• Anonym (Kaffedraken)

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    men männen får inte vara mer än ett par år äldre.
    Varför vill kvinnor inte att mannen kan vara 10 år äldre?

    Om en man söker 10 år yngre kvinnor, men bara ett par år äldre, så förstår man ju varför...

  • Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 13:25:05 följande:
    Sannolikt är det så. Jag har själv bara varit med om att en så ung kvinna vill ha en varaktig relation med mig. Hon var 22 år.
    Hon var undantaget.

    I övrigt så tror jag att dom flesta automatiskt tycker att det är fel.

    Jag tror inte det för de flesta 22-24 åringar främst handlar om att de tycker att det är ?fel? att ha en varaktig relation med någon som är 20 år äldre utan snarare att de tycker att de har för lite gemensamt (utöver eventuell sexuell attraktion till varandra)  och befinner sig i för olika faser av livet för att ha en varaktig relation med någon som är 20 år äldre. 


    Men enstaka undantag finns alltid. Jag känner till några sådana och tror att det som gjorde en varaktig relation möjlig i de fallen var att parterna hade en viss livsstil eller  gemensamma intressen de ägnade väldigt mycket tid åt. Vill man ägna större delen av sin vakna (fri)tid åt camping, fioler, politik eller vad det nu är blir det ofta samma slags liv ändå trots åldersskillnaden.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-15 14:01:29 följande:

    Jag tror inte det för de flesta 22-24 åringar främst handlar om att de tycker att det är ?fel? att ha en varaktig relation med någon som är 20 år äldre utan snarare att de tycker att de har för lite gemensamt (utöver eventuell sexuell attraktion till varandra)  och befinner sig i för olika faser av livet för att ha en varaktig relation med någon som är 20 år äldre. 


    Men enstaka undantag finns alltid. Jag känner till några sådana och tror att det som gjorde en varaktig relation möjlig i de fallen var att parterna hade en viss livsstil eller  gemensamma intressen de ägnade väldigt mycket tid åt. Vill man ägna större delen av sin vakna (fri)tid åt camping, fioler, politik eller vad det nu är blir det ofta samma slags liv ändå trots åldersskillnaden.


    Jag tror att dom flesta (speciellt kvinnor) i alla åldrar tycker att det är fel med män och så unga tjejer.

    Verkar variera det där. Jag har själv aldrig haft ett förhållande, men hört om långvariga förhållanden där dom delade många intressen. Och även om par som knappt har nåt gemensamt intresse.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Som exempel: 
    Jag vet kvinnor som kan vara ihop med en 16 år yngre man, men aldrig skulle kunna tänka sig en 16 år äldre man.

    Jag är själv nyfiken på en 16 år yngre kvinna. Hon söker män upp i min ålder (50)
    Jag tycker att en kvinna på 34 är vuxen.
    Men jag vet också att många kvinnor skulle ha åsikter om det. I
    bland till och med samma kvinnor som själva kan tänka sig en 16 år yngre man.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:07:05 följande:
    Jag tror att dom flesta (speciellt kvinnor) i alla åldrar tycker att det är fel med män och så unga tjejer.

    Verkar variera det där. Jag har själv aldrig haft ett förhållande, men hört om långvariga förhållanden där dom delade många intressen. Och även om par som knappt har nåt gemensamt intresse.

    Ja, om du hoppas på ett förhållande så tycker jag att du helt oavsett åldersskillnad ska satsa på någon du har gemensamma intressen med.


    Många kvinnor, oavsett ålder kommer att tycka att det är märkligt att du aldrig haft något förhållande men chansen att du ska hitta någon som inte bryr sig om det är mycket större om du hittar någon du har gemensamma intressen med. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:13:15 följande:

    Som exempel: 

    Jag vet kvinnor som kan vara ihop med en 16 år yngre man, men aldrig skulle kunna tänka sig en 16 år äldre man.

    Jag är själv nyfiken på en 16 år yngre kvinna. Hon söker män upp i min ålder (50)

    Jag tycker att en kvinna på 34 är vuxen.

