  • Tue 25 Jan 2022 23:44
    #29
    SigneSE skrev 2022-01-24 22:06:30 följande:

    Vinne83- har du ÄL nu alltså? ????????????


    Nä jag har precis avslutat min mens så börjar med stickorna imorgon just för att jag inte vill missa ngn dag. 
    Jag kan inte heller skicka ngn smiley blir bara fel när jag gör det.  
  • Fri 28 Jan 2022 22:05
    #30
    LillaGry skrev 2022-01-23 20:52:14 följande:

    Usch vad jobbigt, den där tiden är den värsta tycker jag. Tråkigt med negativt test, men kanske du är en sån som plussar sent (fingers crossed) eller så kanske du testade för tidigt. 


    För mig börjar den två veckors hemskt långa väntan nu. Vi har myst på ca två ggr per dag så att ägget inte har en chans att inte bli befruktat // Flört(sen är det ju lite mer som ska stämma för att bli gravid). Som tur är har jag jättemycket på jobbet nu så det ska förhoppningsvis hålla tankarna på annat håll i väntan på bim. 


    Hur går det lyckas du hålla tankarna borta pga mycket jobb? Vi har precis landat nu i den nya lägenheten och det har varit så mycket med flytten så vi har haft fullt upp men ändå hunnit myst mitt i allt kaos så det känns alla fall bra. Har snart ägglossning igen enligt mina test så får se om det lyckas bli ngt denna gång. Vi har bestämt att vi ska köra med conceive Plus denna gång alla fall. 
Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus