• Anonym (More is More)
    Thu 6 Jan 2022 11:02
    15149 visningar
    121 svar
    121
    15149

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    men männen får inte vara mer än ett par år äldre.
    Varför vill kvinnor inte att mannen kan vara 10 år äldre?

    Om en man söker 10 år yngre kvinnor, men bara ett par år äldre, så förstår man ju varför...

  • Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män
  • Anonym (Route­66)
    Sat 15 Jan 2022 22:45
    #73
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-15 14:51:43 följande:

    När det gäller din syster får du ju ha i åtanke att många inte vill ha detaljerad information om sina syskons sexuella preferenser, detta gäller i synnerhet syskon av motsatt kön.

    Det kanske är därför hon verkar reagera så starkt?


    Eller så har du kanske pratat såpass mycket om det här med henne att hon upplever dig som tjatig och är väldigt trött på ämnet. Det kan också vara en orsak till att hon reagerar så starkt. 


    De allra flesta människor där ute bryr sig nog helt enkelt inte särskilt mycket om ifall en 24-åring ligger med en 20 år äldre person.


    Nej. Det är mer att hon vill tala om för andra hur dom ska leva. Och att hon vet allt om andra människor.

    Enligt mina erfarenheter så är det en mycket stor del av populationen som bryr sig. Det behöver inte ens handla om sex. Även kärlek anses vara fel om åldersskillnaden är stor.
  • Anonym (Route­66)
    Sat 15 Jan 2022 23:07
    #72
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-15 14:30:07 följande:
    Ett tips så där i all välmening är att då försöka genom att hitta någon du delar gemensamma intressen med.
    Ja, hon som jag var kär i senast (där åldersskillnaden var 20 år) hade en del gemensamma intressen med mig. Men sen hade jag intressen som hon inte hade, och tvärtom.
    Vi hade samma humor och hade lätt för att prata med varandra.

    Min syster sa att man inte kan ha nåt gemensamt när det är sån åldersskillnad. Det är många här på FL som håller med om det.
  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 23:22
    #73
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 23:07:32 följande:
    Ja, hon som jag var kär i senast (där åldersskillnaden var 20 år) hade en del gemensamma intressen med mig. Men sen hade jag intressen som hon inte hade, och tvärtom.
    Vi hade samma humor och hade lätt för att prata med varandra.

    Min syster sa att man inte kan ha nåt gemensamt när det är sån åldersskillnad. Det är många här på FL som håller med om det.

    Att ha gemensamma intressen, samma humor och lätt för att prata med varandra kan ha minst lika stor betydelse som ålder , även om det som sagt är ovanligt att kvinnor i 22-24 årsåldern vill ha varaktiga relationer med 20 år äldre män. 


    Det finns en del kvinnor i den åldern som har ett visst sexuellt intresse för 20 år äldre män men det är ju något annat än att vilja ha en varaktig relation.

    Vem tycker din syster att du borde ha en relation med då? Är hon orolig över att du aldrig haft ett varaktigt förhållande? 

  • Anonym (Route­66)
    Sat 15 Jan 2022 23:27
    #74
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-13 06:38:09 följande:
    Ja, jag tycker att det är anmärkningsvärt att kvinnor tycker att det är konstigt att män söker 20 år yngre, men inte 20 år äldre.
    När kvinnor gör samma sak, då förstår kvinnor varför kvinnor hellre träffar 20 år yngre, än 20 år äldre.
    Varför söker kvinnor mycket yngre män? Varför kan hon inte hitta nån i sin egen ålder?
    Kan hon inte hantera en man som är jämnårig? En 20 år yngre man har inte samma livserfarenhet som henne, så han är lättare att styra. Tyvärr så blir det en ojämn maktbalans i ett sånt förhållande.
  • Anonym (Fel fel fel)
    Sat 15 Jan 2022 23:32
    #75
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 23:27:44 följande:
    Varför söker kvinnor mycket yngre män? Varför kan hon inte hitta nån i sin egen ålder?
    Kan hon inte hantera en man som är jämnårig? En 20 år yngre man har inte samma livserfarenhet som henne, så han är lättare att styra. Tyvärr så blir det en ojämn maktbalans i ett sånt förhållande.
    Håller med dig. Riktigt sjukt.
  • Anonym (Route­66)
    Sat 15 Jan 2022 23:32
    #76
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-15 23:22:09 följande:

    Att ha gemensamma intressen, samma humor och lätt för att prata med varandra kan ha minst lika stor betydelse som ålder , även om det som sagt är ovanligt att kvinnor i 22-24 årsåldern vill ha varaktiga relationer med 20 år äldre män. 


    Det finns en del kvinnor i den åldern som har ett visst sexuellt intresse för 20 år äldre män men det är ju något annat än att vilja ha en varaktig relation.

    Vem tycker din syster att du borde ha en relation med då? Är hon orolig över att du aldrig haft ett varaktigt förhållande? 


    Längesen vi pratade om det nu, men hon tyckte att jag skulle ha nån mer jämnårig. Hon försökte få ihop mig med ett par av sina väninnor, som hon tyckte skulle passa mig.
    Jag vet inte om hon är orolig över det. Jag tror inte att det är nåt som hon går och tänker på.
  • Anonym (Route­66)
    Sat 15 Jan 2022 23:37
    #77
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-15 23:22:09 följande:

    Att ha gemensamma intressen, samma humor och lätt för att prata med varandra kan ha minst lika stor betydelse som ålder , även om det som sagt är ovanligt att kvinnor i 22-24 årsåldern vill ha varaktiga relationer med 20 år äldre män. 


     


    Ja, majoriteten här på FL är överens om att det är osannolikt.

    Jag har ingen mall på hur det ska vara. Den här gången så blev jag kär i en 20 år yngre tjej. Jag hade inte känt så för nån på över 12 år. Så det betydde nåt för mig.
    För min syster betydde det ingenting. För henne så var det otänkbart att en 20 år yngre tjej kunde känna nåt sånt för mig.
    Och hon gissade rätt.
  • Anonym (Route­66)
    Sat 15 Jan 2022 23:46
    #78
    -1
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 23:37:53 följande:
     För henne så var det otänkbart att en 20 år yngre tjej kunde känna nåt sånt för mig.
    Och för att ge en jämförelse. Hon var ihop med en 20 år äldre man, när hon var i ungefär samma ålder.
    Nu är hon ihop med en 16 år yngre man.

    Enligt henne så har man inget gemensamt med stora åldersskillnader.
  • Anonym (Öhh48­)
    Sun 16 Jan 2022 00:22
    #79
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 23:46:36 följande:

    Och för att ge en jämförelse. Hon var ihop med en 20 år äldre man, när hon var i ungefär samma ålder.

    Nu är hon ihop med en 16 år yngre man.

    Enligt henne så har man inget gemensamt med stora åldersskillnader.


    Har du någongång frågat henne om det förhållandet (med en 20år äldre man)? Kanske hon tyckte det var olämpligt just pga av hennes erfarenhet på det området?

    Allt är inte alltid som det ser ut utåt.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 07:54
    #80
    Anonym (Öhh48) skrev 2022-01-16 00:22:43 följande:
    Har du någongång frågat henne om det förhållandet (med en 20år äldre man)? Kanske hon tyckte det var olämpligt just pga av hennes erfarenhet på det området?

    Allt är inte alltid som det ser ut utåt.
    Nej.
    Precis, HENNES erfarenheter. Alla förhållanden ser väl inte lika ut?
Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män