• Tue 4 Jan 2022 13:28
    125067 visningar
    297 svar
    -2
    297
    125067

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • Sun 13 Mar 2022 13:00

    I fredags fick jag en liten blödning, färskt blod, det var inte mycket men det var ???? och nu är jag rädd, så rädd efter vårt förra MA! I torsdags visade stickan att jag var gravid 2-3 och i morse visade stickan starkt plus och den hade slagit om till 3+, vad tror Ni? ???????????? Vi längtar efter dig ????

  • Sun 13 Mar 2022 20:09
    saspet skrev 2022-03-11 22:50:32 följande:

    Hej alla! Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Jag har en son sedan 2 år tillbaka (med ÄD) och nu i höstas/vintras  gjorde vi två syskonförsök med de tre embryon vi hade kvar. Ett överlevde inte upptining och båda de andra blev jag gravid men fick missfall/MA i vecka 7 båda gångerna. Vi har inte gett upp kampen om ett syskon och håller nu på att undersöka vilken klinik vi ska välja. Jag såg att många får på GynHälsan Uppsala. Får jag fråga vad ni får betala för 10 ägg där? Och hur många embryon har ni fått då som klarat odling? Det som känns läskigt med andra kliniker, tex livio, är att du inte vet hur många ägg du får -garantin är ett embryo till frysen. Tänk om inte det överlever upptining eller jag får ytterligare ett missfall, då är det nya minst 100-tusen.. Kram på er alla. Det är en så fin tråd ni har!


    Hej saspet! Välkommen till tråden Vi köpte 10 ägg och ett återfördes efter fem dagar men resulterade i MA i vecka nio. Fyra stycken har vi i kvar i frysen som jag nu verkligen hoppas på. Två stycken femdagars och två sexdagars. Hoppas verkligen de klarar upptining! Just nu känns det som att om det inte fungerar nästa gång så vet jag inte om jag orkar mer.. Men det är också så nära inpå missfallet så kanske jag hinner bygga upp lite mer pepp under tiden.. 
    Men oj så tufft för er med två MA på raken, så tråkigt. Jag kan inte föreställa mig sorgen och besvikelsen att få två på raken. Starkt av er att fortsätta kämpa och hoppas.
    Jag kan verkligen rekommendera Gynhälsan ifall ni bestämmer er för dem. Vart gick ni innan? 
  • Sun 13 Mar 2022 20:15
    sofia2022 skrev 2022-03-13 13:00:14 följande:

    I fredags fick jag en liten blödning, färskt blod, det var inte mycket men det var ???? och nu är jag rädd, så rädd efter vårt förra MA! I torsdags visade stickan att jag var gravid 2-3 och i morse visade stickan starkt plus och den hade slagit om till 3+, vad tror Ni? ???????????? Vi längtar efter dig ????


    Kan det vara en nidblödning? Men i alla fall väldigt lugnande att den slagit om till vecka 3 nu det är ju ett riktigt gott tecken. Hoppas att allt är som det ska!! jag håller tummarna för dig och det lilla fröt
  • Sun 13 Mar 2022 20:33
    Tekannans skrev 2022-03-13 20:15:06 följande:
    Kan det vara en nidblödning? Men i alla fall väldigt lugnande att den slagit om till vecka 3 nu det är ju ett riktigt gott tecken. Hoppas att allt är som det ska!! jag håller tummarna för dig och det lilla fröt
    Men en nidblödning i vecka 5+3? Hoppas ju verkligen att det är nåt sånt och inte nåt mg/ma
  • Mon 14 Mar 2022 21:53
    Tekannans skrev 2022-03-13 20:09:31 följande:
    Hej saspet! Välkommen till tråden Vi köpte 10 ägg och ett återfördes efter fem dagar men resulterade i MA i vecka nio. Fyra stycken har vi i kvar i frysen som jag nu verkligen hoppas på. Två stycken femdagars och två sexdagars. Hoppas verkligen de klarar upptining! Just nu känns det som att om det inte fungerar nästa gång så vet jag inte om jag orkar mer.. Men det är också så nära inpå missfallet så kanske jag hinner bygga upp lite mer pepp under tiden.. 
    Men oj så tufft för er med två MA på raken, så tråkigt. Jag kan inte föreställa mig sorgen och besvikelsen att få två på raken. Starkt av er att fortsätta kämpa och hoppas.
    Jag kan verkligen rekommendera Gynhälsan ifall ni bestämmer er för dem. Vart gick ni innan? 
    Tack! det Känns skönt att kunna bolla lite med andra i samma situation. Jag lider med dig och vet hur tufft det är med MA, speciellt när det gått några veckor. Men då har ni ändå 4 st kvar - det måste kännas lovande! Sen förstår jag om ni känner att ni inte orkar hur mycket som helst, men då är det ändå ert val, jag tror det är lättare att gå vidare då. Än om man tex inte har fler embryon och i så fall måste köpa en omgång till. Får jag fråga vad det kostade med 10 ägg hos GynHälsan? Dom skriver ju inte ut några priser kring det på hemsidan.. Gjordes den första återsättningen färsk eller från frys? När ni köpte äggen- fanns dom redan i frysen då eller var det någon kötid i väntan på passande donator? Vi har tidigare fått hjälp av RMC i Linköping.
  • Wed 16 Mar 2022 18:18

