• Anonym (More is More)
    Thu 6 Jan 2022 11:02
    15205 visningar
    121 svar
    121
    15205

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    men männen får inte vara mer än ett par år äldre.
    Varför vill kvinnor inte att mannen kan vara 10 år äldre?

    Om en man söker 10 år yngre kvinnor, men bara ett par år äldre, så förstår man ju varför...

  • Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 09:57
    #92

    Det är också en sak som jag sett många gånger här på FL. Folk som svarar mig hittar på saker som inte stämmer med verkligheten. Jag håller mig åtminstone till sanningen.
    Vad är det som gör att vissa hittar på saker, och uttalar sig om andra människor, som dom inte känner?
    Det är ju jättekonstigt tycker jag.

  • Anonym (So What?)
    Sun 16 Jan 2022 10:17
    #93
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 09:31:23 följande:

    Här hittade jag en artikel. dailyfreepress.com/2021/11/15/dont-be-a-hypocrite-we-need-to-talk-about-age-gaps/

    Och igen så ska det överdrivas.
    Jag har sett det här på FL också. Nån frågade i en tråd om jag tycker det är ok att dejta en 5-årig flicka.
    Dom unga kvinnor jag skrivit om mest var 22 år och 24 år.

    ?Personally, I see no issue with a 40-year-old dating a 50-year-old. But a 16-year-old dating a 26-year-old? That doesn?t sit well with me, because the gap in maturity and life experiences is too large.?


    Vad är det med det där citatet? En 16-åring är ju juridiskt sett ett barn så det är väl inte så konstigt om folk reagerar negativt på en tio år äldre person har en relation med denne.

    Men det här med att i princip hela världen är fördömande mot relationer mellan 24-åriga kvinnor och 20 år äldre män eller mellan 40-åriga kvinnor och 60-åriga män, tror du inte att det sitter ganska mycket i ditt huvud att det är så?


    Din syster är ju inte detsamma som hela världen. 


    Jag förnekar inte att det finns en liten , liten grupp kvinnor  med dubbelmoral i den här frågan som av ren princip alltid tycker att det är fel om mannen är betydligt äldre än kvinnan oavsett om kvinnan så har fyllt 40 och argument om Daddy issues och utnyttjande knappast är relevanta längre .

    Men det är ju just en liten grupp och inte hela världen.

  • Anonym (Urk)
    Sun 16 Jan 2022 10:20
    #94
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 08:56:33 följande:

    Det måste ju finnas en orsak.

    Kvinnor känner instinktivt och spontant "Usch" när det är en man med en yngre kvinna.

    Och "You Go Girl" när det är en kvinna med en yngre man.

    Jag tror att det bottnar i att kvinnor alltid föreställer sig att den unga kvinnan blir utnyttjad av Kåtbocken.'

    Och att det är mer ok för kvinnor att se yngre män som ögongodis, än det är för män att tycka att unga kvinnor är attraktiva.


    Men ge sig! Du KAN INTE tala om hur ALLA kvinnor är! En äldre kvinna med en ung kille är precis lika äckligt som du.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 10:28
    #95
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-16 10:17:46 följande:

    Vad är det med det där citatet? En 16-åring är ju juridiskt sett ett barn så det är väl inte så konstigt om folk reagerar negativt på en tio år äldre person har en relation med denne.

    Men det här med att i princip hela världen är fördömande mot relationer mellan 24-åriga kvinnor och 20 år äldre män eller mellan 40-åriga kvinnor och 60-åriga män, tror du inte att det sitter ganska mycket i ditt huvud att det är så?


    Din syster är ju inte detsamma som hela världen. 


    Jag förnekar inte att det finns en liten , liten grupp kvinnor  med dubbelmoral i den här frågan som av ren princip alltid tycker att det är fel om mannen är betydligt äldre än kvinnan oavsett om kvinnan så har fyllt 40 och argument om Daddy issues och utnyttjande knappast är relevanta längre .

    Men det är ju just en liten grupp och inte hela världen.


    Ja, man reagerar om det handlar om barn. Men jag har aldrig pratat om barn i mina trådar om åldersskillnader. Så jag tycker att det är konstigt med alla som ska försöka få det till att man vill träffa så unga flickor. Det kan jag tycka är mer sjukt och äckligt än vad jag skriver i mina trådar och inlägg.

    Min syster är mest ett lysande exempel på det hyckleriet som jag har sett bland många kvinnor. Och det är många som tänker som henne, och håller med henne.
    Det handlar inte om en liten grupp kvinnor. Efter att ha skrivit här i några år, även gjort en del omröstningar, läst många artiklar, och på andra forum, så skulle jag påstå att det är väldigt många kvinnor som tycker att det är fel och äckligt när män träffar yngre kvinnor.
    Och att dom tycker det är mer ok att dom själva träffar yngre män.
  • Anonym (Urk)
    Sun 16 Jan 2022 10:34
    #96
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 23:27:44 följande:

    Varför söker kvinnor mycket yngre män? Varför kan hon inte hitta nån i sin egen ålder?

    Kan hon inte hantera en man som är jämnårig? En 20 år yngre man har inte samma livserfarenhet som henne, så han är lättare att styra. Tyvärr så blir det en ojämn maktbalans i ett sånt förhållande.


