• Tue 4 Jan 2022 13:28
    125802 visningar
    297 svar
    -2
    297
    125802

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • Sat 22 Jan 2022 08:56
    #71
    Bilbo79 skrev 2022-01-22 07:00:59 följande:

    Det ser tyvärr inte så bra ut för mig. Ingen riktig stegring på stickorna. Tog ett blodprov igår för att kolla mitt hcg och det var 40 vilket är lågt med tanke på att det var fyra dagar efter att jag plussat. Jag ska ta ett nytt blodprov på måndag och försöker att inte ta ut något i förskott, men det känns rätt mörkt nu Rynkar på näsan


    Åh, så himla tråkigt. Förstår oron och känslan av att allt är mörkt. Hoppas det snart klarnar så du vet hur det gått. Önskar såklart du får ett positivt besked.
  • Sat 22 Jan 2022 22:15
    #72
    Bilbo79 skrev 2022-01-22 07:00:59 följande:

    Det ser tyvärr inte så bra ut för mig. Ingen riktig stegring på stickorna. Tog ett blodprov igår för att kolla mitt hcg och det var 40 vilket är lågt med tanke på att det var fyra dagar efter att jag plussat. Jag ska ta ett nytt blodprov på måndag och försöker att inte ta ut något i förskott, men det känns rätt mörkt nu Rynkar på näsan


    Nej vad tråkigt att höra, riktigt tungt Ja försök att hålla ut till måndag nu och omge dig med nära och kära och ta hand om dig. Jag håller tummarna för dig!
  • Mon 24 Jan 2022 09:51
    #73
    Linn0304 skrev 2022-01-19 11:08:03 följande:

    Förstår, ja man kan ju hoppas på att jag hör något redan idag men är inställd på måndag. Känner spontant att om det inte skulle bli något alls så bör dom höra av sig tidigare. 


    Spännande! Hoppas det håller i sig för dig! Klarar du dig ifrån att testa var och varannan dag? Eller testar du lite då och då för att se om det blir starkare? 


    Idag håller vi alla tummarna för dig Linn
  • Mon 24 Jan 2022 17:28
    #74

    Hur har det gått idag Linn?

    Här har det gått bra! Hcg har ökat fint från 40 i fredags till 141 idag. Värdet är fortfarande inte så högt (är i vecka 4+3) men som jag förstår det är ökningen det viktigaste och jag har en dubbleringstid på 1,7 dagar. Så just nu kan jag andas ut en stund. Tack för ert stöd! Hjärta

  • Mon 24 Jan 2022 20:14
    #75
    Bilbo79 skrev 2022-01-24 17:28:24 följande:

    Hur har det gått idag Linn?

    Här har det gått bra! Hcg har ökat fint från 40 i fredags till 141 idag. Värdet är fortfarande inte så högt (är i vecka 4+3) men som jag förstår det är ökningen det viktigaste och jag har en dubbleringstid på 1,7 dagar. Så just nu kan jag andas ut en stund. Tack för ert stöd! Hjärta


    Jaa vad roligt!! Ja nu får du andas ut ordentligt, det är ju jätte bra. Vad glad jag blir för din skull och kul med positiva besked
    Får jag fråga hur du tar blodproverna. Går du till en vårdcentral då? eller kan man ta ett sådant test själv?

    Aah snart är det dags för mig att testa också inte långt kvar nu. Men jag håller på att bli tokig av nyfikenhet!
  • Mon 24 Jan 2022 22:48
    #76

    Men va fina ni är! Det har gått bra, vi fick 9 ägg där 6st befruktades och 3st sedan klarade sig till dag 6. Så nu har vi 3st i frysen! Har så svårt att ta in att det verkligen är på gång. 


    Det är snabba puckar här. Ska ta blodprov inför på onsdag inför insättningen för att se så att allt stämmer. Då jag hade ägglossning i fredags så planeras det eventuellt för insättning redan på torsdag. Så spännande!! 

  • Mon 24 Jan 2022 22:49
    #77
    Bilbo79 skrev 2022-01-24 17:28:24 följande:

    Hur har det gått idag Linn?

    Här har det gått bra! Hcg har ökat fint från 40 i fredags till 141 idag. Värdet är fortfarande inte så högt (är i vecka 4+3) men som jag förstår det är ökningen det viktigaste och jag har en dubbleringstid på 1,7 dagar. Så just nu kan jag andas ut en stund. Tack för ert stöd! Hjärta


     


    Men grattis Bilbo79!! Så glad för din skull! 

  • Tue 25 Jan 2022 09:34
    #78
    Tekannans skrev 2022-01-24 20:14:47 följande:
    Jaa vad roligt!! Ja nu får du andas ut ordentligt, det är ju jätte bra. Vad glad jag blir för din skull och kul med positiva besked
    Får jag fråga hur du tar blodproverna. Går du till en vårdcentral då? eller kan man ta ett sådant test själv?

    Aah snart är det dags för mig att testa också inte långt kvar nu. Men jag håller på att bli tokig av nyfikenhet!
    Men jag kan bara tänka mig! När har du testdag? :)
  • Tue 25 Jan 2022 11:22
    #79
    Linn0304 skrev 2022-01-24 22:48:32 följande:

    Men va fina ni är! Det har gått bra, vi fick 9 ägg där 6st befruktades och 3st sedan klarade sig till dag 6. Så nu har vi 3st i frysen! Har så svårt att ta in att det verkligen är på gång. 


    Det är snabba puckar här. Ska ta blodprov inför på onsdag inför insättningen för att se så att allt stämmer. Då jag hade ägglossning i fredags så planeras det eventuellt för insättning redan på torsdag. Så spännande!! 


    Men det var ju ett riktigt bra resultat, tre stycken 6 dagars i frysen! Vad kul att det gick så bra. Hoppas allt ser bra ut imorgon nu så att ni kan få insättning på torsdag så att du kan börja ruva. Sjukt spännande!

    Långa perioder går man och väntar och väntar och sen händer allt på samma gång känns det som ibland
  • Tue 25 Jan 2022 22:36
    #80

    Härligt Linn!

    Tekannans, jag köper mina tester hos Werlabs eller Blodkollen. Förutom hcg följer jag upp TSH, östrogen samt progesteron Glad

Svar på tråden Äggdonation 2022