• Tue 11 Jan 2022 11:38
    112977 visningar
    571 svar
    +1
    571
    112977

    BIM Februari 2022

    Jag hittade inte på någon tråd för oss som har BIM i Februari så jag startar en! Jag funderar nästan på att skippa försöka i mars om det inte tar sig, och prova i april och framåt istället så man eventuellt får ett 2023 barn, hur tänker ni?

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

  • Svar på tråden BIM Februari 2022
  • Tue 11 Jan 2022 13:02
    #1
    Holy93 skrev 2022-01-11 11:38:22 följande:
    BIM Februari 2022

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)
    Jag tror att det här blir sista gången som jag aktivt lägger till mig på en bim-lista. Känner att det tar mer än det ger då man själv inte plussar och tycker att "alla andra" gör det. Kluven.
  • Tue 11 Jan 2022 13:04
    #2

    Ojdå, blev visst lite tokigt när jag skulle citera tråden...

  • Thu 13 Jan 2022 22:05
    #3
    Holy93 skrev 2022-01-11 11:38:22 följande:
    BIM Februari 2022
    Jag hittade inte på någon tråd för oss som har BIM i Februari så jag startar en! Jag funderar nästan på att skippa försöka i mars om det inte tar sig, och prova i april och framåt istället så man eventuellt får ett 2023 barn, hur tänker ni?

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)
    Förstår din tanke, jag är inte jättesugen på ett julaftonsbarn ???????? men samtidigt vet jag inte om jag vågar gambla, om det skulle vara just den gången det skulle gå vägen ???? vi får hålla tummarna för att vi plussar i februari så att vi slipper tänka på det ????

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)
  • Fri 14 Jan 2022 14:46
    #4

    Hej hoppar gärna in här! Har Bim 7/2 ???? hoppas verkligen på ett plus denna gång!

  • Fri 14 Jan 2022 20:42
    #5
    Sofiaa90 skrev 2022-01-13 22:05:06 följande:

    Förstår din tanke, jag är inte jättesugen på ett julaftonsbarn ???????? men samtidigt vet jag inte om jag vågar gambla, om det skulle vara just den gången det skulle gå vägen ???? vi får hålla tummarna för att vi plussar i februari så att vi slipper tänka på det ????

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)


    Förstår precis hur du tänker, är ju lite drygt att ha ett barn som fyller år mitt i allt julkaos men samtidigt tror jag inte att man bryr sig när man väl är där! Pratade lite med min man idag om det och han tyckte att vi "kör på som vanligt" haha. Han menade att jag kan mycket väl föda för tidigt om vi skulle försöka efter april, då första barnet kom lite tidigare än beräknat
  • Kiiwii
    Sat 15 Jan 2022 00:46
    #6

    Heeej :) Jag fick mens idag, sex dagar senare än vad den brukar vara. BIM februari blir kring 18/2, har drygt 30 dagars cykel oftast!

    Kan berätta att vi har en julbebis <3 Hon var beräknad till i början av januari men julaftonsmorgon gick vattnet. Väldigt chockade blev vi, haha. Efter midnatt föddes hon, så hon har sin egna dag, 25/12 men det är lite mkt kring julen helt klart, haha ;) står alltid sent julaftonskväll/natt och blåser ballonger, fixar tårta m.m, pjuuuh men hon ska ha sin dag <3 Vi har alltid gjort juldagen till hennes dag helt och hållet och hon själv bryr sig inte om att det var julafton dagen före, nej hon älskar att fylla år då. Blir kanske tråkigare när hon vill fylla moppekort eller bli 18.

    Vi kämpade 1 år för att få henne och vi sket fullständigt där och då när bebis skulle födas, ville bara ha ett barn och vi sa alltid på skämt att vi skulle få ett decemberbarn, kände den våren då hon blev till att nu blev vår julbebis till, fick rätt ;).

    Har sagt nu också på skämt att vi lär väl få ett till decemberbarn bara för att ;) Vi kommer således inte pausa bebisverkstan, vill inte missa chansen.

  • Kiiwii
    Sat 15 Jan 2022 00:51
    #7

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)

    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)

  • Sat 15 Jan 2022 01:19
    #8
    Kiiwii skrev 2022-01-15 00:46:55 följande:

    Heeej :) Jag fick mens idag, sex dagar senare än vad den brukar vara. BIM februari blir kring 18/2, har drygt 30 dagars cykel oftast!

    Kan berätta att vi har en julbebis <3 Hon var beräknad till i början av januari men julaftonsmorgon gick vattnet. Väldigt chockade blev vi, haha. Efter midnatt föddes hon, så hon har sin egna dag, 25/12 men det är lite mkt kring julen helt klart, haha ;) står alltid sent julaftonskväll/natt och blåser ballonger, fixar tårta m.m, pjuuuh men hon ska ha sin dag <3 Vi har alltid gjort juldagen till hennes dag helt och hållet och hon själv bryr sig inte om att det var julafton dagen före, nej hon älskar att fylla år då. Blir kanske tråkigare när hon vill fylla moppekort eller bli 18.

    Vi kämpade 1 år för att få henne och vi sket fullständigt där och då när bebis skulle födas, ville bara ha ett barn och vi sa alltid på skämt att vi skulle få ett decemberbarn, kände den våren då hon blev till att nu blev vår julbebis till, fick rätt ;).

    Har sagt nu också på skämt att vi lär väl få ett till decemberbarn bara för att ;) Vi kommer således inte pausa bebisverkstan, vill inte missa chansen.


    Låter ändå rätt underbart! Decemberbarn är aldrig fel, men hoppas vi lyckas plussa innan ändå, vi alla blir glada oavsett när vi får vårt gryn
  • Sat 15 Jan 2022 09:14
    #9

    Jag hänger gärna med här! Blir 5e försöket med första barnet för oss i februari. Lite osäker på när BIM är än så länge så jag avvaktar med att lägga till mig i listan

  • Sat 15 Jan 2022 11:17
    #10

    Hänger också på här, har något oregelbunden cykel men lägger in ungefärlig BIM och uppdaterar efter ägglossningen :)

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)

    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)

    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet)

Svar på tråden BIM Februari 2022