• Anonym (More is More)
    Thu 6 Jan 2022 11:02
    15143 visningar
    121 svar
    121
    15143

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    men männen får inte vara mer än ett par år äldre.
    Varför vill kvinnor inte att mannen kan vara 10 år äldre?

    Om en man söker 10 år yngre kvinnor, men bara ett par år äldre, så förstår man ju varför...

  • Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 11:29
    Anonym (Pucko) skrev 2022-01-16 11:26:38 följande:
    Därför att du aldrig har svarat på frågor jag har ställt dig, dvs om det inte handlat om yngre tjejer eller annat där du redan har sagt din åsikt 100 gånger.

    Jag har skrivit till dig många, många gånger under olika namn men varje gång det bränner till och blir mer personligt slutar du att svara och därför gör jag samma mot dig. Jag tror absolut att det stämmer, du svarar inte på frågor och då får jag anta att det betyder att jag har rätt.

    Har du dejtat någon annan än den yngre tjejen de sista 10 åren (vilket väl var en enda dejt?) 
    Så då hittar du på saker som inte stämmer? Vad konstigt. Jag skulle aldrig göra det, om jag svarade nån här.
    Jag skulle inte heller döma kvinnor här, som träffar yngre män. Som många kvinnor här dömer mig, och andra män.

    Ja, det har jag. Nej, vi träffades inte bara en gång. 
  • Anonym (Pucko­)
    Sun 16 Jan 2022 11:40
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 11:29:53 följande:
    Så då hittar du på saker som inte stämmer? Vad konstigt. Jag skulle aldrig göra det, om jag svarade nån här.
    Jag skulle inte heller döma kvinnor här, som träffar yngre män. Som många kvinnor här dömer mig, och andra män.

    Ja, det har jag. Nej, vi träffades inte bara en gång. 
    Nej, det är klart att du inte skulle, du skriver aldrig om någon annan, bara om dig själv.

    Du dömer ju alla kvinnor som hycklare, är det mindre fult menar du än de få som dömer män som dejtar yngre kvinnor? Du är exakt likadan, bara tjatigare. Har du räknat än hur många positiva kontra negativa svar du har fått i den här tråden ang dejta yngre? Notera då också att jag har skrivit flera gånger att jag inte har problem med det.

    Det är mycket som blir konstigt när man plockar ut enstaka svar och inte ser ett sammanhang. De flesta i din ålder har förstått att inte döma totalt efter några enstaka kommentarer, jättekonstigt att du inte kan det.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 11:43
    Anonym (Pucko) skrev 2022-01-16 11:40:24 följande:
    Nej, det är klart att du inte skulle, du skriver aldrig om någon annan, bara om dig själv.

    Du dömer ju alla kvinnor som hycklare, är det mindre fult menar du än de få som dömer män som dejtar yngre kvinnor? Du är exakt likadan, bara tjatigare. Har du räknat än hur många positiva kontra negativa svar du har fått i den här tråden ang dejta yngre? Notera då också att jag har skrivit flera gånger att jag inte har problem med det.

    Det är mycket som blir konstigt när man plockar ut enstaka svar och inte ser ett sammanhang. De flesta i din ålder har förstått att inte döma totalt efter några enstaka kommentarer, jättekonstigt att du inte kan det.
    Det här var hopplöst, du fortsätter att hitta på saker om mig som inte stämmer.
    Jag har skrivit om allt möjligt, som handlar om annat än yngre tjejer och relationer.

    Resten av det du påstår är också felaktigt.
  • Anonym (Hilda­)
    Sun 16 Jan 2022 12:43
    Överste Senap skrev 2022-01-06 15:11:32 följande:

    Det finns kvinnor som vill ha jämnåriga män. Det finns kvinnor som vill ha äldre män. Det finns kvinnor som vill ha betydligt äldre män. Det finns kvinnor som vill ha yngre män. Det finns kvinnor som vill ha betydligt yngre män.

