• Anonym (Kaffedraken)

    Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus

    Tänkte starta en tråd här och få prata av mig med andra som sitter i samma sits. Jag och min sambo har försökt skaffa barn och vi är inne på 6de försöket nu. Jag har en son som är 13 år min sambo har inga barn sen tidigare och jag vill inget hellre än att ge honom ett litet barn. Men jag känner mig så otroligt stressad blir 39 nu i april.

    Ringde i tisdags till gyn och bokade in oss så 4-5 månader innan vi får komma dit. Sen ligger mitt BMI högt så i onsdags började jag med viktminskning.

    Det är ju så otroligt mycket runt omkring. Mycket tankar och man grubblar och är rädd.

    Läser inlägg med 38+ som blivit gravida och det tog på första försöket eller vissa som det tog flera försök på innan plusset så jag försöker tänka på att det kan ta sig och hoppas verkligen. Håller på med ägglossningstest och det visar ägglossning så det känns alla fall skönt.

    Är det någon som användt sig av spermievänligt glidmedel? Som hjälper spermierna på traven lite. Jag har köpt en men har inte testat ännu. Funderar på att använda det nu denna gång. Borde ha ägglossning nu till helgen om jag räknat rätt och det brukar stämma.

    Någon mer som vill prata av sig och som sitter i samma sits som jag och är 38+?

  • Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus
  • Anonym (Kaffedraken)
    Vinnie83 skrev 2022-01-28 22:05:48 följande:
    Hur går det lyckas du hålla tankarna borta pga mycket jobb? Vi har precis landat nu i den nya lägenheten och det har varit så mycket med flytten så vi har haft fullt upp men ändå hunnit myst mitt i allt kaos så det känns alla fall bra. Har snart ägglossning igen enligt mina test så får se om det lyckas bli ngt denna gång. Vi har bestämt att vi ska köra med conceive Plus denna gång alla fall. 
    Jo men det har gått ganska bra faktiskt, jag tror jag är på äl + 6/7 idag men har inte tänkt så mycket på när jag kan testa. Vi använde conceive plus vid flera tillfällen nu kring äl, så vi får se i slutet på nästa vecka om det har hjälpt Glad
    Lycka till med myset i flyttkaoset Flört
  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaGry skrev 2022-01-29 14:14:35 följande:
    Jo men det har gått ganska bra faktiskt, jag tror jag är på äl + 6/7 idag men har inte tänkt så mycket på när jag kan testa. Vi använde conceive plus vid flera tillfällen nu kring äl, så vi får se i slutet på nästa vecka om det har hjälpt Glad
    Lycka till med myset i flyttkaoset Flört
    Åh så spännande att du också använder dig av conceive Plus. Vi har börjat med det nu också men en så länge bara kört med det 1 gång ännu. Men fler lär det bli. Ska bli spännande och se om det fungerar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Vinnie83 skrev 2022-01-29 23:15:08 följande:
    Åh så spännande att du också använder dig av conceive Plus. Vi har börjat med det nu också men en så länge bara kört med det 1 gång ännu. Men fler lär det bli. Ska bli spännande och se om det fungerar.

    Vi har testat det en månad tidigare men då fungerade det inte, men vi har haft sån himla otur runt äl pga hälsat på föräldrar (och bott där då vi inte bor i samma land), haft vänner på besök över en helg och en 1 åring som inte sover på beställning. Så den här gången var i princip den bästa utan massa störningsmoment så jag hoppas verkligen att det har fungerat nu. Igår satt jag och kollade på videos och bilder från när min son var nyfödd och då kände jag verkligen hur mycket jag vill uppleva detta igen och helst nu, nu, nu. Om det inte funkar den här månaden kommer jag vara över 40 när/om det blir en baby någon gång. 


