• Anonym (More is More)
    Thu 6 Jan 2022 11:02
    15151 visningar
    121 svar
    121
    15151

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    men männen får inte vara mer än ett par år äldre.
    Varför vill kvinnor inte att mannen kan vara 10 år äldre?

    Om en man söker 10 år yngre kvinnor, men bara ett par år äldre, så förstår man ju varför...

  • Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 08:11
    #81
    Anonym (Fel fel fel) skrev 2022-01-15 23:32:26 följande:
    Håller med dig. Riktigt sjukt.
    Ja, om jag skulle träffa en 34-årig tjej som jag är nyfiken på (16 år yngre), så skulle min syster ha åsikter om det. Hon skulle tycka att det var fel, och säga att vi inte kan ha nåt gemensamt.
    Det är många kvinnor här på forumet som skulle hålla med min syster. Varför kan jag inte hitta en jämnårig kvinna? 16 år yngre, det är ganska mycket. Det kommer inte att hålla.

    Min syster som är ihop med en 16 år yngre man, där kan dom tydligen ha nåt gemensamt. Det kanske är så att om en kvinna är ihop med en yngre man, så räknas åldersskillnaden inte på samma sätt. 16 år är inte lika mycket då.

    Fast den förklaringen känns långsökt.
    Jag tror mer på att kvinnor är hycklare.

    Varför är kvinnor det tro?
  • Anonym (Pucko­)
    Sun 16 Jan 2022 08:34
    #83
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 08:11:49 följande:
    Ja, om jag skulle träffa en 34-årig tjej som jag är nyfiken på (16 år yngre), så skulle min syster ha åsikter om det. Hon skulle tycka att det var fel, och säga att vi inte kan ha nåt gemensamt.
    Det är många kvinnor här på forumet som skulle hålla med min syster. Varför kan jag inte hitta en jämnårig kvinna? 16 år yngre, det är ganska mycket. Det kommer inte att hålla.

    Min syster som är ihop med en 16 år yngre man, där kan dom tydligen ha nåt gemensamt. Det kanske är så att om en kvinna är ihop med en yngre man, så räknas åldersskillnaden inte på samma sätt. 16 år är inte lika mycket då.

    Fast den förklaringen känns långsökt.
    Jag tror mer på att kvinnor är hycklare.

    Varför är kvinnor det tro?
    Ingen skulle bry sig överhuvudtaget om du hittade en yngre kvinna, det är för att du lyfter frågan tusen miljoner gånger som du får många svar. Antalet svar är inte lika med antalet åsikter hos gemene man.

    Om du skulle fråga vad folk tycker om svarta katter skulle du också få många svar, betyder det att man inte tycker om hundar eftersom man bara skriver om svarta katter?

    Vi alla skulle vara glada om du hittade någon överhuvudtaget men du är mer intresserad av att älta en 20 år gammal historia än att leva ute i världen. Om din ev framtida flickvän skulle se dina trådar här på FL skulle hon dra fortare än någonsin, du framstår verkligen inte frisk, nästan manisk.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 08:43
    #84
    Anonym (Pucko) skrev 2022-01-16 08:34:02 följande:
    Ingen skulle bry sig överhuvudtaget om du hittade en yngre kvinna, det är för att du lyfter frågan tusen miljoner gånger som du får många svar. Antalet svar är inte lika med antalet åsikter hos gemene man.

    Om du skulle fråga vad folk tycker om svarta katter skulle du också få många svar, betyder det att man inte tycker om hundar eftersom man bara skriver om svarta katter?

    Vi alla skulle vara glada om du hittade någon överhuvudtaget men du är mer intresserad av att älta en 20 år gammal historia än att leva ute i världen. Om din ev framtida flickvän skulle se dina trådar här på FL skulle hon dra fortare än någonsin, du framstår verkligen inte frisk, nästan manisk.
    Jag hävdar bestämt att många skulle bry sig. Och majoriteten skulle tycka att det var fel.
    Min syster skulle tycka att det är fel. Och alla här som håller med min syster. Och det är många, det kan jag försäkra dig om. 

    Och det har inget med att jag skrivit om detta massor av gånger.
    Redan i min första tråd för några år sen, så var attityden densamma.

