• Anonym (Kaffedraken)

    Tycker alltid det är varmt men har låg temperatur?!?

    Som rubriken lyder, jag tycker alltid att det är för varmt inne och ute. Här om dagen var det -10 ute och jag kunde inte ha jacka på mig för svetten bara rann.

    Har inga problem med värme på sommaren och är van vid temperaturer på 40-42°. Men nu de senaste åren har höst-vinter-vår varit olidliga. Förrförra hösten gick jag i shorts in i december?

    Men det lustiga är att min kroppstemperatur är alltid låg. Har alltid haft en normaltemp på ca 35,2-35,4°? stiger kroppstempen över 36,4° Är jag sjuk?

    Vafan kan detta bero på?

    Ligger liksom och sover utan täcke med öppet fönster och fläkt på fullt blås mitt i vintern medan gemene man överväger att sitta med jackan och mössan på sig inomhus på kontoret/skolan/restaurangen?.

    Är en ung normalviktig man, så övervikt och klimakteriet är inga allternativ här.

    Min syster är extrem åt andra hållet och skulle gärna gå med vinterjacka mitt i sommaren

  • Svar på tråden Tycker alltid det är varmt men har låg temperatur?!?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du kollat ditt blodtryck? Jag gick i flera år och toksvettades innan jag fick reda på att mitt blodtryck var skyhögt. Efter att jag hade fått blodtryckssänkande medicin så fryser jag hela tiden istället.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kolla om läkarn kan ta lite blodprover , sköldkörteln t ex

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hyllemor skrev 2022-01-10 01:10:22 följande:

    Har du kollat ditt blodtryck? Jag gick i flera år och toksvettades innan jag fick reda på att mitt blodtryck var skyhögt. Efter att jag hade fått blodtryckssänkande medicin så fryser jag hela tiden istället.


    Tiffany skrev 2022-01-10 02:22:20 följande:

    Kolla om läkarn kan ta lite blodprover , sköldkörteln t ex


    Har varken högt blodtryck eller några dåliga blodvärden. Gör läkarundersökning vartannat år genom jobbet.

    Blodtrycket är närmre gränsen att vara för lågt snarare än högt dessutom.
Svar på tråden Tycker alltid det är varmt men har låg temperatur?!?