    TS utgår från. INGA kvinnor vill ha äldre män vilket är lika moget som dagisbarn som säger ?INGEN annan behöver,,, ? eller ?ALLA andra får..?


    Fast det stämmer. Många kvinnor vill ha yngre män. 3 st kvinnor i min familj band annat har yngre män. Många jag känner också
  • Anonym (Öhh48­)
    Sun 16 Jan 2022 13:28
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 11:43:44 följande:

    Det här var hopplöst, du fortsätter att hitta på saker om mig som inte stämmer.

    Jag har skrivit om allt möjligt, som handlar om annat än yngre tjejer och relationer.

    Resten av det du påstår är också felaktigt.


    Men om nu alla kvinnor är hycklare (enligt dig) varför hoppas du då fortfarande på en relation med en kvinna?

    Efter att (som kvinna) läst dina kommentarer i tråd efter tråd i många år, så tycker jag att du ska ge upp. Du har inte lyckas hittills, du verkar inte förstå dig på kvinnor alls och ältar deras beteenden om och om igen. Bara acceptera att man inte kan ändra folk och deras åsikter.

    De flesta kvinnor tycker det är äckligt när en man söker kvinna som är 20-25 år yngre, det betyder inte att dom tycker det är helt omöjligt att lyckas med en relation. Det betyder att vi inte gillar män som du som söker och fixerar sig vid ålder på ett osunt sätt. Om det händer att vi snubblar över en 15 år yngre man och det klickar så känns det lite mer ok. Förstår du skillnaden?

    De flesta som söker yngre gör det för att dom tror att sexlivet är bättre med en yngre. Man tror att yngre är fräschare och rynkfritt, oförstörd osv Dom tror att dom är yngre i sinnet osv. Att fixera vid ålder på detta sätt är inte hur man finner äkta kärlek.

    Snälla bara ring vårdcentralen och be om en terapeut, ditt ältande är osunt och du behöver hjälp.
  • Anonym (Route­66)
    Sun 16 Jan 2022 13:58
    Anonym (Öhh48) skrev 2022-01-16 13:28:20 följande:
    Men om nu alla kvinnor är hycklare (enligt dig) varför hoppas du då fortfarande på en relation med en kvinna?

    Efter att (som kvinna) läst dina kommentarer i tråd efter tråd i många år, så tycker jag att du ska ge upp. Du har inte lyckas hittills, du verkar inte förstå dig på kvinnor alls och ältar deras beteenden om och om igen. Bara acceptera att man inte kan ändra folk och deras åsikter.

    De flesta kvinnor tycker det är äckligt när en man söker kvinna som är 20-25 år yngre, det betyder inte att dom tycker det är helt omöjligt att lyckas med en relation. Det betyder att vi inte gillar män som du som söker och fixerar sig vid ålder på ett osunt sätt. Om det händer att vi snubblar över en 15 år yngre man och det klickar så känns det lite mer ok. Förstår du skillnaden?

    De flesta som söker yngre gör det för att dom tror att sexlivet är bättre med en yngre. Man tror att yngre är fräschare och rynkfritt, oförstörd osv Dom tror att dom är yngre i sinnet osv. Att fixera vid ålder på detta sätt är inte hur man finner äkta kärlek.

    Snälla bara ring vårdcentralen och be om en terapeut, ditt ältande är osunt och du behöver hjälp.
    Alla kvinnor är inte hycklare, men väldigt många.

    Jag förstår mig inte på den typen av kvinnor som dömer, som vill tala om för mig och andra män vilka vi kan träffa, att man inte har nåt gemensamt med stor åldersskillnad, att det är fel och äckligt.
    Och som själva tycker att det är ok att dom träffar yngre män.

    Jo, jag förstår skillnaden. Jag söker inte 20 år yngre kvinnor. Jag blev kär i en 20 år yngre kvinna. Det var inget planerat. 
    Och så träffade jag en 25 år yngre kvinna. Det var hon som kontaktade mig.