    Det är det som är min poäng: 
    Vad är det som gör att kvinnor är såna hycklare?
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 08:46
    #85
    Anonym (Pucko) skrev 2022-01-16 08:34:02 följande:
    Vi alla skulle vara glada om du hittade någon överhuvudtaget men du är mer intresserad av att älta en 20 år gammal historia än att leva ute i världen. Om din ev framtida flickvän skulle se dina trådar här på FL skulle hon dra fortare än någonsin, du framstår verkligen inte frisk, nästan manisk.
    Vi alla? Jag tycker det är lite kul när nån pratar för hela FL.
    Nej, jag kan garantera att ni alla inte skulle vara glada om jag hittade nån.
    Det är många som tycker att jag bör hålla mig från allt vad kvinnor heter.
    Jag är en sjuk människa. När jag var kär, så var jag bara kåt. Enligt dom flesta här.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 08:56
    #86
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 08:43:36 följande:
    Det är det som är min poäng: 
    Vad är det som gör att kvinnor är såna hycklare?
    Det måste ju finnas en orsak.

    Kvinnor känner instinktivt och spontant "Usch" när det är en man med en yngre kvinna.
    Och "You Go Girl" när det är en kvinna med en yngre man.

    Jag tror att det bottnar i att kvinnor alltid föreställer sig att den unga kvinnan blir utnyttjad av Kåtbocken.'
    Och att det är mer ok för kvinnor att se yngre män som ögongodis, än det är för män att tycka att unga kvinnor är attraktiva.
  • Anonym (Pucko­)
    Sun 16 Jan 2022 09:03
    #87
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 08:46:19 följande:
    Vi alla? Jag tycker det är lite kul när nån pratar för hela FL.
    Nej, jag kan garantera att ni alla inte skulle vara glada om jag hittade nån.
    Det är många som tycker att jag bör hålla mig från allt vad kvinnor heter.
    Jag är en sjuk människa. När jag var kär, så var jag bara kåt. Enligt dom flesta här.
    Jag vet inte varför jag ens orkar svara dig, du är ju inte intresserad av ett vettigt samtal, bara att cherrypicka någon mening här och där och fokusera på det.

    Du är nog sjuk men inte för att du vill ha en flickvän, det är helt normalt, men för att du inte vågar eller kan göra något åt det. Du attraheras av alla som pratar med dig och har ännu inte släppt den enda som någonsin gick på en dejt med dig (var det en gång?). Att det råkade vara en ung tjej tror jag inte har någonting med saken att göra, det var det närmaste du kommit en flickvän på 20 år och det är därför hon finns kvar i ditt medvetande.

    Du kommer inte ihåg de svar du har fått, jag har läst så många uppmuntrande svar och du vill bara referera till de negativa. Självklart får du också negativa svar, det säger sig självt om man startar en tråd, och du är också medvetet provokativ i dina kommentarer vilket säger mig att du vill ha den här typen av diskussion som du och jag har. Vet inte varför men jag antar att du egentligen är otroligt arg och frustrerad och inte får ut din ilska på något annat sätt än att skriva dina upprepande monologer.

    Du skriver ju alla kvinnor så därför kan jag skriva vi. Om du överdriver kan jag.

    Oavsett vilket, alla här inne förstår vilken typ av man du är, lite sorglig, ensam, säkert NPF, ängslig och sökande. Vi tycker synd om dig och för varje tråd du startar så bekräftar du exakt vad jag just har beskrivit. Även om det ibland uttrycks frustration från oss så tycker nog de flesta att du är beklagansvärd och hoppas att du kan hitta ett sätt att komma ur din tillvaro till något som gör dig mer nöjd med livet.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 09:23
    #88
    Anonym (Pucko) skrev 2022-01-16 09:03:17 följande:
    Jag vet inte varför jag ens orkar svara dig, du är ju inte intresserad av ett vettigt samtal, bara att cherrypicka någon mening här och där och fokusera på det.

    Du är nog sjuk men inte för att du vill ha en flickvän, det är helt normalt, men för att du inte vågar eller kan göra något åt det. Du attraheras av alla som pratar med dig och har ännu inte släppt den enda som någonsin gick på en dejt med dig (var det en gång?). Att det råkade vara en ung tjej tror jag inte har någonting med saken att göra, det var det närmaste du kommit en flickvän på 20 år och det är därför hon finns kvar i ditt medvetande.