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaGry skrev 2022-01-29 23:55:54 följande:

    Vi har testat det en månad tidigare men då fungerade det inte, men vi har haft sån himla otur runt äl pga hälsat på föräldrar (och bott där då vi inte bor i samma land), haft vänner på besök över en helg och en 1 åring som inte sover på beställning. Så den här gången var i princip den bästa utan massa störningsmoment så jag hoppas verkligen att det har fungerat nu. Igår satt jag och kollade på videos och bilder från när min son var nyfödd och då kände jag verkligen hur mycket jag vill uppleva detta igen och helst nu, nu, nu. Om det inte funkar den här månaden kommer jag vara över 40 när/om det blir en baby någon gång. 


     


    Okej jag förstår. Ja det är mycket som ska klicka för att det ska bli något. Vi har skjutit på det ett tag eller det är nog mer jag som har gjort det för allt med coronan och vaccin mm. Jag kände att jag ville vänta sen fick jag corona(innan vaccinet fanns) så jag mådde inte så bra och det tog ett tag för mig att komma tillbaka. Bara några månader innan jag blev sjuk så fick vi missfall. Tidigt missfall det var redan i v 5-6. Hade precis fått reda på det. Och då hade vi lyckats pricka in med en enda mysstund och nu sitter man här med ägglossningstest conceive Plus och är orolig för att man inte ska kunna bli gravid. Och ångrar sig så mycket för att man väntade och sköt upp det. Rädslan tog nog överhanden där men jag kommer ångra mig ngt enormt resten av mitt liv om jag inte kommer kunna bli gravid. 
    Det är mycket tankar som far omkring. Om man bar aktade sitta still i båten och njuta av denna tid ocg tänka positivt. Inte alltid så lätt..
  • Anonym (Kaffedraken)
    Vinnie83 skrev 2022-01-31 01:23:54 följande:
    Okej jag förstår. Ja det är mycket som ska klicka för att det ska bli något. Vi har skjutit på det ett tag eller det är nog mer jag som har gjort det för allt med coronan och vaccin mm. Jag kände att jag ville vänta sen fick jag corona(innan vaccinet fanns) så jag mådde inte så bra och det tog ett tag för mig att komma tillbaka. Bara några månader innan jag blev sjuk så fick vi missfall. Tidigt missfall det var redan i v 5-6. Hade precis fått reda på det. Och då hade vi lyckats pricka in med en enda mysstund och nu sitter man här med ägglossningstest conceive Plus och är orolig för att man inte ska kunna bli gravid. Och ångrar sig så mycket för att man väntade och sköt upp det. Rädslan tog nog överhanden där men jag kommer ångra mig ngt enormt resten av mitt liv om jag inte kommer kunna bli gravid. 
    Det är mycket tankar som far omkring. Om man bar aktade sitta still i båten och njuta av denna tid ocg tänka positivt. Inte alltid så lätt..

    Nej det är inte alltid så lätt, men så länge du har ägglossning så finns det ju en chans, så försöker jag tänka + att det tar lite längre tid när man är äldre.


    Jag börjar bli väldigt nojig för missfall, trots att jag inte är gravid. När man läser här på FL så verkar det som var och varannan får det och risken ökar ju med åldern. Tänk om jag skulle bli gravid på försök 8 och få MF, hur lång tid tar det att bli gravid igen efter det och psykiskt vågar man försöka direkt igen. 


    Idag är jag på BIM-1 och fick ett supernegativt gravtest, inte ens en liten antydan till spökstreck. Jag har haft jätteont i ryggen och höfterna de senaste dagarna så jag trodde verkligen att denna gången var det vår tur, men det verkar inte så?igen? jag är väl bara gammal och stel. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaGry skrev 2022-02-04 09:36:41 följande:

    Nej det är inte alltid så lätt, men så länge du har ägglossning så finns det ju en chans, så försöker jag tänka + att det tar lite längre tid när man är äldre.


    Jag börjar bli väldigt nojig för missfall, trots att jag inte är gravid. När man läser här på FL så verkar det som var och varannan får det och risken ökar ju med åldern. Tänk om jag skulle bli gravid på försök 8 och få MF, hur lång tid tar det att bli gravid igen efter det och psykiskt vågar man försöka direkt igen. 


