• Anonym (More is More)
    Thu 6 Jan 2022 11:02
    15157 visningar
    121 svar
    121
    15157

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    men männen får inte vara mer än ett par år äldre.
    Varför vill kvinnor inte att mannen kan vara 10 år äldre?

    Om en man söker 10 år yngre kvinnor, men bara ett par år äldre, så förstår man ju varför...

  • Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män
  • Anonym (gnafs­)
    Wed 12 Jan 2022 22:12
    #31
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-12 21:58:44 följande:
    Nej. Men Det ifrågasätts om män inte söker lika långt uppåt.

    Om kvinnor söker 15-20 år yngre, men inte 15-20 år äldre, så ifrågasätts det inte.
    Det är då självskrivet att kvinnor på t ex 60 inte attraheras av män som är 75-80 år.
    Jodå, om han är rik nog så. Så har dom 30 år yngre toyboys vid sidan om  :) :)
  • Anonym (Öhh48­)
    Wed 12 Jan 2022 22:43
    #32

    Som kvinna så ser man sånt och värre hela tiden. På happy pannkake där man ser vilken ålder männen söker så ser man ofta saker som man 45år söker kvinna mellan 25-42 eller man som är 52 som söker kvinna 30-45år.

    Skulle säga att 90% av profilerna på män mellan 45 och 55 ser ut så (där jag bor). Sorgligt och trångsynt att inte ens kunna tänka sig samma ålder eller 2-5år äldre.

    Så, som kvinna i samma ålder så tog jag mitt konto efter bara någon vecka. Meningslöst och ytlig värld där man snabbt får komplex för att man inte längre är intressant än för några unga mäns fetish för "mogna kvinnor".

    Så ditt exempel är ju nästan mer normalt.

  • Anonym (Räkan­)
    Wed 12 Jan 2022 23:59
    #33

    Har gjort lite hobbyforskning och generellt så söker de flesta kvinnor i sin egen ålder eller något yngre. Naturligtvis men en spridning och variation. Män däremot söker allt en 70 årig kvinna får massvis med likes från 18 20 åringar och en 20 årig kvinna får på samma sätt likes från 70-åriga män.

  • Anonym (M)
    Thu 13 Jan 2022 06:27
    #34
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-12 21:17:57 följande:

    Det ifrågasätts om män inte söker lika långt uppåt.


    Ja och uppenbarligen ifrågasätts det när kvinnor gör så också, därav denna tråd. Det finns folk som ifrågasätter både det ena och det andra. Och det har man ju rätt att göra.

    När jag var med på en dejtsida för några år sedan var det standard att män sökte kvinnor i jntervallet 10-15 år yngre upp till kanske två år yngre. Några enstaka gick så långt som till den egna åldern och i undantagsfall något år äldre. Så fenomenet som sådant är definitivt inte nytt och var som sagt i princip standard bland medelålders män på den sidan jag var på. Men kanske börjar det först nu bli vanligt (eller i alla fall mindre ovanligt) att även kvinnor gör så, så att såna som ts uppmärksammar fenomenet nu på grund av det.
  • Anonym (Route­66)
    Thu 13 Jan 2022 06:38
    #35
    -1 +1
    Anonym (M) skrev 2022-01-13 06:27:59 följande:
    Ja och uppenbarligen ifrågasätts det när kvinnor gör så också, därav denna tråd. Det finns folk som ifrågasätter både det ena och det andra. Och det har man ju rätt att göra.

    När jag var med på en dejtsida för några år sedan var det standard att män sökte kvinnor i jntervallet 10-15 år yngre upp till kanske två år yngre. Några enstaka gick så långt som till den egna åldern och i undantagsfall något år äldre. Så fenomenet som sådant är definitivt inte nytt och var som sagt i princip standard bland medelålders män på den sidan jag var på. Men kanske börjar det först nu bli vanligt (eller i alla fall mindre ovanligt) att även kvinnor gör så, så att såna som ts uppmärksammar fenomenet nu på grund av det.
    Ja, jag tycker att det är anmärkningsvärt att kvinnor tycker att det är konstigt att män söker 20 år yngre, men inte 20 år äldre.
    När kvinnor gör samma sak, då förstår kvinnor varför kvinnor hellre träffar 20 år yngre, än 20 år äldre.
  • Thu 13 Jan 2022 08:11
    #36

    Jag är man pensionär söker kvinna 60-75.

  • Anonym (Route­66)
    Thu 13 Jan 2022 08:13
    #37
    -1 +1

    En kvinna på 61 som söker män 48-62.

  • Anonym (Route­66)
    Thu 13 Jan 2022 08:14
    #38
    +1
    Anonym (Öhh48) skrev 2022-01-12 22:43:59 följande:

    Som kvinna så ser man sånt och värre hela tiden. På happy pannkake där man ser vilken ålder männen söker så ser man ofta saker som man 45år söker kvinna mellan 25-42 eller man som är 52 som söker kvinna 30-45år.

    Skulle säga att 90% av profilerna på män mellan 45 och 55 ser ut så (där jag bor). Sorgligt och trångsynt att inte ens kunna tänka sig samma ålder eller 2-5år äldre.

    Så, som kvinna i samma ålder så tog jag mitt konto efter bara någon vecka. Meningslöst och ytlig värld där man snabbt får komplex för att man inte längre är intressant än för några unga mäns fetish för "mogna kvinnor".

    Så ditt exempel är ju nästan mer normalt.


    Gör en egen tråd. Den här tråden handlar om kvinnor som söker yngre män.
  • Anonym (Öhh48­)
    Thu 13 Jan 2022 08:40
    #39
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-13 08:14:50 följande:

    Gör en egen tråd. Den här tråden handlar om kvinnor som söker yngre män.


    Hej Kaffedraken,

    Varför tycker du det är anmärkningsvärt att någon enstaka kvinna vill ha en yngre man? Gissar att det handlar mest om sex, prestation och potens. Sen lite om att han kanske matchar hennes pigghet bättre.

    Varför söker män yngre? Jo för dom tycker yngre kvinnor är fagrare och sexigare pga porr och massmedia.
  • Anonym (Route­66)
    Thu 13 Jan 2022 08:52
    #40
    Anonym (Öhh48) skrev 2022-01-13 08:40:23 följande:
    Hej Kaffedraken,

    Varför tycker du det är anmärkningsvärt att någon enstaka kvinna vill ha en yngre man? Gissar att det handlar mest om sex, prestation och potens. Sen lite om att han kanske matchar hennes pigghet bättre.

    Varför söker män yngre? Jo för dom tycker yngre kvinnor är fagrare och sexigare pga porr och massmedia.
    Kaffedraken, finns han kvar? Eller menar du kaffedraken2, kaffedraken 2, eller kaffedraken2?
Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män