    Du kommer inte ihåg de svar du har fått, jag har läst så många uppmuntrande svar och du vill bara referera till de negativa. Självklart får du också negativa svar, det säger sig självt om man startar en tråd, och du är också medvetet provokativ i dina kommentarer vilket säger mig att du vill ha den här typen av diskussion som du och jag har. Vet inte varför men jag antar att du egentligen är otroligt arg och frustrerad och inte får ut din ilska på något annat sätt än att skriva dina upprepande monologer.

    Du skriver ju alla kvinnor så därför kan jag skriva vi. Om du överdriver kan jag.

    Oavsett vilket, alla här inne förstår vilken typ av man du är, lite sorglig, ensam, säkert NPF, ängslig och sökande. Vi tycker synd om dig och för varje tråd du startar så bekräftar du exakt vad jag just har beskrivit. Även om det ibland uttrycks frustration från oss så tycker nog de flesta att du är beklagansvärd och hoppas att du kan hitta ett sätt att komma ur din tillvaro till något som gör dig mer nöjd med livet.
    Jag kan säga samma. Du pratar om att ha ett vettigt samtal. Då kanske man inte ska hitta på saker som inte har nåt med sanningen att göra.
    Och "om du överdriver så kan jag". Är du 5 år eller?

    Men den här tråden handlar om kvinnors hyckleri när det gäller åldersskillnader.
    Jag ska se om jag kan hitta lite artiklar om det att länka till.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 09:31
    #89

    Här hittade jag en artikel. dailyfreepress.com/2021/11/15/dont-be-a-hypocrite-we-need-to-talk-about-age-gaps/

    Och igen så ska det överdrivas.
    Jag har sett det här på FL också. Nån frågade i en tråd om jag tycker det är ok att dejta en 5-årig flicka.
    Dom unga kvinnor jag skrivit om mest var 22 år och 24 år.

    ?Personally, I see no issue with a 40-year-old dating a 50-year-old. But a 16-year-old dating a 26-year-old? That doesn?t sit well with me, because the gap in maturity and life experiences is too large.?

  • Anonym (Pucko­)
    Sun 16 Jan 2022 09:40
    #90
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 09:23:23 följande:
    Jag kan säga samma. Du pratar om att ha ett vettigt samtal. Då kanske man inte ska hitta på saker som inte har nåt med sanningen att göra.
    Och "om du överdriver så kan jag". Är du 5 år eller?

    Men den här tråden handlar om kvinnors hyckleri när det gäller åldersskillnader.
    Jag ska se om jag kan hitta lite artiklar om det att länka till.
    Som sagt, en sorglig figur som inte vet när det är dags att lägga av. Dina artiklar kommer inte ge dig några pluspoäng, alla kan hitta något på nätet som bekräftar det man vill säga oavsett om det handlar om vaccin, månlandningen eller åldersskillnad.

    Eftersom du brukar ta över andras trådar och göra om dom till dina kan väl jag göra likadant? Ta över din tråd och prata om 50-åriga män som vägrar ändra sig men ändå tänker att livet ska förändras? Män som inte vill ta ansvar utan tycker att världen är skyldiga dom något eftersom de inte mår bra?

    Vad tycker ni på FL? Vilket ansvar har samhället så att det inte hamnar ensamma, bittra män som sprider hat omkring sig? Tydligen söker dom sig inte bara till Flashback utan även till FL.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 09:47
    #91
    Anonym (Pucko) skrev 2022-01-16 09:40:24 följande:
    Som sagt, en sorglig figur som inte vet när det är dags att lägga av. Dina artiklar kommer inte ge dig några pluspoäng, alla kan hitta något på nätet som bekräftar det man vill säga oavsett om det handlar om vaccin, månlandningen eller åldersskillnad.

    Eftersom du brukar ta över andras trådar och göra om dom till dina kan väl jag göra likadant? Ta över din tråd och prata om 50-åriga män som vägrar ändra sig men ändå tänker att livet ska förändras? Män som inte vill ta ansvar utan tycker att världen är skyldiga dom något eftersom de inte mår bra?

    Vad tycker ni på FL? Vilket ansvar har samhället så att det inte hamnar ensamma, bittra män som sprider hat omkring sig? Tydligen söker dom sig inte bara till Flashback utan även till FL.
    Igen så hittar du på saker som inte stämmer med verkligheten.
    Hur menar du med att inte ta ansvar, och att jag tycker att världen är skyldig mig nåt?
Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män