    Hej! Hoppar oxå in här nu. Hoppas det är ok. Försökt bli gravid under måååånga år. Påbörjade ivf resan för 4 år sedan. Många berg & dalar. Totalt 8 återföringar med egna ägg & inget tog sig nån gång. Funderade på att ge upp, men valde att testa en sista gång med donerade ägg. Livio Göteborg. Efter ett halvårs kö (tufft med all väntan då jag blir 43 år i år) fick vi en matchning & återförandet skedde 28 feb. Testdag 13 mars som gav ett plus!!! TOTAL chock! Så svårt att tro på detta. Inga symtom direkt alls & 1000 frågor känns det som & allt man ska göra är att vänta. Men ska ta ett test till för att se om plusset blivit starkare? det var väldigt svagt i söndags vilket oroar mig. Ger kraft att läsa om er i samma situation? 

  • Sun 20 Mar 2022 22:43

    Kkarolina:

    Stort stort grattis! Så kul att höra. Själv har det gått käpprätt åt helvete, vet inte om vi orkar så mycket mer. Vi är slutkörda tyvärr... så många år som vi levt livet på paus där detta har fått styra... samtidigt skräckslagen över tanken att det kanske aldrig kommer bli som man hade tänkt sig... så ledsen, knäckt, rödd och förtvivlad...

  • Mon 21 Mar 2022 16:59
    Myran1979 skrev 2022-03-20 22:43:29 följande:

    Kkarolina:

    Stort stort grattis! Så kul att höra. Själv har det gått käpprätt åt helvete, vet inte om vi orkar så mycket mer. Vi är slutkörda tyvärr... så många år som vi levt livet på paus där detta har fått styra... samtidigt skräckslagen över tanken att det kanske aldrig kommer bli som man hade tänkt sig... så ledsen, knäckt, rödd och förtvivlad...


    Myran! Vet precis hur det känns. Dessa år av paus är så jäkla jobbigt. Vi försöker tänka framåt på andra scenario utan egna barn. Någonstans måste man ju vidare.
     Jag fick tyvärr rejäl värk i magen i fredags & började sen dess småblöda lite så jag kände mig helt säker på att det var ett missfall. Ska få åka in på fredag för VUL. Har inte så stora förhoppningar just nu samtidigt som man aldrig slutar hoppas innan man vet säkert. Jobbigt är det iallafall. Någon med erfarenhet kring detta? Jag tänker att alla hormoner (lutinus & prognyon) kanske stoppar upp blödningen?.
  • Wed 23 Mar 2022 14:25
    +1

    Idag fick vi se ett pickande Hjärta

  • Sun 27 Mar 2022 11:01

    Hej,

    jag föll ur tråden. Gjorde en första insättning i början av året som inte lyckades. Det var tungt som attan.

    Förra veckan gjordes en andra insättning. Och den har börjat bra! *peppar, peppar*

    Jag ska testa 31 mars och ringa in beskedet till kliniken. Men... kunde i vanlig ordning inte hålla mig. Tog ett test igår, som också var BIM. Och det blev ett plus. 

    Det känns väldigt spännande detta, vem vet... kanske, kanske!!??

    //Sagan

Svar på tråden Äggdonation 2022