• Tue 4 Jan 2022 13:28
    125776 visningar
    297 svar
    -2
    297
    125776

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • Tue 1 Feb 2022 14:10

    Spännande med allt som händer i kroppen tekannans Glad
    Ja, det är hcg jag följer upp. Ökningen är fin även om jag har legat lite lågt. Är inte så orolig längre efter att ha fått det senaste resultatet - försöker släppa behovet av att få ständiga försäkringar. Nu ska inte jag heller testa mer! Nästa milstolpe är ultraljudet den 15/2.

    Jag började göra IVF som ensamstående för tre år sedan, och då var mina vänner och min familj ett ovärderligt stöd under resan. Nu är det jag och min sambo som gör detta ihop, men jag är fortfarande väldigt öppen mot omgivningen. Vi har berättat för familj och närmaste vänner.

  • Tue 1 Feb 2022 15:43

    Vad bra att det hade ökat och till en nivå som du är nöjd med, pust! Ja nu får vi sikta på UL, nästa milstolpe minsann! Men det är ju en evighet tills dess..  Jag har haft två missfall tidigare (egna ägg då) båda i vecka åtta så jag väntar helst till efter vecka åtta för att ta UL. Tänker om jag gör UL vecka sju så kan ju vad som helst hända under veckan efter.. Mitt UL är den 26/2 och när jag kontrollräknar så tycker jag att det borde vara vecka 9 så det kanske är i senaste laget. Du hade den 15/ om jag mins rätt, vilken vecka är du i då?

    Jag har också varit öppen med de allra närmaste och en kollega hittills. Denna gången har jag inte delat det sista med kollegan dock, vet inte varför. Men tror att jag inte skulle orka meddela om ett ev missfall igen. Det får i så fall bara bli till familjen denna gången.

  • Wed 2 Feb 2022 08:35
    Tekannans skrev 2022-02-01 15:43:15 följande:

    Vad bra att det hade ökat och till en nivå som du är nöjd med, pust! Ja nu får vi sikta på UL, nästa milstolpe minsann! Men det är ju en evighet tills dess..  Jag har haft två missfall tidigare (egna ägg då) båda i vecka åtta så jag väntar helst till efter vecka åtta för att ta UL. Tänker om jag gör UL vecka sju så kan ju vad som helst hända under veckan efter.. Mitt UL är den 26/2 och när jag kontrollräknar så tycker jag att det borde vara vecka 9 så det kanske är i senaste laget. Du hade den 15/ om jag mins rätt, vilken vecka är du i då?

    Jag har också varit öppen med de allra närmaste och en kollega hittills. Denna gången har jag inte delat det sista med kollegan dock, vet inte varför. Men tror att jag inte skulle orka meddela om ett ev missfall igen. Det får i så fall bara bli till familjen denna gången.


    Jag förstår att du vill vänta lite med ultraljudet. Fick själv MA efter att vi fått se hjärtslag på ett ultraljud och det var tungt. Jag kan dock inte vänta längre än nödvändigt, är alldeles för otålig. Visst är vi helt synkande med insättning av femdagars på samma dag (bf 30/9)? Jag räknar befruktningen som vecka 2+0, och då kommer jag att vara i vecka 7+4 på ultraljudet.
  • Wed 2 Feb 2022 15:55

    Det är vi, jag har också bf 30/9 enligt kliniken

  • Fri 4 Feb 2022 18:25

    Hej!
    Vi håller på att förbereda min kropp för ett andra försök med ÄD. Har börjat med plåster och väntar med spänning på att om någon vecka kolla slemhinna. 

  • Sat 5 Feb 2022 16:34
    UlrikaoPatrick skrev 2022-02-04 18:25:58 följande:

    Hej!
    Vi håller på att förbereda min kropp för ett andra försök med ÄD. Har börjat med plåster och väntar med spänning på att om någon vecka kolla slemhinna. 


    Hej! Spännande med uppstarten för er! Vart går ni någonstans? Hoppas allt ser bra ut nästa vecka så att ni kan förbereda för återföring. Kul att följas åt i tråden!
  • Sun 6 Feb 2022 21:35

    Hej igen! 


    Jag har testdag först på onsdag men kunde inte hålla mig, testade igår och jag är Gravid!! 


    Har tagit test på test på test för att se så att det verkligen stämmer. Aldrig under dessa år har det fungerat tidigare. Hoppas hoppas att det håller i sig nu ????.


    Hur mår ni? Har ni börjat få några symtom?  

  • Sun 6 Feb 2022 21:38
    UlrikaoPatrick skrev 2022-02-04 18:25:58 följande:

    Hej!
    Vi håller på att förbereda min kropp för ett andra försök med ÄD. Har börjat med plåster och väntar med spänning på att om någon vecka kolla slemhinna. 


    Hej! Så spännande! Hoppas att allt ser bra ut om en vecka då att ni kan får börja förbereda för ert andra försök med ÄD. =)
  • Mon 7 Feb 2022 08:34

    Wow wow wow, stort GRATTIS!!! Här håller vi på med stimulering inför återföring Skäms

  • Mon 7 Feb 2022 08:35
    UlrikaoPatrick skrev 2022-02-04 18:25:58 följande:

    Hej!
    Vi håller på att förbereda min kropp för ett andra försök med ÄD. Har börjat med plåster och väntar med spänning på att om någon vecka kolla slemhinna. 


    Vad spännande, går Ni oxå på gynhälsan i Uppsala?
Svar på tråden Äggdonation 2022