    Både du och din syster verkar ha underliga partnerval, du suktar efter 20 år yngre och hon är ihop med en som är 16 år yngre.

    Du tror att din syster hycklar och att alla kvinnor hycklar.

    Din syster blir arg när hon ifrågasätts.

    Du ältarältar när du ifrågasätts.

    Ni är båda av samma skrot och korn.

    Istället för att hitta på krångliga förklaringar på varför HON får men inte du, använd Occams rakkniv, välj den enklaste lösningen. Du och din syster är trasiga och båda borde gå i terapi.
  • Anonym (So What?)
    Sun 16 Jan 2022 10:47
    #97
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 10:28:45 följande:
    Ja, man reagerar om det handlar om barn. Men jag har aldrig pratat om barn i mina trådar om åldersskillnader. Så jag tycker att det är konstigt med alla som ska försöka få det till att man vill träffa så unga flickor. Det kan jag tycka är mer sjukt och äckligt än vad jag skriver i mina trådar och inlägg.

    Min syster är mest ett lysande exempel på det hyckleriet som jag har sett bland många kvinnor. Och det är många som tänker som henne, och håller med henne.
    Det handlar inte om en liten grupp kvinnor. Efter att ha skrivit här i några år, även gjort en del omröstningar, läst många artiklar, och på andra forum, så skulle jag påstå att det är väldigt många kvinnor som tycker att det är fel och äckligt när män träffar yngre kvinnor.
    Och att dom tycker det är mer ok att dom själva träffar yngre män.

    Ja dömande människor som vill tala om för andra hur de ska leva sina liv är alltid tråkigt.

    Men du, tror du inte att det kan vara för att folk här på forumet  upplever att du skriver samma sak år efter år som de reagerar?


    De kanske inte skulle bry sig så mycket om de av en slump fick reda på att någon av deras arbetskamrater dejtar eller lever med någon 20 år äldre eller yngre?

  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 10:59
    #98
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-16 10:47:34 följande:

    Ja dömande människor som vill tala om för andra hur de ska leva sina liv är alltid tråkigt.

    Men du, tror du inte att det kan vara för att folk här på forumet  upplever att du skriver samma sak år efter år som de reagerar?


    De kanske inte skulle bry sig så mycket om de av en slump fick reda på att någon av deras arbetskamrater dejtar eller lever med någon 20 år äldre eller yngre?


    Ja, det tycker jag också. Ändå så är det många som håller med min syster och tänker som henne. Jag tycker att det är anmärkningsvärt.
    Är det människor som tycker att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad?

    Jo, det tror jag, till stor del. Men som sagt, jag såg redan i min första tråd för några år sen, innan jag blev den tjatiga kaffedraken, att attityden var likadan bland många kvinnor.
  • Anonym (Pucko­)
    Sun 16 Jan 2022 11:17
    #99
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 10:59:15 följande:
    Ja, det tycker jag också. Ändå så är det många som håller med min syster och tänker som henne. Jag tycker att det är anmärkningsvärt.
    Är det människor som tycker att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad?

    Jo, det tror jag, till stor del. Men som sagt, jag såg redan i min första tråd för några år sen, innan jag blev den tjatiga kaffedraken, att attityden var likadan bland många kvinnor.
    Har du räknat hur många positiva svar du har fått bara i den här tråden du har startat? Hur många som säger att de inte har problem med ålderskillnad och i princip håller med dig?

    FL- vad säger ni om sura, gnälliga 50-åriga män? Är de inte ocharmiga där de sitter ensamma i sin lägenhet och muttrar över hur förfördelade de är i livet och hur människor inte förstår dom? Alla är emot dom och det är alla andras fel att de inte lyckades hitta kärleken.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 11:19
    Anonym (Pucko) skrev 2022-01-16 11:17:13 följande:
    Har du räknat hur många positiva svar du har fått bara i den här tråden du har startat? Hur många som säger att de inte har problem med ålderskillnad och i princip håller med dig?

    FL- vad säger ni om sura, gnälliga 50-åriga män? Är de inte ocharmiga där de sitter ensamma i sin lägenhet och muttrar över hur förfördelade de är i livet och hur människor inte förstår dom? Alla är emot dom och det är alla andras fel att de inte lyckades hitta kärleken.
    Jag ser att du fortsätter fråga mig saker, men du vill inte svara på varför du hittar på saker om mig som inte stämmer. Varför gör du det?
  • Anonym (Pucko­)
    Sun 16 Jan 2022 11:26
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 11:19:10 följande:
    Jag ser att du fortsätter fråga mig saker, men du vill inte svara på varför du hittar på saker om mig som inte stämmer. Varför gör du det?
    Därför att du aldrig har svarat på frågor jag har ställt dig, dvs om det inte handlat om yngre tjejer eller annat där du redan har sagt din åsikt 100 gånger.

    Jag har skrivit till dig många, många gånger under olika namn men varje gång det bränner till och blir mer personligt slutar du att svara och därför gör jag samma mot dig. Jag tror absolut att det stämmer, du svarar inte på frågor och då får jag anta att det betyder att jag har rätt.

    Har du dejtat någon annan än den yngre tjejen de sista 10 åren (vilket väl var en enda dejt?) 
Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män