    Men jag vet också att många kvinnor skulle ha åsikter om det. I

    bland till och med samma kvinnor som själva kan tänka sig en 16 år yngre man.


    Din syster, igen?

    Inga svar på mina frågor, vad tycker du om en 75 åring man och en 55 årig kvinna?

    Du är snart där själv om du jämt ska hänga upp dig på 20-25 års åldersskillnad. Och så som du lever ditt liv idag, så kommer du att vara singel vid 75 också.

    Eller är det bara 20-25 åringar du vill ha?

    När du är 75 och trånar efter 20 åringar så är det bara obehagligt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:13:15 följande:

    Som exempel: 
    Jag vet kvinnor som kan vara ihop med en 16 år yngre man, men aldrig skulle kunna tänka sig en 16 år äldre man.

    Jag är själv nyfiken på en 16 år yngre kvinna. Hon söker män upp i min ålder (50)
    Jag tycker att en kvinna på 34 är vuxen.
    Men jag vet också att många kvinnor skulle ha åsikter om det. I
    bland till och med samma kvinnor som själva kan tänka sig en 16 år yngre man.


    Och så ska jag förtydliga, då blodtrycket gick upp hos er:
    Bara för att jag är nyfiken på en 34-årig kvinna, så kommer inte jag ta några initiativ.
    Om hon skulle skriva till mig, då skulle jag svara.
    Jag ser inget fel i det.
    Då är det hon som tagit första steget, hon som visat att hon ville prata med mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Urk) skrev 2022-01-15 14:19:11 följande:
    Din syster, igen?

    Inga svar på mina frågor, vad tycker du om en 75 åring man och en 55 årig kvinna?

    Du är snart där själv om du jämt ska hänga upp dig på 20-25 års åldersskillnad. Och så som du lever ditt liv idag, så kommer du att vara singel vid 75 också.

    Eller är det bara 20-25 åringar du vill ha?

    När du är 75 och trånar efter 20 åringar så är det bara obehagligt.
    Ja, syrran, och den typen av kvinnor.
    Som har åsikter. Och lite dubbelmoral.

    Sorry, missade dina frågor.
    Den åldersskillnaden tycker jag är ok.

    Jag vill helst ha nån jämnårig.
    Ja, det tycker jag också. Hoppas att jag inte är den äckliga gubben då.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-15 14:17:38 följande:

    Ja, om du hoppas på ett förhållande så tycker jag att du helt oavsett åldersskillnad ska satsa på någon du har gemensamma intressen med.


    Många kvinnor, oavsett ålder kommer att tycka att det är märkligt att du aldrig haft något förhållande men chansen att du ska hitta någon som inte bryr sig om det är mycket större om du hittar någon du har gemensamma intressen med. 


    Ja, jag kan bara hoppas att kvinnan finns därute som vill ha mig som jag är.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:27:30 följande:
    Ja, jag kan bara hoppas att kvinnan finns därute som vill ha mig som jag är.
    Ett tips så där i all välmening är att då försöka genom att hitta någon du delar gemensamma intressen med.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:26:10 följande:
    Ja, syrran, och den typen av kvinnor.
    Som har åsikter. Och lite dubbelmoral.

    Sorry, missade dina frågor.
    Den åldersskillnaden tycker jag är ok.

    Jag vill helst ha nån jämnårig.
    Ja, det tycker jag också. Hoppas att jag inte är den äckliga gubben då.

    När det gäller din syster får du ju ha i åtanke att många inte vill ha detaljerad information om sina syskons sexuella preferenser, detta gäller i synnerhet syskon av motsatt kön.

    Det kanske är därför hon verkar reagera så starkt?


    Eller så har du kanske pratat såpass mycket om det här med henne att hon upplever dig som tjatig och är väldigt trött på ämnet. Det kan också vara en orsak till att hon reagerar så starkt. 


    De allra flesta människor där ute bryr sig nog helt enkelt inte särskilt mycket om ifall en 24-åring ligger med en 20 år äldre person.

Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män