    Nej, man begränsar sig nog om man bara söker t ex mycket yngre.
    Jag är mer öppensinnad än så. Mer än dom flesta här på FL har jag sett.
  • Anonym (Hilda­)
    Sun 16 Jan 2022 15:19
    Anonym (So What?) skrev 2022-01-15 12:48:18 följande:

    Och det tankesättet kan jag nog ha en viss förståelse för om det handlar om en 20-årig kvinna och en 40-årig man.

    Men handlar det om en 40-årig kvinna och en 60-årig man är det ju bara absurt och skrattretande att tänka så, om det inte föreligger några väldigt speciella omständigheter, typ ?postorderrelation? med kvinna från utfattigt land. 


    Ja, det har du ju rätt i. Tänkte väl mer på äldre män som vill ha tjejer i 20-års åldern som kanske inte vågar säga ifrån när han vill att hon ska gå med på grejer sexuellt typ. En 40 årig kvinna vet vad hon vill och gör när det kommer till sex. Men jag har mycket svårt att tänka mig att nån på 40 vill ha en man på 60. Det hade aldrig jag gjort iaf.
  • Anonym (Urk)
    Sun 16 Jan 2022 15:28
    Anonym (Hilda) skrev 2022-01-16 15:19:29 följande:

    Ja, det har du ju rätt i. Tänkte väl mer på äldre män som vill ha tjejer i 20-års åldern som kanske inte vågar säga ifrån när han vill att hon ska gå med på grejer sexuellt typ. En 40 årig kvinna vet vad hon vill och gör när det kommer till sex. Men jag har mycket svårt att tänka mig att nån på 40 vill ha en man på 60. Det hade aldrig jag gjort iaf.


    Håller med, i 20-årsåldern såg jag inget attraktivt hos vare sig 40, 50, 60, 70 eller 80-åringar. Det vara bara oerhört obehagligt att utsättas för intresse av någon som kunde varit min förälder, fy fasen!

    Sedan tycker jag att det verkar som att fd kaffedraken har fastnat i sitt ältande, inte bara ang ämnet men även åldersgapet. Han säger sig vara 49-50 år, så de där magiska 20-22 år yngre stämmer inte längre, de närmar sig 30 års åldersskillnad nu. Under tiden hans ältande pågått så har åren rullat vidare. Om 10 år fortsätter han fortfarande och då är gapet 40 år.
  • Anonym (Hilda­)
    Sun 16 Jan 2022 15:38

    Kan vi inte bara enas om att de flesta, både män och kvinnor attraherad av yngre? Men sen kanske det landar i att det inte blir så när man väl träffar nån. Och när man väl träffar nån så känner man väl att den personen är finast i hela världen?

  • Anonym (So What?)
    Sun 16 Jan 2022 15:40
    Anonym (Hilda) skrev 2022-01-16 15:19:29 följande:
    Ja, det har du ju rätt i. Tänkte väl mer på äldre män som vill ha tjejer i 20-års åldern som kanske inte vågar säga ifrån när han vill att hon ska gå med på grejer sexuellt typ. En 40 årig kvinna vet vad hon vill och gör när det kommer till sex. Men jag har mycket svårt att tänka mig att nån på 40 vill ha en man på 60. Det hade aldrig jag gjort iaf.
    Jag är runt 40 och skulle absolut kunna gå i gång på vissa 60-åringar om de var välbevarade och charmiga. Pratar vi varaktiga relationer skulle jag ärligt talat hellre vilja ha en 60-åring som liksom jag har vuxna eller nästan vuxna barn än en frånskild 40-åring som har förskolebarn varannan vecka. Vill absolut inte  ta på mig regelbundet ansvar för någons småbarn , det får vänta tills jag blir mormor /farmor :)

    Men nu är jag i en relation så det är hypotetiskt jag resonerar.

    När det gäller herrn här i tråden misstänker jag att det handlar om att han pratat om samma sak år efter år efter år på exakt samma sätt mer än att det handlar om att han gillar yngre kvinnor i sig.
Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män