    Idag är jag på BIM-1 och fick ett supernegativt gravtest, inte ens en liten antydan till spökstreck. Jag har haft jätteont i ryggen och höfterna de senaste dagarna så jag trodde verkligen att denna gången var det vår tur, men det verkar inte så?igen? jag är väl bara gammal och stel. 


    Ja man oroar sig för alltingen känns det som. Många tankar som far runt.

    Åh vad tråkigt att höra. Håller tummarna hårt för nästa gång. Det är 11-12 dagar kvar för min del så får vi se vad som händer. Känner väl att vi kanske inte gjorde det bästa ifrån oss denna gång då jag gärna hade velat myst dagen efter också som ägglossningstest visade positivt. Men man kan inget annat än att hoppas.
  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaGry skrev 2022-02-04 09:36:41 följande:

    Nej det är inte alltid så lätt, men så länge du har ägglossning så finns det ju en chans, så försöker jag tänka + att det tar lite längre tid när man är äldre.


    Jag börjar bli väldigt nojig för missfall, trots att jag inte är gravid. När man läser här på FL så verkar det som var och varannan får det och risken ökar ju med åldern. Tänk om jag skulle bli gravid på försök 8 och få MF, hur lång tid tar det att bli gravid igen efter det och psykiskt vågar man försöka direkt igen. 


    Idag är jag på BIM-1 och fick ett supernegativt gravtest, inte ens en liten antydan till spökstreck. Jag har haft jätteont i ryggen och höfterna de senaste dagarna så jag trodde verkligen att denna gången var det vår tur, men det verkar inte så?igen? jag är väl bara gammal och stel. 


    Hur gick det för dig kom mensen sen? Jag har fått rosa-brunt på pappret så antar att mensen snart är här. Enligt appen så 2 dagar kvar tills mensen ska komma så väntar tills dess med att testa mig om jag kan hålla mig. Men tror och känner på mig att det inte tog sig denna gång heller.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Vinnie83 skrev 2022-02-14 07:48:06 följande:
    Hur gick det för dig kom mensen sen? Jag har fått rosa-brunt på pappret så antar att mensen snart är här. Enligt appen så 2 dagar kvar tills mensen ska komma så väntar tills dess med att testa mig om jag kan hålla mig. Men tror och känner på mig att det inte tog sig denna gång heller.

    Den kom som alltid tyvärr. Nu går vi in på 8e försöket, äl om en vecka, och hoppas på en november baby. 


    hoppas mensen håller sig borta för dig. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaGry skrev 2022-02-14 08:35:45 följande:

    Den kom som alltid tyvärr. Nu går vi in på 8e försöket, äl om en vecka, och hoppas på en november baby. 


    hoppas mensen håller sig borta för dig. 


    Dem kom här också som jag misstänkte. Japp nu får vi hoppas att 8de försöket tar sig för oss båda. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Vinnie83 skrev 2022-02-15 23:08:15 följande:
    Dem kom här också som jag misstänkte. Japp nu får vi hoppas att 8de försöket tar sig för oss båda. 

    Vad trist! 
    jag tycker man borde bli van vid att få mens nu, men varje gång efter äl så blir jag liksom mer och mer naiv med dagarna som går och läser in allt och tror att jag är gravid men sen bli man lika besviken varje gång. Tiden jag mår bäst är egentligen dagen efter mensen kommit, då den värsta besvikelsen lagt sig, till äl. Då finns det inte så mycket jag kan göra gällande bebisverkstaden, men efter äl så är jag som en gradient och jag blir mer och mer besatt. Jag ska ha äl söndag/måndag så några dagar till utan stress. 


    Hoppas du kan känna samma lugn som jag dessa dagar då man i alla fall inte kan göra så mycket för att bli gravid. Har ni kommit tillrätta i nya lägenheten än? 

Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus