• Anonym (More is More)
    Thu 6 Jan 2022 11:02
    15142 visningar
    121 svar
    121
    15142

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    men männen får inte vara mer än ett par år äldre.
    Varför vill kvinnor inte att mannen kan vara 10 år äldre?

    Om en man söker 10 år yngre kvinnor, men bara ett par år äldre, så förstår man ju varför...

  • Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män
  • Anonym (Man här)
    Thu 13 Jan 2022 09:29
    #41
    Anonym (Man här) skrev 2022-01-12 18:18:21 följande:

    Min fru är 9 år ålder än mig, vi har hållit ihop över +15år.

    Funkar kanon på alla plan, 2 barn ihop. I början var det väl en del som hade lite emot det inom vår släkt och vänskapskrets. Men inte längre.

    Nu ser man ju vissa par där kvinnan ärvännu äldre än killen 15+.

    Kolla tex på Camilla Läckberg och hennes respektive.

    Inget konstigt, det är kemin det handlar om?.


    Refererat till ovan.

    Haha. Ska berätta en rolig grej man kan skratta åt i efterhand. När jag och min blivande fru träffades var jag 21 och hon 30.

    Jag skulle sälja min moped och hade min nyträffade blivande fru med mig. Just då var hon osminkad och såg något äldre ut.

    Så frågade intressenten som kollade på mopeden ifall jag hade min mamma med mig.

    Näää det är min kvinna, så skämdes intressenten ihjäl.

    Det blir så fel om man uttrycker sig så, utan att veta.
  • Anonym (M)
    Fri 14 Jan 2022 14:52
    #43
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-13 06:38:09 följande:

    Ja, jag tycker att det är anmärkningsvärt att kvinnor tycker att det är konstigt att män söker 20 år yngre, men inte 20 år äldre.

    När kvinnor gör samma sak, då förstår kvinnor varför kvinnor hellre träffar 20 år yngre, än 20 år äldre.


    Ja, det åter ju konstig om samma individ tycker så. Men inte om en kvinna uttrycker den ena åsikten och en annan kvinna den andra. Även kvinnor består ju av individer med helt egna individuella åsikter.
  • Anonym (Route­66)
    Fri 14 Jan 2022 15:01
    #44
    -1

    Frågan är om dom flesta kvinnor ändå inte tycker att det är mer ok för dom att träffa yngre män, än det är för män att träffa yngre kvinnor. Och att det mer förståeligt att kvinnor inte vill ha 20 år äldre män. Män borde kunna nöja sig med 20 år äldre kvinnor, varför inte? Tror han att han kan få vem som helst eller?
    Klarar han inte av en mogen kvinna?

  • Anonym (M)
    Fri 14 Jan 2022 22:57
    #45
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-14 15:01:34 följande:

    Frågan är om dom flesta kvinnor ändå inte tycker att det är mer ok för dom att träffa yngre män, än det är för män att träffa yngre kvinnor. Och att det mer förståeligt att kvinnor inte vill ha 20 år äldre män. Män borde kunna nöja sig med 20 år äldre kvinnor, varför inte? Tror han att han kan få vem som helst eller?

    Klarar han inte av en mogen kvinna?


    Varför tror du det? Vad bygger du det på? I samhället i stort är det ju trots allt fortfarande mer vanligt att det är mannen som är den äldre om åldersakillnad finns. Så det är ju fortafarande det de flesta är mest vana vid även om det blir mer varierat med tiden.
  • Fri 14 Jan 2022 23:30
    #46
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-14 15:01:34 följande:

    Frågan är om dom flesta kvinnor ändå inte tycker att det är mer ok för dom att träffa yngre män, än det är för män att träffa yngre kvinnor. Och att det mer förståeligt att kvinnor inte vill ha 20 år äldre män. Män borde kunna nöja sig med 20 år äldre kvinnor, varför inte? Tror han att han kan få vem som helst eller?

    Klarar han inte av en mogen kvinna?


    Men det där blev väl väldigt snett eller? Varför ska någon "nöja sig"? Tror kvinnor att de kan få vem som helst?

    Varför skulle en 60-åring man sikta på 80-åriga kvinnor? Är någon som fyllt 80 på jakt efter ett fh eller random sex.

    Jag är 56 och för varje år blir det en mer jämnårig man jag söker. Jag kan inte fortsätta sikta på 10 år äldre eftersom jag åldras själv.

    Så länge jag vill ha sex måste mannen oxå vilja ha sex.
  • Anonym (Urk)
    Sat 15 Jan 2022 00:14
    #46
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-14 15:01:34 följande:

    Frågan är om dom flesta kvinnor ändå inte tycker att det är mer ok för dom att träffa yngre män, än det är för män att träffa yngre kvinnor. Och att det mer förståeligt att kvinnor inte vill ha 20 år äldre män. Män borde kunna nöja sig med 20 år äldre kvinnor, varför inte? Tror han att han kan få vem som helst eller?

    Klarar han inte av en mogen kvinna?


    Du har väldigt kantiga idéer om hur kvinnor är. Eftersom du är 50ish och aldrig haft ett förhållande, så tänker jag att Aisopos fabel om räven och rönnbären kan vara en bra analogi till din situation.

    Du vill ha något, men når det inte, och för att behålla ditt ansikte så var de där rönnbären/kvinnorna rätt äckliga ändå.
  • Anonym (HinOd­e)
    Sat 15 Jan 2022 00:32
    #47

    Baserat på all statistik är de flesta parförhållanden sådana att man nen är ett par år äldre. I snitt. Inte för alla givetvis. Men oftast är mannen äldre. Det är ungefär såhär normen ser ut. Det är osannolikt att det anses mer ok att kvinnan har yngre män än att män har yngre kvinnor, annat än om man resonerar om det på ett teoretiskt plan.


    På Tinder etc är det kvinnor som sitter med trumfkorten, och makten, att välja och vraka. Nej, inte alla kvinnor. Men många. Det finns gott om killar som är villiga att hoppa i säng med någon 10-20 år äldre. Har kollegor på jobbet som får hundratals (ja, alltså, hundratals) förslag, medan de killar som erkänner att de provat Tinder blivit rejält nedtryckta. Har man inte fet plånbok eller fet dase har man inte mycket att komma med i konkurrensen. 


    Det finns också statistik på att efter en skilsmässa så är det större chans att mannen träffar en ny (oftast yngre) kvinna och skaffar barn med än att kvinnan gör det. Visar sig i statistiken dessutom att ca 90% av kvinnorna får barn medan bara 80% av männen får det. Skillnaden ökar, kanske i takt med att kvinnor skaffar barn senare = andelen kvinnor som får barn med 2 olika män ökar inte lika starkt som andelen män som får det. 


    Det här är lite relaterat faktiskt även om det inte just tar upp ålder så tar det upp att det är kvinnor som har mest makt vid partnerval:  fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 00:43
    #48
    +1
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-14 15:01:34 följande:

    Frågan är om dom flesta kvinnor ändå inte tycker att det är mer ok för dom att träffa yngre män, än det är för män att träffa yngre kvinnor. Och att det mer förståeligt att kvinnor inte vill ha 20 år äldre män. Män borde kunna nöja sig med 20 år äldre kvinnor, varför inte? Tror han att han kan få vem som helst eller?
    Klarar han inte av en mogen kvinna?


    Vad är det du vill höra egentligen.? Att det finns en slags omvänd dubbelmoral hos en del kvinnor när det gäller åldersskillnad, som inte så sällan motiveras med pseudofeministiska argument? 


    Okej, det gör det i viss mån.

    Precis som många, många män lite äldre män inbillar sig att de är Guds gåva till kvinnorna, finns det en handfull lite äldre kvinnor som inbillar sig att de är Guds gåva till männen. Och om de blir bortvalda eller ratade kan de inte ta det som vuxna människor utan whinar om att det är patriarkatets fel, att männen (pojkarna) som väljer bort dem är rädda för kvinnors sexualitet, att det är skönhetsidealens/porrfilmernas fel att de inte får ha sex med vem de vill när de vill o.s.v.

    De där patetiska kvinnorna är väl varken bättre eller sämre än män som beter sig på samma sätt? 


    Att få sex och dejting är självklart ingen rättighet oavsett om man är man eller kvinna.

  • Anonym (Hilda­)
    Sat 15 Jan 2022 03:10
    #49

    Det kan ju vara så att folk tänker att en äldre man utnyttjar en yngre kvinna och får henne till att göra saker hon egentligen inte vill, medan en äldre kvinna som har en yngre kille är mer omhuldande med en yngre kille och ser mer till hans bästa och lycka, eller hur man nu ska uttrycka det.

    Jag var ihop med en 16 år yngre kille och det höll i 15 år. Nu har jag träffat en kille som är 5 år äldre. Det känns väldigt tryggt:)

  • Anonym (Route­66)
    Sat 15 Jan 2022 07:09
    #50
    Anonym (Hilda) skrev 2022-01-15 03:10:01 följande:

    Det kan ju vara så att folk tänker att en äldre man utnyttjar en yngre kvinna och får henne till att göra saker hon egentligen inte vill, medan en äldre kvinna som har en yngre kille är mer omhuldande med en yngre kille och ser mer till hans bästa och lycka, eller hur man nu ska uttrycka det.


    Exakt.
Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män